اخبار داغ

تحقیق و تفحص از شرکت مس به روایت نماینده ورزقان؛

علیزاده:موارد اتهامی‌، متوجه مس سونگون نیست/ استفاده از موادمعدنی بجای مبادلات‌ مالی

علیزاده:موارد اتهامی‌، متوجه مس سونگون نیست/ استفاده از موادمعدنی بجای مبادلات‌ مالی
علیزاده گفت: آنچه که در این گزارش به مس سونگون ورزقان مربوط می شود، طرح های توسعه ای است که بعد از گذشت چند سال هنوز به نتیجه مشخص نرسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، گزارش نهایی تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد شرکت ملی صنایع مس ایران قرائت و جهت بررسی به قوه قضائیه ارجاع شد، کمک‌های بلاعوض و پرداخت‌های نجومی شرکت مس از جمله موارد بررسی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در این گزارش، روش کار و اقدامات انجامی توسط هیئت تحقیق و تفحص، پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای، طرح‌های متوقف شده که هزینه‌های زیادی در آنها صرف شده نظیر طرح تجهیز و بهره برداری از معادن مس تفت و پروژه احداث فاز سه کارخانه تغلیظ سونگون مورد بررسی قرار گرفته است.

,

علیزاده نماینده مردم ورزقان و عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی آناج، با اشاره به قرائت گزارش تحقیق و تفحص از شرکت مس ایران اظهار داشت: هیچ یک از موارد اتهامی متوجه شرکت مس سونگون نیست.

,

وی گفت: آنچه که در این گزارش به مس سونگون ورزقان مربوط می شود، طرح های توسعه ای است که بعد از گذشت چند سال هنوز به نتیجه مشخص نرسیده و باید از طرف قرارداد و پیمانکاران مربوطه سوال کرد که چرا اینقدر پول بیت المال به هدر رفته است.

,

علیزاده با اشاره به ساخت کارخانه ذوب در ورزقان و روند اجرای آن تصریح کرد: بانک کونلون چین که طرف حساب شرکت مس ورزقان بود به علت تحریم های اعمال شده از طرف آمریکا و بخاطر اینکه نمی تواند مبادلات مالی انجام دهد فعلا از پروژه کنار کشیده است.

,

وی افزود: در حال رایزنی با طرف چینی هستیم که در پرداخت ها بجای ارز و منابع مالی، از کنسانتره و شِمش مس استفاده کنیم ، اگر مشکل دیگری در میان نباشد در آینده ای نزدیک به توافق نهایی خواهیم رسید.

,

نماینده مردم ورزقان خاطر نشان کرد: از نظر زمانی از پروژه عقب هستیم و باید موارد جرئی نیز حل شده تا طرح های توسعه مس سونگون به بهره برداری برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه