اخبار داغ

همراهی رزمندگان کرمانی در آزادسازی 5هزار کیلومتر از خاک ایران/مقاومت خرمشهر؛ الگوی پیروزی در جبهه های اقتصادی و سیاسی است

همراهی رزمندگان کرمانی در آزادسازی 5هزار کیلومتر از خاک ایران/مقاومت خرمشهر؛ الگوی پیروزی در جبهه های اقتصادی و سیاسی است
درعملیات بیت المقدس رزمندگان بسیجی و سپاهی استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان با حضور در تیپ 41 ثارالله با فرماندهی سردار سلیمانی حماسه‌های بسیاری خلق کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ عملیات بیت المقدس در ساعت 30 دقیقه بامداد روز دهم اردیبهشت سال 1361 با هدف آزادسازی خرمشهر با رمز «یا علی بن ابیطالب (ع)» آغاز شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این عملیات یکی از مهم ترین و بزرگترین عملیات های دوران دفاع مقدس محسوب می شود و برگ زرینی در تاریخ ملت ایران است؛ در چهار دوره زمانی و به فرماندهی مشترک نیروهای سپاه و ارتش انجام شد و سرانجام در ساعت 11 بامداد سوم خرداد سال61 خرمشهر پس از گذشت حدود  20ماه اشغال توسط دشمن بعثی آزاد شد .

,

در جریان این عملیات شهرهای خرمشهر، هویزه، پادگان حمیدیه و منطقه وسیعی از خاک جمهوری اسلامی ایران به وسعت تقریبی 5 هزار و 400 کیلومتر آزاد شد و حدود ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر از نظامیان ارتش بعث عراق به اسارت درآمدند.

,

درعملیات بیت المقدس رزمندگان بسیجی و سپاهی استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان با حضور در تیپ 41 ثارالله با فرماندهی سردار سلیمانی حماسه‌های بسیاری خلق کردند .

,

مردم استان کرمان در دوران دفاع مقدس در خط مقدم جبهه رشادت‌های زیادی انجام داده‌اند و در عملیات بیت المقدس از استان کرمان نزدیک به 3 هزار داوطلب در قالب 6 گردان شرکت کردند که بیش از 200 نفر به درجه رفیع شهادت نائل شدند و حدود 700 نفر اسیر و تعداد زیادی نیز مجروح و جانباز شدند.

,

شهیدان میثم افغان ، ناصر فولادی، حمید ایرانمنش، حمید عرب‌نژاد، محمدحسین نامدارمحمدی، شهیدان معافی و تقی ابوسعیدی از جمله شهدای شاخص استان کرمان در عملیات بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر می باشند .

,

,

, ,

روحیه خودباوری رزمندگان در عملیات بیت المقدس کم نظیر بود

, روحیه خودباوری رزمندگان در عملیات بیت المقدس کم نظیر بود,

محمد مطهری جانشین سپاه ثارالله استان کرمان نیز از جمله رزمندگانی است که در این عملیات مجروح شده است؛ وی می گوید : پس از انجام عملیات بیت المقدس و عبور رزمندگان از رودخانه کارون، جاده اهواز- خرمشهر به طور کامل آزاد شد و در ۱۶ اردیبهشت ۶۱ مرحله دوم عملیات آغاز و رزمندگان خود را به مرز بین المللی شلمچه رساندند و مرحله سوم عملیات برای آزادسازی شهر خرمشهر آغاز شد و نبرد سختی صورت گرفت.

,

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان افزود: لشکر ۴۱ ثارالله در قالب تیپ ثارالله با ۶ گردان پیاده و گردان های پشتیبانی تحت امر قرارگاه قدس در این عملیات حضور داشت که در مرحله اول با حضور رزمندگان از سیدجابر و فرسیه تا جفیر و در مرحله دوم از جفیر تا مرزبین المللی و در مرحله سوم نیز رزمندگان در قالب ۲گردان شامل گردان های خونین شهر یک و دو در آزادی خرمشهر شرکت داشتند.

,

مطهری ادامه داد: نیروهای بعث عراق با تخریب منازل مردم در خرمشهر آن ها را تبدیل به خاکریز کرده بودند و آهن آلات و اشیاء تیز را جهت جلوگیری از ورود چتربازها بر روی زمین کاشته بودند تا کار را برای رزمندگان ما سخت کنند .

,

وی گفت: اما روحیه خودباوری رزمندگان ما در برخورد با مشکلات بسیار کم نظیر بود و این موضوع را می توان در عبور رزمندگان از رودخانه کارون در عملیات بیت المقدس دید که عراقی ها حتی فکر نمی کردند این کار صورت گیرد .

,

,

, ,


حدود یک هزار رزمنده کرمانی در عملیات بیت المقدس مجروح، اسیر و شهید شده اند

,
, حدود یک هزار رزمنده کرمانی در عملیات بیت المقدس مجروح، اسیر و شهید شده اند,

محمد مهدی ابوالحسنی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان نیز در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان کرمان با محوریت سوم خرداد اظهار داشت: آزادی سازی خرمشهر و مقاومت بی بدیل مردم این شهر از پر افتخارترین روزهای تاریخ ایران است .

,

وی گفت : نزدیک به یک هزار رزمنده کرمانی در عملیات بیت المقدس مجروح، اسیر و شهید شده اند و باید تلاش شود تا نسل جوان با این مقاومت بزرگ آشنا شوند .

,

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان خاطر نشان کرد : باید از مقاومت خرمشهر در برابر جبهه های مختلف اقتصادی، سیاسی و تحریم ها درس بگیریم  تا از آرمان های بزرگ انقلاب بیشتر دفاع کنیم.

,

ابوالحسنی ادامه داد : در عملیات بیت‌المقدس ارتش و سپاه در کنار هم قرار داشتند بنابراین تبیین وحدت و قدرت نیروهای مسلح از مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد .

,

,

, ,

کرمان بیش از 200شهید در عملیات بیت المقدس تقدیم کرد

, کرمان بیش از 200شهید در عملیات بیت المقدس تقدیم کرد,

محمدرضا حسنی سعدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز از جمله افرادی است که در این عملیات شرکت داشته است و می گوید: آزادسازی خرمشهر کار بسیار بزرگی بود و شایسته است این پیروزی را هرچه پررنگ تر برای جوانان معرفی کنیم.

,

وی افزود: رزمندگان تیپ 41 ثارالله در عملیات بیت‌المقدس از کانال فرسیه، محمدخشن، سید جابر در منطقه عمومی حمیدیه تا منطقه جفیر و از نوار مرزی کوشک گرفته تا شلمچه حماسه‌های بسیاری خلق کردند که در تاریخ دفاع مقدس ثبت و ضبط شده است.

,

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان خاطر نشان کرد: رزمندگان کرمانی قبل از اعزام به عملیات نماز جماعت را به امامت آیت الله حقیقی اقامه کردند و آیت الله حقیقی پس از رفتن رزمندگان از خداوند برای موفقیت آن ها طلب نصرت می کرد.

,

حسنی سعدی عنوان داشت : در عملیات بیت المقدس شش هزار شهید تقدیم اسلام شد که از این تعداد بیش از 200 شهید کرمانی همچون شهید حمید ایرانمنش، شهید حمید عرب‌نژاد و شهید ناصر فولادی در این عملیات نقش به سزایی داشتند.

,

وی افزود: خرمشهر حدود 20 ماه در اختیار دشمن بود و هیچ کس باور نمی کرد که ما بتوانیم خرمشهر را پس بگیریم.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه