اخبار داغ

همزمان با شب نوزدهم رمضان؛

ندای الهی العفو در آسمان هرمزگان طنین انداز شد

ندای الهی العفو در آسمان هرمزگان طنین انداز شد
همزمان با شب نوزدهم رمضان ندای الهی العفو در آسمان هرمزگان طنین انداز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ شب قدر که در آیات و روایات آن را برتر از هزار ماه خوانده اند، جلوه ای از مهربانی و بخشش ایزد منان برای بندگان به عینه به نمایش گذاشته می شود به طوری که بندگان با تواضع کشکول گدایی خود را بر در خانه حق برده و خداوند منان از خوان گسترده اش روزی به انسان ها می بخشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

همزمان با فرا رسیدن شب نوزدهم رمضان مردم هرمزگان در سراسر استان ندای الهی العفو را سر دادندو طلب آمرزش و بخشش کردند؛ نخستین شب قدر که مصادف با شب ضربت خوردن مولای متقیان امام علی(ع) است مردمان متدین هرمزگانی علاوه بر انجام اعمال شب های قدر به عزاداری امام مهربانی ها نیز می پردازند.

,

شب نوزدهم رمضان مداحان اهل بیت در گوشه و کنار هرمزگان در مساجد، تکایا، حسینیه ها و... به مداحی پرداخته و دل های عاشقان را روانه رحمت ایزد منان کردند.

,

مردم متدین هرمزگان آیین احیا و شب زنده داری شب نوزدهم رمضان را با خواندن دعای جوشن کبیر آغاز و با قرار دادن قرآن بر سر به امیدعفو و بخشش خداوند متعال شب را به سحرگاه رساندند.

,

هرمزگانی ها که اعتقاد دارند دعای دسته جمعی زودتر مستجاب می شود به گرمای طاقت فرسا و شرجی بالای هوا توجه نکرده و با حضور در مساجد، حسینیه ها و امامزاده ها به شب زنده داری و احیا نشستند.

,

مراسم احیا شب نوزدهم رمضان در 23 بقعه متبرک هرمزگان و به صورت ویژه در بقاع متبرکه بندرعباس، امام زادگان سید مظفر (ع)، شاه محمدتقی (ع)، سید کامل، سید احمد چاهستان، مسجد صاحب‌الزمان (ع) پشت شهر با حضور خیل عظیمی از شب زنده داران برگزار شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه