اخبار داغ

معاون امور اقتصادی وزارت کشور خبر داد؛

تایید 5 مصوبه حمایت از تولید در ستاد ملی تسهیل/تملیک 2000 واحد تولیدی توسط بانک‌ها

تایید 5 مصوبه حمایت از تولید در ستاد ملی تسهیل/تملیک 2000 واحد تولیدی توسط بانک‌ها
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور به مصوبه اخیر سران قوا درخصوص حمایت از تولید نیز اشاره کرد و گفت: 5 مصوبه ای که در ستاد ملی تسهیل از سران قوا درخواست شده بود، به تأییـد رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، بابک دین پرست صبح امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران در شهرک صنعتی بشل سوادکوه با اشاره به اینکه تفویض اختیار در راستای تسهیل امور ضروری است اظهار کرد: دولت با همه توان برای فعال کردن واحدهای راکد و بازگرداندن واحدهای تملیک شده به چرخه تولید تلاش می کند.

وی با اعلام اینکه واحدهایی که قابلیت حمایت دارند باید در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شوند خاطرنشان کرد: این کارگروه محل چانه زنی نیست و باید تمام مصوبات آن توسط بانکها و دستگاهها اجرا شود، در جنگ اقتصادی بسر می بریم و باید مصوبات این کارگروه اجرایی شود.

دین پرست به مصوبه اخیر سران قوا درخصوص حمایت از تولید نیز اشاره کرد و افزود: 5 مصوبه ای که در ستاد ملی تسهیل از سران قوا درخواست شده بود، به تأییـد رسیده که به ستاد تسهیل اجازه داده شده از هرگونه اقدامی که منجر به تعطیلی واحدهای تولیـدی شود، فارغ از هر قانون و بخشنامه ای اقدام کند.

وی تفویض اختیار را در راستای تسهیل امور ضروری دانست و تصریح کرد: تاکنون 173 مورد اختیار تفویض شده و بیش از 300 مورد نیز در حال بررسی است.

به گفته وی، سال گذشته بیش از 2000 واحد تولیدی در کشور توسط بانکها تملیک شد که تعداد آن در مازندران 170 واحد تولیدی بود و در حال حاضر به 150 واحد رسیده است و دولت تمام تلاش خود را جهت بازگشت واحدهای تولیدی انجام می دهد.

استاندار مازندران نیزدر این جلسه با بیان اینکه نیروی انسانی توانمندی در استان مازندران وجود دارد گفت: زیرساختهای اقتصادی خوبی نظیر سه بندر مهم در استان، به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است و سعی کردیم بر اساس مزیتهای موجود، به دنبال استفاده از ظرفیتهای استان نظیر فرودگاهها و بنادر باشیم.

احمد حسین زادگان یادآور شد: تلاش می کنیم با رایزنی های ملی، صنایع پتروشیمی و فولاد را در استان راه اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: تولیداتی در تراز ملی در استان وجود دارد که در برخی مواقع همین که کاری به تولیدکننده نداشته باشیم و مانع آنها نباشیم، مفید است.

این مسئول با بیان اینکه راه اندازی واحدهای راکد و تملیک شده از سوی بانکها در راستای رونق تولید در دستور کار استان قرار دارد اظهار داشت: پیگیری امور فعالین اقتصادی را منوط به ملاقاتهای عمومی نکرده ایم و در زمانهای مختلف پیگیر مسائل و مشکلات آنان هستیم و در پیگیری امور تولیدکنندگان، بانکهای خصوصی همکاری لازم را ندارند و مجبور می شویم که مصوبات خاص جهت حمایت از تولیدکنندگان صادر کنیم.

استاندار مازندران گفت: تحول در تولید و رونق آن، نیازمند عزم و همت همه دستگاهها، نهادها و بانکهاست و هر کسی باید برای تحقق رونق تولید نقش خود را بدرستی ایفا نماید.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه