اخبار داغ

همزمان با سالروز شهادت امام علی (ع) انجام شد؛

رخت عزا برتن پایتخت شور و شعور حسینی زنجان/ از برگزاری آیین‌های عزاداری تا فعالیت 67 پایگاه طرح اکرام

رخت عزا برتن پایتخت شور و شعور حسینی زنجان/ از برگزاری آیین‌های عزاداری تا فعالیت 67 پایگاه طرح اکرام
به مناسبت سالروز شهادت مولای اول شیعیان برنامه های عزاداری و سوگواری در جای جای پایتخت شور و شعور حسینی برگزار شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; شیفتگان مولای متقیان علی (ع) در استان زنجان از چند روز گذشته با شرکت در آیین های سوگواری، بار دیگر، تاریخ زندگی سراسر رشادت و جوانمردی آن امام بزرگوار را مرور کرده و با مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تجدید میثاق می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به, موج رسا;,

سوگواران علی (ع) از دیروز در جای جای استان زنجان در دسته های منظم برای سوگواری آن امام همام در خیابان های اصلی شهرها حضور یافته اند تا بار دیگر عشق خود به اهل بیت (ع) و ولایت را به تصویر کشیده و ارادت خود را به مولای متقیان و منادی عدالت و حق طلبی نشان دهند.

,

آیین های سوگواری علی بن ابیطالب (ع) امروز نیز با حضور گسترده مردم زنجان با شور معنوی خاصی در حال برگزاری است و نوحه خوانان و مداحان در مدح اهل بیت (ع) و امام علی (ع) به نوحه سرایی می پردازند.

,

مراسم عزاداری امیر مومنان علی (ع) علاوه بر مساجد، تکایا و حسینیه ها، در امامزادگان مختلف زنجان نیز برگزار می شود.

,

 

,

*پخش نذری در سالروز شهادت امام علی (ع)

, *پخش نذری در سالروز شهادت امام علی (ع), *پخش نذری در سالروز شهادت امام علی (ع),

در مساجد مختلف استان زنجان نیز برنامه هایی برای سخنرانی در باره فضیلت ها و رشادت های مولای متقیان بعد از نمازهای یومیه برگزار می شود.

,

بانوان و خانواده های زنجانی نیز در این روز به پخت و پخش انواع نذری و نیز افطاری دادن پرداخته و مظلومیت های آن امام همام را با برپایی مراسم مرثیه سرایی در منازل گرامی می دارند.

,

به مناسبت شهادت امام علی (ع) از روز نوزدهم ماه رمضان، مردم ولایی استان زنجان در شهرهای مختلف سیاهپوش شده و با نصب بنر و پرچم های سیاه نسبت به اهل بیت (ع) سلام اظهار ارادت کرده اند.

,

همچنین مردم مومن و روزه دار زنجان همچنین شب گذشته و در دومین شب احیا، که مصادف با شب شهادت حضرت علی (ع) بود، با مرثیه خوانی و سینه زنی عزاداری کرده و عشق و ارادت خود را به امیرالمومنین(ع) ابوتراب ابراز داشتند.

,

قرائت قرآن، خواندن دعای جوشن کبیر، قرآن سرگرفتن و برپاداشتن نماز شب احیا و طلب مغفرت و بخشش گناهان از جمله آداب این شب پربرکت بود که توسط حاضران و شب زنده داران برگزار شد.

,

 

,

*حرکت دسته های عزاداری در زنجان  

, *حرکت دسته های عزاداری در زنجان  , *حرکت دسته های عزاداری در زنجان  ,

همزمانی شهادت حضرت علی(ع) با شب های قدر موجب شده است تا در مساجد و امامزادگان شاخص استان در کنار برنامه های شب های احیاء مراسم سوگواری و عزاداری مولای متقیان نیز به صورت گسترده و با حضور عزاداران و سوگواران آن حضرت برگزار شود.

,

به همین مناسبت مراسم احیای شب‌های قدر در حسینیه اعظم زنجان از ساعت ۱۰ شب برگزار می ‌شود، این مراسم در شب احیای 21ماه  مبارک رمضان با حضور گسترده شب زنده داران برگزار شد.

,

 همچنین در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان هم تلاوت قرآن و دعای جوشن کبیر، مداحی و عزاداری توسط حجت‌الاسلام سرابی، مرتضی حیدری و علیرضا حاجیلو برگزار می شود.

,

به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی(ع) دسته عزاداری روز ۲۱ ماه مبارک رمضان از مقابل مسجد حسینیه اعظم زنجان به سمت امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر زنجان به حرکت درمی آید.

,

 

,

*برگزاری یادواره شهدا، آبروی محله در زنجان

, *برگزاری یادواره شهدا، آبروی محله در زنجان, *برگزاری یادواره شهدا، آبروی محله در زنجان,

همزمان با شب شهادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) یادواره شهدای آبروی محله در محله شهید "جمال الدین حاج میری " از شهدای مظلوم ناجا با سخنرانی سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی استان زنجان برگزار شد .

,

این یاداوره که در ساعت 18 و 30 دقیقه پنجم خرداد در محله این شهید گرانقدر واقع در خیابان 17 شهریور(امجدیه) کوچه مسجد سید الشهدا برگزار شد.

,

گفتنی است،شهید  والا مقام سرهنگ جمالدین حاج میری در سال 1346 در خانواده ای پاکدامن، نجیب و اصیل در زنجان قدم بر عرصه گیتی نهاد و در کانون خانواده ای ساده و صمیمی تربیت یافت . 

,

این شهید والا مقام همسری فداکار و پدری دلسوز بود و فرزندانش را بسیار دوست می داشت و در تربیت آنها بسیار تلاش می کرد. 

,

شهید بزرگوار جماالدین حاج میری انسانی پاکدل، مهربان و خوشرو بود  و همواره فرزندانش را به جلب رضای خدا و احترام به قانون توصیه می کرد و در حد توان خود به پدر و مادرش نیکی می کرد و دست یاریش همواره به سوی مستضعفان و مستمندان گشوده بود و چندین خانواده را تحت پوشش کمک های خود داشت .

,

شهید والامقام جناب سرهنگ جمال الدین حاج میری در زمان شهادت مسئولیت رئیس پلیس اطلاعات شهرستان بوکان را داشت که در خردادماه 1389 توسط ضد انقلابیون سنگ دل ترور و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

,

 

,

*فعالیت 67 پایگاه برای ثبت‌نام طرح اکرام در زنجان

, *فعالیت 67 پایگاه برای ثبت‌نام طرح اکرام در زنجان, *فعالیت 67 پایگاه برای ثبت‌نام طرح اکرام در زنجان,

"هدایت صفر ی"،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان از فعال بودن ۶۷ پایگاه ثابت برای ثبت‌نام طرح اکرام ایتام و محسنین در مساجد استان زنجان خبر داد و افزود: در شب‌های قدر این پایگاه‌ ها فعال است.

,

وی اظهار کرد: در استان زنجان بیش از ۱۴ هزار حامی حمایت مادی و معنوی هزار و ۲۵۵ نفر از ایتام و هزار و ۷۵۰ نفر از فرزندان محسنین را بر عهده‌دارند.

,

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به سرانه هر یتیم در استان زنجان اشاره کرد و گفت: سرانه هر یتیم در استان زنجان ۴۸۱ هزار تومان است که این سرانه دو برابر میانگین کشوری است.

,

صفر ی تأکید کرد: طرح اکرام ایتام از سال ۷۸ شروع شده است و خوشبختانه در استان زنجان این طرح تاکنون به خوبی اجراشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه