اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

برخی برنامه‌های صدا و سیما مخالف منافع ملی و دیدگاه رهبری است/ رسانه ملی هشدار مقام معظم رهبری را جدی بگیرد

برخی برنامه‌های صدا و سیما مخالف منافع ملی و دیدگاه رهبری است/ رسانه ملی هشدار مقام معظم رهبری را جدی بگیرد
سعیدی با تأکید بر اینکه صدا و سیما باید هشدار مقام معظم رهبری را جدی بگیرد، گفت: درست است رئیس صدا و سیما دستوراتی را داده اند؛ اما با این دستورات نمی توان اطمینان پیدا کرد که نتیجه مثبتی خواهیم داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به ابراز نگرانی مقام معظم رهبری در خصوص زبان فارسی و تأکید بر اینکه شاهد نوعی آشفتگی در حوزه فرهنگ هستیم، گفت: برخی کلمات و اطلاعات از خارج از مرزها در گویش و ادبیات ما ابداع می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان اینکه ما باید در زمینه حفظ، حراست و صیانت از زبان و ادبات فارسی گام برداریم، عنوان کرد: هشدار رهبر فرزانه انقلاب هشداری جدی است؛ چرا که رسانه ملی به مانند یک مرکز دانشگاه است و این دانشگاه باید نقش و وظیفه اصلی خود را ایفاء کند چرا که این دانشگاه ملی و انتظارات در سطح ملی و فرا ملی از این نهاد توقع می رود.

,

این نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: معتقدم فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، کمیسیون فرهنگی مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مسئله ورود جدی داشته باشند و البته کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این رابطه چندین بار طی سال های گذشته وزرای مربوطه را دعوت و هشدارهایی را در این زمینه داده است.

,

سعیدی افزود: سوال از وزیر در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی چندین بار درباره ورود اصطلاحات و همچنین صیانت از زبان و ادبیات فارسی انجام شده است.

,

وی بیان کرد: کمیسیون فرهنگی، فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه های دیگر باید بیشتر و فراتر از گذشته ورود پیدا کنند و نقش سیاست گذاری، قانون گذاری و نظارت خود را پر رنگ تر  و دقیق تر انجام دهند و از سوی دیگر دستگاه های اجرایی باید برای این موضوع اهمیت ویژه ای قائل شوند.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه صدا و سیما باید هشدار مقام معظم رهبری را جدی بگیرد، تصریح کرد: درست است رئیس صدا و سیما دستوراتی را داده اند؛ اما با این دستورات نمی توان اطمینان پیدا کرد که نتیجه مثبتی خواهیم داشت.

,

این مقام مسئول اظهار کرد: معتقدم یک جریان کلی که صدا و سیما را مدیریت می کند باید در دیدگاه ها و نظرات این جریان تجدید نظر شود؛ نظارت افرادی که در صدا و سیما فعالیت میکنند و تهیه کنندگی و کارگردانی برنامه ها را به عهده دارند، در دست جریان داخلی در رسانه ملی است که باید دقت بیشتری شود.

,

سعیدی تأکید کرد: طی سال های گذشته کمی بی توجهی شده است و این امر موجب شده افرادی ورود پیدا کنند که به میل خودشان تصمیم می گیرند و به میل خود برنامه ای را تهیه و پخش می کنند که در بسیاری موارد دیده می شود که این برنامه ها با منافع ملی و دیدگاه مقام معظم رهبری سازگاری ندارد که این مسائل باید اصلاح شود.

,

 این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین مجلس شورای اسلامی باید نقش نظارتی خود را مدیریت کند و ما در صدد هستیم که در کمیسیون های فرهنگی، اصل نود و اجتماعی این مسئله را مطرح کنیم تا به یک جمع بندی خوبی برسیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه