اخبار داغ

بیگی مطرح کرد:

تقابل‌دولت با مجلس درتشکیل معاونت بازرگانی/ انتصاب «سینَکی» اقدام بچه‌گانه دولت است

تقابل‌دولت با مجلس درتشکیل معاونت بازرگانی/ انتصاب «سینَکی» اقدام بچه‌گانه دولت است
نماینده مردم تبریز،گفت: اقدام به تشکیل این معاونت به موازات وزارتخانه‌ها، تقابل با مجلس است چرا که مجلس به دولت این اجازه را نداد که وزارت بازرگانی تشکیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، پس از مخالفت مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی، برخی خبرهای دریافتی حاکی از آن است که طی روزهای آینده، حسن یونس سینکی به عنوان معاون بازرگانی رئیس‌جمهور معرفی خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پس از مخالفت مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی، برخی خبرهای دریافتی حاکی از آن است که طی روزهای آینده، حسن یونس سینکی به عنوان معاون بازرگانی رئیس‌جمهور معرفی خواهد شد.,

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار آناج ضمن اعلام مخالفت با تشکیل معاونت بازرگانی اظهار داشت: اقدام به تشکیل این معاونت به موازات وزارتخانه‌ها، تقابل با مجلس است چرا که مجلس به دولت، این اجازه را نداد که وزارت بازرگانی تشکیل شود از طرفی، سینکی را به عنوان معاونت بازرگانی رئیس جمهور را مطرح کردند که یک کار کودکانه است.

,

ایجاد معاونت ستادی بدون سازوکار

, ایجاد معاونت ستادی بدون سازوکار, ایجاد معاونت ستادی بدون سازوکار,

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطر نشان کرد: ورود دولت به این موضوع، طبعا سبب تضعیف وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد شد چرا که یک معاونت ستادی ریاست جمهوری بدون ابزار و ساز و کار اجرایی تشکیل می شود که قطعا مشکلات قانونی در روند کار و هرینه کرد ها و اعمال نظارت مجلس پیش می آید.

,

سینَکی سابقه قابل دفاعی ندارد

, سینَکی سابقه قابل دفاعی ندارد, سینَکی سابقه قابل دفاعی ندارد,

وی با بیان اینکه  شواهد نشان می‌دهد که فرد مورد نظر برای تصدی معاونت جدید بازرگانی رئیس‌جمهور از سابقه قابل دفاعی برخوردار نیست، اظهار داشت: فارغ از اینکه صلاحیت و اهلیت آقای حسن یونس سینکی خود جای بحث دارد، این سِمت در نظر گرفته برای این فرد، به دلیل اینکه تشکیل این معاونت در ریاست جمهوری بی سابقه بوده و در کنار معاونت اقتصادی، معاونت بازرگانی  از جهت ساختاری مشکل دارد.

,

بیگی در ادامه با اشاره به وظایف کاری وزارت صمت اظهار کرد: این مجموعه جدید، سبب موازی کار با وزارت صمت خواهد شد و حتی اگر از جهت نظارت از سوی مجلس مشکلی پیش آید، لاجرم به خاطر نبود وزیر مربوطه، شخص رئیس جمهور باید پاسخگوی سوالات باشد.

,

وی با تاکید بر اینکه معاونت بازرگانی سبب تسریع فعالیت های اقتصادی نمی شود، بیان کرد: با توجه به وضعیت مسئولیت منابع  اجرایی، تشکیل مجموعه جدید هیچ توجیهی ندارد نه تنها سبب تسریع فعالیت ها نمی شود بلکه مانعی در مقابل فعالیت های وزارت صمت میشود چرا که این وزارت مسئولیت بازرگانی را به عهده دارد.

,

گفتنی است، حسن یونس سینکی طراح طرح مشکوک سبد کالا است که مردم را تحقیر و به شکل هماهنگ عکس ها و اخبارش دستمایه رسانه های معاند شد،همچنین وی در پاسخ به سوال خبرنگارها که پرسیده بودند برای تنظیم بازار چه اقدامی انجام داده است گفته بود: چرت و پرت نگید. که شریعتمداری وزیر وقت صمت به جای وی عذر خواهی کرده بود، از طرفی تصاویر معروفی از وی در روزهای فتنه منتشر شده بود.
سینکی سال گذشته بعد از اوج گیری بحران اقتصادی به شکل مشکوکی و بدون اطلاع وزیر، دفتر کار را ترک ودر واقع بازار کشور را رها  و استعفا داده بود.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه