اخبار داغ

زمزمه‌های عاشقانه در لیالی قدر

طنین ندای الغوث در سومین شب قدر در سراسر مازندران پیچید

طنین ندای الغوث در سومین شب قدر در سراسر مازندران پیچید
همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و سومین شب قدر، مردم خداجوی و خداشناس استان مازندران یکپارچه ندای الغوث سردادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، شب قدر یا لیلهًْ‌القدر شب نزول قرآن و مقدر شدن امور یکساله انسان‌هاست. قرآن در سوره‌های قدر و دخان از این شب سخن گفته است. در قرآن و روایات ارزش شب قدر بیش از هزار ماه دانسته شده است. این شب با فضیلت‌ترین شب سال و شب رحمت الهی و آمرزش گناهان است و در آن، فرشتگان به زمین می‌آیند و بنابر احادیث شیعه، مقدرات سال آینده بندگان را بر امام زمان(عج) عرضه می‌کنند.

شب قدر برترین و مهم‌ترین شب سال در فرهنگ اسلامی است. در قرآن کریم، سوره‌ای کامل به توصیف و ستایش شب قدر اختصاص یافته و بدین نام (سوره قدر) خوانده شده است. در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که بهترین ماه، رمضان است و قلب ماه رمضان، شب قدر است. (تفسیر نورالثقلین، ج5، ص 918) همچنین از پیامبر(ص) نقل کرده‌اند که شب قدر، سرور شب‌هاست. (بحارالانوار، ج40، ص54) بنابر منابع روایی و فقهی، روزهای قدر نیز همانند شب‌های آن گرانقدر و با فضیلت‌اند. در برخی از روایات آمده است که «فاطمه(س) سر شب قدر است.» (بحارالانوار، ج25، ص97) و «هر کس منزلت فاطمه(س) را درک کند، شب قدر را درک کرده است.»

مومنان خداشناس در سراسر استان مازندران با حضور در مساجد،حسینیه ها و بقاع متبرکه آیین سومین شب قدر را برگزار کردند.

قرائت دعای جوشن کبیر،بر سرگرفتن قرآن،دعا و مناجات از پاسی از شب تا سحرگاه و راز و نیاز به درگاه یکتای بی همتا از جمله برنامه‌های شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان بود.

شرکت کنندگان در این مراسم معنوی با قرائت دعای جوشن کبیر، فرج و تلاوت سوره های قدر، روم و عنکبوت به راز و نیاز با خالق یکتا پرداختند.

تعجیل در فرج امام زمان (عج)،گشایش امور مسلمانان و رفع مشکلات جهان اسلام و همه مومنان از خواسته های مردم در شب باعظمت قدر بود.

شب زنده‌داران در فضایی سرشار از معنویت به مناجات و راز و نیاز عاشقانه با خالق یکتا پرداختند و با دل آکنده از یاد خدا، بهترین مقدرات را از حی قادر متعال مسألت کردند.

مردم در این مراسم‌های پر فیض برای ظهور امام عصر(عج)، سلامتی رهبر معظم انقلاب، شفای بیماران، رفع گرفتاری‌ها، پیروزی مسلمین و نجات مستضعفان عالم از چنگال مستکبران دست به دعا برداشتند.

احیاگران شب‌های قدر، ضمن طلب آمرزش و مغفرت از درگاه الهی، با پروردگار متعال تجدید پیمان کرده و روح و جان خود را با مضامین زیبا و نورانی و عرفانی دعای جوشن کبیر شست‌وشو دادند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه