اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

گام دوم انقلاب در ادامه تحقق اهداف حکومت امیرمومنان است

گام دوم انقلاب در ادامه تحقق اهداف حکومت امیرمومنان است
کارشناس مذهبی گفت: تحمل بار سنگین قرآن در ۱۰سالگی به دوش امیرمؤمنان افتاد و ایشان یک لحظه هم این بار را زمین نگذاشتند و امروز نیز رهبری در گام دوم انقلاب برای تحمل قرآن تا رسیدن به ظهور، روی جوان‌ها حساب باز کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حجت الاسلام سید مهدی خضری در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در هیئت حسین جان قزوین اظهار کرد: قرآن کریم یکبار به صورت دفعی در شب قدر و بار دیگر به صورت تدریجی در طول 23سال نازل شده است. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: اگر این قرآن بر کوه نازل می‌شد تکه تکه و نابود می‌شد و شرط لازم نزول قرآن این بود که کسانی مسئولیت آن را بپذیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: نزول قرآن با تحمل آن متفاوت است و تحمل به معنای پیاده کردن این جریان به طور همیشگی است که اوج آن در دوران حضرت بقیه الله است.

,

کارششناس مسائل دینی بیان کرد: برای تحمل قرآن رسول مکرم اسلام وزیر می‌خواهد که با معنای متبادر عرفی امروز (یک آدم اتوکشیده) متفاوت است؛ وزیر در قرآن انسان بزرگی است که رهبر یک جامعه روی او حساب باز می‌کند و تحمل این بار سنگین در 10سالگی به دوش امیرمؤمنان افتاد و ایشان تا 63سالگی فعالیت کردند و یک لحظه هم این بار را زمین نگذاشت و امروز نیز رهبری در گام دوم انقلاب برای تحمل قرآن تا رسیدن به ظهور، روی جوان‌ها حساب باز کرده است.

,

وی عنوان کرد: یک معنای قرآن برسر گذاشتن در شب قدر، تحمل همین بار است و باید دید آیا حاضریم در شبی مانند لیله المبیت همچون امیرالمونین دربستر ولی خدا بخوابیم؟

,

رهبری در "گام دوم انقلاب" برای رسیدن به ظهور، روی جوان‌ها حساب کرده است

, رهبری در "گام دوم انقلاب" برای رسیدن به ظهور، روی جوان‌ها حساب کرده است,

خضری بیان کرد: علی بن ابیطالب در سن 25سالگی محور جنگ بدر بود و در نامه 10نهج البلاغه به معاویه می‌فرماید: من، پدربزرگت، برادر و دایی ات را در بدر کشته ام و همان شمشیر هنوز هم پیش من است و همان قلب جنگ بدر در این سینه در حال تپیدن است.

,

وی تصریح کرد: حضرت علی علیه السلام الگوی واقعی تعبیر "فاستقم کما امرت" در قرآن کریم است که می‌فرماید: اگر همه مردم یک طرف باشند و من طرف دیگر، اصلا نمی‌ترسم. اما از یک چیز نگران بودند و آن اینکه بیعت کنندگان با او نماندند.

,

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امیرمؤمنان 4 شاخصه مردم کوفه را به این شرح بیان می‌کنند؛ دشمنان در باطل خودشان اجتماع دارند اما شما در حق خود متفرقید. آنها امام خود را در باطل تبعیت می‌کنند حال آنکه شما امام خود را در حق معصیت می‌کنید. آنها امانتدار و شما خیانت کارید و آنها شهرهایشان را درست و شما خراب می‌کنید.

,

وی در پایان اذعان کرد: حضرت یک دعایی فرموده اند که خدایا امتی بهتر به من بده و این دعا گذشت و گذشت تا در زمان حضرت روح الله محقق گشت و امروز این جریان "فاستقم کما امرت" ادامه دارد که طراحی عملیاتی آن بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه