اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با دانا:

مشکل اقتصاد نبود وزارت بازرگانی نیست؛ مشکل جای دیگر است/ وزارت صنعت وظایف خود را هم نتوانسته به خوبی انجام دهد/ حرف روحانی غلط است

مشکل اقتصاد نبود وزارت بازرگانی نیست؛ مشکل جای دیگر است/ وزارت صنعت وظایف خود را هم نتوانسته به خوبی انجام دهد/ حرف روحانی غلط است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: قطعا توزیع مناسب کالا به تولید مرتبط است و هرگاه بخواهند کالایی را به طور مناسب توزیع کنند باید به میزان تولید آن نیز توجه داشته باشند؛ اینکه تمام مشکلات را به نبود یک معاونت یا وزارتخانه گره بزنیم فرار از پاسخگویی است.
[

محمد خدابخشی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص تشکیل معاونت بازرگانی توسط دولت به بهانه مدیریت بازار اظهار داشت: در حال حاضر مشکلاتی که در بازار وجود دارد به خاطر نبود وزارت بازرگانی نیست؛ موضوع توزیع مناسب کالا و مدیریت بازار از جمله وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده که تا کنون نتوانسته به خوبی آنها را انجام بدهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه تأسیس وزارت بازرگانی اقدام کارشناسی شده ای نیست بیان داشت: اینکه آقای روحانی میگوید مشکل بازار نداشتن وزارت بازرگانی است غلط بوده و رها شدن بازار ربطی به نبود این وزارتخانه ندارد؛ اغلب کارشناسان معتقد هستند تولید و توزیع کالا باید در یک وزارتخانه باشد.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه افزود: قطعا توزیع مناسب کالا به تولید مرتبط است و هرگاه بخواهند کالایی را به طور مناسب توزیع کنند باید به میزان تولید آن نیز توجه داشته باشند؛ اینکه تمام مشکلات را به نبود یک معاونت یا وزارتخانه گره بزنیم فرار از پاسخگویی است.

,

خدابخشی همچنین گفت: تفکیک وزارت صمت و یا تشکیل معاونت بازرگانی نه تنها تأثیری بر روند کنترل قیمت ها نداشته بلکه با سوق پیدا کردن به سمت واردات، می تواند ضربه زیادی به تولید کشور بزند؛ ساختار فعلی ساختار مناسبی است و معاونت بازرگانی ذیل وزارت صنعت، معدن و تجارت هم می تواند همان کاری که معاونت ذیل ریاست جمهوری است انجام بدهد.

,

وی با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی بهانه است عنوان کرد: همانطور که یک روز همه مشکلات حتی آب خوردن را به برجام گره می زدند و در نهایت مشخص شد مشکلات ربطی به برجام نداشته است، امروز هم مدعی هستند که مشکلات ناشی از نبود یک وزارت خانه به نام بازرگانی است.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجهدر ادامه افزود: علیرغم اینکه نمایندگان مخالف تشکیل وزارت بازرگانی هستند اما اگر این معاونت ذیل ریاست جمهوری تشکیل شود در نهایت منتظر خواهیم بود و می بینیم که با این معاونت هم مشکلی حل نمی شود همانطور که با برجام مشلات کشور حل نشد.

,

 

,

انتهای پیام/ط

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه