اخبار داغ

پلمپ 37 واحد صنفی در سال 97/شهروندان تخلفات بهداشتی را به سامانه شکایات مردمی ۱۹۰ گزارش دهند

پلمپ 37 واحد صنفی در سال 97/شهروندان تخلفات بهداشتی را به سامانه شکایات مردمی ۱۹۰ گزارش دهند
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه گفت:از ابتدای سال ۹۷ تاکنون در راستای قانون اصلاح ماده ۱۳قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی ۴۲ واحد نانوایی دارای تخلفات بهداشتی اخطاریه دریافت کردند که از این تعداد، ۹ واحد نانوایی به علت عدم رفع نواقص در موعد مقرر پلمپ گردید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا بنداد کرمانی در گفتگو با پایگاه خبری دیمه نیوز، پیرو انتشار خبری از سوی این پایگاه خبری مبنی بر عدم رعایت بهداشت در یکی از نانوایی های سطح شهر اظهار داشت: گزارش تخلف بهداشتی از برخی واحدهای تهیه و توزیع مواد غذایی، دارویی و آرایشی و بهداشتی و کارگاهها و کارخانه ها و فروشگاهها بصورت مستمر به روشهای مختلف دریافت می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری دیمه نیوز,

وی گفت: طبیعتا بازرسان بهداشت محیط کارشناسان دارو و مواد غذایی شبکه بهداشت، علاوه بر بازدیدهای معمول، بصورت دائم در حال رصد گزارش ها هستند، بازخورد فعالیتهای نظارتی را سعی کرده ایم در رسانه های شهرستان و استان منتشر کنیم تا مردم عزیز شهرستان و مسافران و گردشگران با خیالی آسوده از مواد غذایی عرضه شده در اماکن شهرستان استفاده نمایند.

,

کرمانی ادامه داد: بهتر است شهروندان و رسانه ها مصادیق تخلفات بهداشتی را به سامانه شکایات مردمی ۱۹۰ و یا به کارشناسان و مسئولین شهرستان اعلام نمایند تا با شخص خاطی برخورد شود، تا خدای ناکرده اعتماد مردم نسبت به تمامی متصدیان شریف یک صنف آسیب نبیند، که جبران این حقوقِ از دست رفته بسیار دشوار است.

,

این مقام مسئول افزود: شهروندان عزیز مطمئن باشند که همکاران بنده در هیچ شرایطی در اصلاح وضعیت بهداشتی اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی کوتاهی نخواهند کرد و به محض مشاهده تخلف و نواقص، نسبت به آموزش، اصلاح و یا برخورد های قانونی اقدام می نمایند. چنانچه اخبار منتشر شده در این زمینه را مرور کنیم، با حجم این نظارتها بیشتر آشنا میشویم. پیشنهاد میکنیم واژه "نانوایی" یا "پلمپ" را در همین رسانه های مجازی شهرستان جستجو کنید.

,

کرمانی با اشاره به اقدامات نظارتی سال 97 بیان کرد: کافیست بدانیم در طول سال ۹۷ بیش از ۱۷۰ مورد از واحدهای تهیه و توزیع مواد غذایی مانند نانوایی، قصابی، قنادی، رستوران و... اخطار پلمپ دریافت کردند که ۳۷ مورد منجر به پلمپ آن واحدها شده است. یا اینکه تنها در یک روز و اتفاقا در روز گذشته همزمان با انتشار خبر تخلف یک نانوایی در فضای مجازی، بیش از ۲۴۰۰ لیتر نوشیدنی تاریخ مصرف گذشته توسط همکاران بنده در همراهی با گشت مشترک شهرستان، کشف و ضبط گردید.

,

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون در راستای قانون اصلاح ماده ۱۳قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی برای ۴۲ واحد نانوایی دارای تخلفات بهداشتی اخطاریه صادر نمودند که از این تعداد، ۹ واحد نانوایی به علت عدم رفع نواقص در موعد مقرر پلمپ گردید.

,

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه یادآور شد : یک مورد ثبت گزارش در سامانه ۱۹۰ که احتمال میدهیم مربوط به همین تخلف اشاره شده در گزارش مذکور باشد، بازرسان بهداشت محیط در تاریخ نهم خرداد ماه راس ساعت ۹ صبح (یعنی قبل از انتشار خبر در فضای مجازی) به نانوایی مورد نظر مراجعه نمودند و ضمن بررسی وضعیت بهداشتی امکنه مورد نظر اخطاریه بهداشتی بحرانی و غیر بحرانی صادر نمودند که پیرو اخطاریه صادره واحد صنفی مکلف به عقد قرار داد با شرکت های سمپاشی دارای مجوز شد.

,

کرمانی تاکید کرد: شهروندان می توانند با مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با شماره تلفن ۱۹۰ سامانه رسیدگی به شکایات مردمی وزارت بهداشت تماس گرفته و شکایات بهداشتی خود را مطرح نمایند تا در اسرع وقت توسط بازرسان بهداشت محیط به آنها رسیدگی شود.

,

انتهای خبر/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه