اخبار داغ

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی؛

قاچاق، دلیل ممنوعیت صادرات گندم/ جابجایی بین استانی، فقط با مجوز

قاچاق، دلیل ممنوعیت صادرات گندم/ جابجایی بین استانی، فقط با مجوز
فتحی گفت: این شائبه وجود دارد که یارانه ای که برای گندم پرداخت می شود در جیب افراد خاصی قرار بگیرد به همین خاطر،صادرات گندم به خارج از کشور همیشه ممنوعیت دارد. امسال نیز چون احتمال قاچاق گندم وجود دارد ممنوعیت صادرات اعمال می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  استاندار آذربایجان شرقی خروج گندم از استان را ممنوع کرد. «محمدرضا پورمحمدی» گفت: کسی حق خارج کردن گندم از آذربایجان شرقی را ندارد و ضابطان قضایی باید با خروج گندم از استان برخورد کنند.ضابطین قضایی محموله‌های گندم‌ را باید به سیلوهای استان انتقال دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

ممنوعیت آرد نداریم

, ممنوعیت آرد نداریم,

فتحی رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آناج اظهارداشت: ممنوعیت صادرات، شامل آرد نمی شود. مشکل اصلی گندم، قاچاق آن به خارج از کشور است، گندم در کشور چند قیمته است از طرفی یارانه دولتی برای گندم پرداخت می شود.

,

وی افزود: این شائبه وجود دارد که یارانه ای که برای گندم پرداخت می شود در جیب افراد خاصی قرار بگیرد به همین خاطر،صادرات گندم به خارج از کشور همیشه ممنوعیت دارد. امسال نیز چون احتمال قاچاق گندم وجود دارد ممنوعیت صادرات اعمال می شود.

,

وی با اشاره به جابجایی گندم بین استان های کشور تصریح کرد: گندم جابجاشده داخلی و بین استانی باید با مجور مراجع صلاحیت دار باشد، بنابراین اگر فردی از بیرون گندم وارد کرده و درکارخانه آردسازی تبدیل کند، محدودیتی ندارد.

,

افزایش 20درصدی تولید گندم دراستان

, افزایش 20درصدی تولید گندم دراستان,

رئیس جهادکشاورزی استان با بیان اینکه وضعیت تولید گندم در آذربایجان شرقی مناسب است، خاطر نشان کرد:  امسال نسبت به سال گذشته شاهدافزایش 20درصدی تولید گندم خواهیم بود، 9هزارتن میزان گندم تولیدی استان می باشد.

,

وی یادآورشد: بیش از 45مرکز خرید در سراسر استان برای خرید گندم تولید شده کشاورزان راه اندازی می شود، ظرفیت سیلوهای استان نیز یک میلیون تن می باشد که 200هزرتن مربوط به دولت و مابقی در اختیار بخش خصوصی قرار دارد، قیمت مصوب برای خرید گندم از کشاورزان نیز 1700تومان است که برخی کارخانجات نسبت به هزینه حمل و نقل تفاوت قیمت دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه