اخبار داغ

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سمنان:

هجوم ملخ های مهاجر در سمنان مشاهده نشد/ شرایط آب و هوایی دلیل ورود پروانه ها به شهر

هجوم ملخ های مهاجر در سمنان مشاهده نشد/ شرایط آب و هوایی دلیل ورود پروانه ها به شهر
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه هجوم ملخ های مهاجر در استان مشاهده نشده است، گفت: کار مبارزه ملخ های بومی در مزارع انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس مشیریان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت، در خصوص تهدید ملخ ها به مزارع کشاورزی استان گفت: ملخ های دریایی مهاجر که در جنوب کشور مشاهده می شوند چند سال یکبار برخی مناطق مانند ایران را تهدید می کند ک هدر مزارع استان مشاهده نشده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه مراحل پایش از سوی سازمان هر ساله انجام می گیرد، افزود: مواردی از ملخ های بومی هر ساله براساس شرایط اقلیمی به مزارع حمل می کنند که کار مبارزه آن ها انجام می شود.

,

مشیریان با توجه به اینکه سازمان بر اساس نُرم مشخص شده مراحل مبارزه را در مزارع مختلف انجام می دهد، عنوان کرد:   تمامی مبارزات به صورت کانون کوبی در مرحله تخم ریزی انجام می شود تا آفات به مزارع ورود نکنند.

,

وی با اشاره به اینکه سرما و یخبندان در شرایط اقلیمی باعث تاخیر در انجام مراحل مبارزه شده است، مطرح کرد: در هفته اخیر کار مبارزه برخی مناطق به صورت لکه ای انجام شده است و جای نگرانی بابت ورود ملخ هایی مهاجر که درجنوب کشور درگیر هستند ، وجود ندارد.

,

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان، در ادامه افزود: مراحل تخم ریزی ملخ ها در مراتع که کمتر کارهای فیزیکی مانند شخم، خاک برداری در آن انجام می شود بیشتر است به همین دلیل درحاشیه مزارع کار مبارزه صورت می گیرد.

,

مشیریان با توجه به اینکه آفات خاصی مزارع سطح استان را تهدید نمی کند، اظهار کرد: برخی بیماری های محصول گندم نگران کننده بود که خوشبختانه با تلاش سازمان و تامین سموم و ناوگان سم پاشی مشکل حل شد.

,

وی با توجه به اینکه شرایط آب و هوا باعث می شود گونه های مختلفی از حشرات به گیاهان حمله کنند، گفت: به دلیل برداشت محصول گندم و جو از زمین های کشاورزی ملخ ها نمی توانند به این گیاه آسیب برساند.

,

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان، در ادامه عنوان کرد: با توجه به رطوبت و بارندگی ها، میزان خسارت باغات پسته توسط حشرات بسیار پایین است.

,

مشیریان افزود: با توجه به اینکه زادو ولد پروانه ها بسیار سریع و استمرار هوای خنک شرایط طول مدت زادآوری  پروانه ها را افزایش داده است، آن ها جزآفات محصولات زراعی به حساب نمی آیند هر چند جلوه زیبایی به شهر بخشیده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه