اخبار داغ

گزارشی از معضلی اجتماعی در غرب هرمزگان؛

سناریوی تکراری جولان سگ های ولگرد و جوابیه شهرداری پارسیان/مکان هایی در چهارگوشه شهر برای نگهداری سگ ها وجود دارد

سناریوی تکراری جولان سگ های ولگرد و جوابیه شهرداری پارسیان/مکان هایی در چهارگوشه شهر برای نگهداری سگ ها وجود دارد
سناریوی وجود سگ های ولگرد در کوچه پس کوچه های شهر پارسیان امری تازه نبوده؛ اما این روزها شهرداری آن منطقه طی حرکتی اقدام به جمع آوری و نگهداری آن ها در حاشیه شهر کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ سناریوی وجود سگ های ولگرد در کوچه پس کوچه های شهر پارسیان امری تازه نبوده و به زخمی کهنه برای شهروندان پارسیانی تبدیل شده و مصوبه های پوچ و توخالی دولتمردان نیز مرحمی برای آن نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

با گشت و گذار از کوچه پس کوچه های پارسیان سگ های ولگردی مشاهده می شود که به صورت گله ای در خیابان ها پرسه می زنند که وجود آنها خود زنگ خطری برای سلامت شهروندان به شمار می رود زیرا هر لحظه احتمال حمله سگ ها به رهگذران دور از انتظار نیست.

,

سگ های ولگرد که آزادانه در مناطق مختلف شهر، جوی های فاضلاب و زباله های موجود جولان و زندگی می کنند، آلودگی را از مکانی به مکانی دیگر جا به جا و می تواند انواع بیماری ها از سگ به انسان را منتقل کنند.

,

سگ های ولگرد از انسان ها هیچ گونه ترسی ندارند

, سگ های ولگرد از انسان ها هیچ گونه ترسی ندارند,

شجاعی، یکی از شهروندان پارسیان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به وجود سگ های ولگرد در پارسیان اظهار کرد: تنها با یک شهر گردی ساده می توان خیل عظیمی از سگ های ولگرد را در سطح شهر پارسیان یافت.

,

این شهروند با بیان اینکه زو زو سگ های ولگرد لالایی شب های کودکانمان شده است، عنوان کرد: شب ها که سکوت شهر  را فرا می گیرد، پارس کردن سگ های ولگرد باعث آزار و اذیت شهروندان شده و نمی گذارد خواب راحتی را داشته باشیم.

,

شجاعی با اشاره به اینکه سگ های ولگرد از انسان ها هیچ گونه ترسی ندارند، گفت: سگ های ولگرد که اکثر آنها وحشی و عار هستند از تهدید انسان ها نمی ترسند و حتی در بعضی از مواقع به شهروندان نیز حمله می کنند.

,

وی با اشاره به بی توجهی مسئولان به جولان سگ های ولگرد در این شهر خاطر نشان کرد: همتی والا برای جمع آوری سگ های ولگرد وجود ندارد و روز به روز تعداد سگ هایی که باعث سلب آسایش شهروندان می شود افزوده می شود.

,

, ,

سگ های ولگرد به دغدغه ای امنیتی و روانی پارسیانی ها مبدل شده است

, سگ های ولگرد به دغدغه ای امنیتی و روانی پارسیانی ها مبدل شده است,

یکی دیگر از شهروندان پارسیانی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: وجود سگ های ولگرد پدیده جدیدی در پارسیان نیست اما افزایش تعداد آن ها در سال های اخیر در بسیاری از خیابان های شهر پارسیان به خوبی احساس می شود.

,

این شهرند با بیان اینکه امروزه سگ های ولگرد به یکی از دغدغه های امنیتی و روانی شهروندان پارسیانی مبدل شده است، گفت: مشکلات ناشی از سگ های ولگرد امروزه گریبانگیر مردم این شهرستان شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: مسئولان تنها به شعار دادن درباره سگ های ولگرد و وعده های توخالی بسنده نکنند و با حرکت انقلابی به جمع اوری و ساماندهی سگ های ولگرد در سطح شهر پارسیان بپردازند.

,

برای روشن شدن موضوع سگ های ولگرد پارسیان  به سراغ شهردار آن منطقه رفتیم که با پیشنهاد جالب آن جهت کاهش سگ های ولگرد مواجه شدیم.

,

مکان هایی در چهارگوشه شهر برای نگهداری سگ ها وجود دارد

, مکان هایی در چهارگوشه شهر برای نگهداری سگ ها وجود دارد,

محمود مولوی، شهردار پارسیان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به جمع آوری سگ های ولگرد از سطح شهر پارسیان اظهار کرد: شهرداری پارسیان با همکاری دامپزشکی، شبکه بهداشت و محیط زیست مکانی را جهت جمع آوری موقت در نظر گرفته و جمع آوری سگ ها در حد امکانات موجود را در دستور کار قرار گرفته است.
شهردار پارسیان با بیان اینکه تاکنون 30 قلاده سگ از سطح شهر جمع آوری و در محلی در حاشیه پارسیان نگهداری می شود، تصریح کرد: طبعا فرآیند جمع آوری، نگهداشت و کنترل سگ ها بصورت دائمی هم شدنی نیست و هم هزینه بردار است.

,
,

مولوی با اشاره به اهمیت وجود سگ ها در طبیعت به منظور پایداری اکوسیستم محیط زیست، بیان کرد: جغرافیای شهر پارسیان به گونه ای است که توسط جنگل و کوه،احاطه شده و امری بدیهی بوده که سگ ها به دلیل به هم خوردن زیستگاههای آنها توسط ما انسانها،جهت ارتزاق به شهر پناه می آورند.

,

وی افزود: می توان با همکاری سمن ها و فعالین اجتماعی،مکانهایی را در چهار گوشه شهر در نظر گرفت و بصورت منظم،غذاهای اضافه و آب کافی به آنجا منتقل کرد که این موضوع قطعا از حجم ورود سگ ها به درون شهر کاسته خواهد شد.
مولوی خاطر نشان کرد: شهرداری پارسیان از همه گروههای اجتماعی دعوت می کند جهت مساعدت و مدیریت این موضوع با شهرداری و سایر ارگانهای ذیربط همکاری نمایند.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه