اخبار داغ

پشت پرده استعفای ضمنی شهردار فردیس؛

شورا تفریق بودجه 96 و متمم بودجه 97 را پشت گوش انداخت/ علی‎رغم کم‎کاری پارلمان شهری، 112 درصد جذب درامد نقدی داشتیم/ مرارت‎های انتزاع فردیس از کرج را طی کرده‎ام

شورا تفریق بودجه 96 و متمم بودجه 97 را پشت گوش انداخت/ علی‎رغم کم‎کاری پارلمان شهری، 112 درصد جذب درامد نقدی داشتیم/ مرارت‎های انتزاع فردیس از کرج را طی کرده‎ام
منوچهر غفاری در گفتگویی تفصیلی گفت: استعفای من یک تصمیم است و تا کنون این کار را انجام نداده ام اما تصمیم خود را به صورت شفاهی، ضمنی و غیر رسمی به اعضای شورا اعلام کرده ام.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نخستین شهردار فردیس درباره پشت پرده استعفای ضمنی خود، ضمن اشاره به این موضوع که با ورود به این عرصه پیش بینی می کردم دشواری ها و سختی هایی در این کار وجود داشته باشد، به خبرنگار تیتریک، گفت: تمام سختی ها را به جان خریدم زیرا می دانستم که تجربه اولین شورا، تاسیس و راه اندازی شهرداری مشقت های بسیار زیادی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
منوچهر غفاری افزود: سعی کردم با تمام وجود آنچه در توان دارم در این راه بگذارم تا به اهدافم برسم اما از روزهای نخست، مشکلاتی به وجود آمد که پیشبرد اهداف سازمانی را بسیار سخت می کرد اگر چه تاسیس و راه اندازی شهرداری را تمام و کمال انجام دادم. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرداری به صورت مستقل در قالب تشکیل ساختار و سازمان راه اندازی شده است و مصوبه سازمان های مورد نیاز برای احداث را اخذ کردیم، اظهار داشت: همچنین مصوبه چارت تفصیلی شهرداری دریافت شد و تمام فرایندهایی که برای تاسیس و راه اندازی یک شهرداری مستقل مورد نیاز بود طی این مدت سپری کردیم. 
,
 
,
با بسیاری از طلبکاران دولتی و خصوصی مواجه بودم
, با بسیاری از طلبکاران دولتی و خصوصی مواجه بودم ,
 
,
غفاری تصریح کرد: در ابتدای کار، برای پرداخت حقوق با مشکل مواجه بودم زیرا منطقه 10 سابق یا 2 فعلی شهرداری بدهکاری بسیاری به پیمانکاران و سازمان های دولتی اعم از بیمه، دارایی و ... داشت و به واسطه عدم وجود نقدینگی پرداخت ها و کسورات پیمانکاران را انجام نداده بودند. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه روزهای نخست حضورم در شهرداری با بسیاری از طلبکاران دولتی و خصوصی مواجه بودم و در عین حال باید تلاش می کردم تا حقوق پرسنل را پرداخت کنم، گفت: با تلاش همکارانم نه تنها از این دوره بسیار سخت گذر کردیم بلکه امروز به لحاظ درآمدی به وضعیت بسیار خوبی رسیده ایم به گونه ای که می تواند پشتیبان خوبی برای اجرای پروژه های عمرانی و ارائه خدمات بهتر باشد.
,
 
,
غفاری افزود: سال گذشته می توانستیم اقدامات عمرانی خوبی انجام دهیم اما به دلیل اینکه سه ماه بودجه ما با تاخیر ابلاغ شد و در طول اجرای برنامه ها مشکلاتی وجود داشت یا کمیسیون های شورا برای مدت بسیار زیادی تعطیل شده بود و کار نمی کردند، عضو بصیر برای معاملات نداشتیم.
,
 
,
, ,
 
,
وی به تعطیلی 5 ماهه کمیسیون معاملات به دلیل عدم معرفی عضو بصیر اشاره کرد و اظهار داشت: لوایح شهرداری برای مدت طولانی در شورا باقی می ماند یا با آن مخالفت های بی دلیل می شد، تفریق بودجه 96 را تا کنون نتوانسته ایم از شورا دریافت کنیم. 
,
 
,
علی رغم رکود بازار 112 درصد جذب درامد نقدی داشتیم
, علی رغم رکود بازار 112 درصد جذب درامد نقدی داشتیم ,
 
,
شهردار فردیس با اشاره به اینکه اصلاح و متمم بودجه سال 97 ارائه شده است اما متاسفانه تا کنون نتوانسته ایم آن را دریافت کنیم، تصریح کرد: مخالفت های مذکور روند انجام کار را کند کرد، اگر چه به لحاظ درآمدی به فراتر از آنچه پیش بینی کرده بودیم دست یافتیم و علی رغم رکود بازار 112 درصد جذب درامد نقدی داشتیم. 
,
 
,
غفاری گفت: زمانی که 100 میلیارد تومان پول در حساب شهرداری موجود باشد اما نمی توانم آن را هزینه کنم و پروژه های مورد نیاز شهر را تعریف و انجام دهم، این مسئله بنده را آزار داده و شهروندان را با مشکل مواجه می کند، همچنین حامیان من در شورا نیز نمی توانند خروجی خوبی را از برنامه ها و اجرای پروژه های عمرانی مشاهده کنند. 
,
 
,
وی افزود: سال گذشته سعی کردیم با فرصت اندکی که در اختیار داشتیم پروژه های عمرانی خوبی را آغاز کنیم و 40 هزار متر مربع به عرصه های فضای سبز اضافه شد، همچنین بلوار شمال مپنا و جاده کشتارگاه که یک کمربندی برای فردیس است رفع عوارض شد و آغاز این پروژه در سال جاری برای تسهیل در روان سازی ترافیک جاده ملارد بسیار موثر خواهد بود. 
,
 
,
استعفای من یک تصمیم است
, استعفای من یک تصمیم است ,
 
,
غفاری ضمن اشاره به پروژه تقاطع غیر هم سطح روی رودخانه که فردیس را به موازات پل فردیس به اتوبان و شمال رودخانه متصل خواهد کرد و می تواند برای باز کردن گره ترافیکی فردیس بسیار کارساز باشد، اظهار داشت: به این دلیل استعفا دادم که شاید با رفتن بنده، با شهردار بعدی تعاملی وجود داشته باشد و مخالفان و موافقانم در کنار این شخص قرار گیرند تا به شهر کمک کنند.  
,
شهردار فردیس تصریح کرد: سختی کار و راه در راستای تثبیت وضعیت مدیریت شهر طی شده است و در حال حاضر مسیر برای ارائه خدماتی که مردم شایستگی و انتظار آن را دارند هموار خواهد بود. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه امثال من و اعضای شورا وظیفه داریم به واسطه رای مردم، برای شهروندان فردیس کار انجام داده و ارائه خدمت کنیم، گفت: استعفای من یک تصمیم است و تا کنون این کار را انجام نداده ام اما تصمیم خود را به صورت شفاهی، ضمنی و غیر رسمی به اعضای شورا اعلام کرده ام. 
,
 
,
, ,
 
,
منوچهر غفاری با تاکید بر اینکه امیدوارم اعضای شورا در کوتاهترین زمان ممکن شهردار بعدی را انتخاب کنند، افزود: شهردار بعدی هر شخصی که باشد به راحتی می تواند کار کند زیرا شخصا مرارت های انتزاع فردیس از کرج را طی کرده ام و این شخص دغدغه هایی که من برای کسب درآمد و ایجاد پشتوانه مالی داشتم ندارد.  
 
,
,
شهردار بعدی با مخالفت اعضای شورا مواجه نخواهد شد
, شهردار بعدی با مخالفت اعضای شورا مواجه نخواهد شد ,
 
,
وی اظهار داشت: قطعا با آغاز فعالیت شهردار بعدی، در همان ابتدای راه با مخالفت اعضای شورا مواجه نخواهد شد و برای یکسال بدون تنش می تواند در فردیس کار کند زیرا ادامه تنش با شهردار بعدی قطعا کارشکنان را رسوا می کند. 
,
 
,
غفاری تصریح کرد: نمی توانم شخصی را به کارشکنی متهم کنم، عده ای اعلام میکردند من تعامل ندارم، اماختلاف نظرهایی که وجود داشت موجب شد نتوانم این وضعیت ناخوشایند را تحمل کنم و امیدوارم شهردار بعدی با اعضای شورا امور شهر را پیش ببرد. 
,
 
,
شهردار فردیس در خاتمه با اشاره به اینکه انتخاب شهردار، تنش ها را برای مدتی از مدیریت شهری فردیس دور خواهد کرد، گفت: اعتقاد دارم اگر کسی فعالیتی را با ایمان و اعتقاد به آن، انجام دهد اما دیگران آن را مشاهده نکنند قطعا از نظر خداوند پنهان نخواهد ماند زیرا بهترین ناظری است که می تواند قضاوت کند.  
 
,
,
 
,
 
گلاویژ اصحابی
 
,
, گلاویژ اصحابی ,
,

انتهای پیام/ 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه