اخبار داغ

گزارشی از جلسه شورای شهرتبریز؛

فرار سرمایه‌گذار از تبریز به اصفهان/ تبعیت از قانونی نانوشته‌ در شهرداری

فرار سرمایه‌گذار از تبریز به اصفهان/ تبعیت از قانونی نانوشته‌ در شهرداری
جلسه شورای شهر تبریز با حضور اعضا شورا و شهردار تبریز برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، صد و بیست وششمین جلسه علنی شورای شهر تبریز با حضور اعضای شورا و شهردار تبریز برگزار شد، گزارش شهرداری در خصوص عملکردسرمایه گذاری و مشارکت در شهرداری تبریز،بررسی متمم بودجه سال 98 از جمله عناوین مهم جلسه شورای شهر تبریز بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

روش جدیدسرمایه‌گذاری در شهرداری تبریز/ حرکت سرمایه‌گذاران به سمت طلا و ارز

, روش جدیدسرمایه‌گذاری در شهرداری تبریز/ حرکت سرمایه‌گذاران به سمت طلا و ارز,

دستورجلسه(ارائه گزارش شهرداردرخصوص عملکرد سرمایه گذاری و مشارکت در شهرداری تبریز)

, دستورجلسه(ارائه گزارش شهرداردرخصوص عملکرد سرمایه گذاری و مشارکت در شهرداری تبریز),

شهین باهر: شهردار تبریز با ارائه گزارشی درباره عملکرد شهرداری در جذب سرمایه گذاری گفت: سرمایه گذاری یعنی جذب سرمایه برای اجرای طرح های عمرانی، سرمایه گذاری از گذشته بدین منوال بوده که هزینه و زمین از طرف شهرداری آماده می شده و طرف مشارکتی هیچ هزینه آورده ای را وارد طرح نمی کند، این موضوع بیشتر شبیه سرمایه برداری است تا سرمایه گذاری.

,

شهین باهر افزود: باتوجه به شرایط اقتصادی کشور سرمایه گذاری به معنی واقعی نداریم چراکه اکثر سرمایه گذاران به سمت خرید طلا و ارز حرکت می کنند.

,

عدم تکمیل زیرساخت سرمایه‌گذاری در تبریز بعد از 18سال

, عدم تکمیل زیرساخت سرمایه‌گذاری در تبریز بعد از 18سال,

جمالی(مدیرسرمایه‌گذاری شهرداری): برای تنوع درآمد در شهرداری باید خروجی مناسب داشت. وظیفه شهرداری مدیریت سرمایه گذار است زیرا پروژه ای مشخص در دست نیست، مدیریت سرمایه گذاری جنبه حاکمیتی ندارد و تصمیمگیر نیز نمی باشد. هنوز بعد از گذشت 18 سال زیرساخت های سرمایه‌گذاری در تبریز مشخص نشده است.

,

فرار سرمایه‌گذار از پیچ و خم اداری

, فرار سرمایه‌گذار از پیچ و خم اداری,

وی افزود:شیوه نامه و سیاست‌نامه های تشویقی را می توان به عنوان زیرساخت های سرمایه گذاری در تبریز نام برد. آنقدر سرمایه گذاران را در پیچ و خم اداری قرار می دهیم که در نهایت فرار می کنند.

,

جمالی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری در بخش طلاو ارز سود آور است باید شرایطی مهیا شود تا دیگر بخش های سرمایه ‌گذاری نیز به محل کسب سود تبدیل شود.

,

مدیرسرمایه‌گذاری شهرداری تبریز اعلام کرد: از سال85تاکنون48پروژه مدنی و 52 پروژه بیوتی ثبت شده است. تقصیر از طرف شهرداری و طرف مشارکتی از دلایل راکد ماندن برخی پروژه ها در تبریز است، همچنین در برخی موارد نیز اهلیت طرف مشارکت احراز نشده است.

,

احداث پارک هوشمند برای اولین بار در تبریز/هفته فرهنگی هامبورگ

, احداث پارک هوشمند برای اولین بار در تبریز/هفته فرهنگی هامبورگ,

وی یادآور شد:مجموعه ورزشی ولیعصر با هزینه3میلیاردی و پروژه افلاک نمای تبریز از مهمترین طرح های سرمایه‌گذاری تبریز است. ایجاد پارک هوشمند برای اولین بار در تبریز نیز در راستای اجرای شهر هوشمند انجام می شود.

,

وی در ادامه به هفته فرهنگی هامبورگ اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این رویداد جذب سرمایه گذار خارجی برای پروژه های شهری در تبریز است.

,

مسعودی ریحان: عضو کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر با اشاره به گزارش شهردار تبریز از عملکرد سازمان متبوعش در زمینه جذب سرمایه‌گذاری اظهار داشت: چند سال است که شهرداری تبریزاز نحوه عملکرد و درآمدها گزارشی به شورا ارائه نکرده است.

,

استعفای مسعودی ریحان از کمیسیون سرمایه‌گذاری

, استعفای مسعودی ریحان از کمیسیون سرمایه‌گذاری,

وی گفت: 2نوع نگاه در شهرداری نسبت به سرمایه‌گذاری وجود دارد که باید تغییریابد. شورای شهراراده ای در انتخاب پروژه‌ها ندارد.

,

مسعودی ریحان در ادامه در اعتراض به روند موجود اعلام کرد با تمام احترام به رای دهندگان از عضویت در کمیسیون سرمایه‌گذاری استعفا می دهم.

,

بهشتی(رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر): وی بااشاره به عدم استقبال سرمایه گذاران در تبریز، یادآورشد: سرمایه‌گذار به دنبال کسب سود بیشتراست، ما عمدتا به دنبال شراکت هستیم نه اینکه بخواهیم سرمایه‌گذاری مناسب انجام دهیم.

,

وی تصریح کرد:کسب سود به عنوان رانت‌خواری نیست، سود یعنی مدیریت، جایگاه این دو در نظام مدیریتی کشور به صورت درست تعریف نشده است.

,

اندیش: تبریزرا نشناخته ایم

,

اندیش(نایب رئیس شورای شهر): ارائه گزارش شهردار با واکنش تند نایب رئیس شورای شهر همراه بود، اندیش اظهار داشت: با شنیدن گزارش شهردار متوجه شدیم که اصلا تبریز را نشناخته ایم، این نگرش درحوزه سرمایه‌گذاری اشتباه است.

,

وی خطاب به مدیرسرمایه‌گذاری شهرداری تبریز گفت:شما گفتید نه پروژه و نه بسته مشارکتی داریم، پس وظیفه سرمایه‌گذار در این میان چیست؟

,

اندیش در ادامه یادآور شد: چیزی بنام پروژه مدنی نداریم، روش احرازاهلیت از نظر شهرداری چیست؟آیا مسئول سرمایه گذاری نمی داند در ردیف بودجه محلی برای سرمایه‌گذاری ایجاد شده است؟

,

فرار سرمایه‌گذار از تبریز به اصفهان

,

اشرف نیا؛ وی با اشاره به لزوم تغییر نگاه به مقوله سرمایه‌گذاری بیان داشت: در تبریز هر کسی در هرموضوعی دخالت می کند، یکی از دستگاه به علت نبود شرایط مناسب اصفهان را بجای تبریزبرای سرمایه‌گذای انتخاب کرد.

,

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر گفت: در شان تبریز نیست که سرمایه‌گذاربگوید چون نتوانستم نتیجه بگیرم پس از تبریز می روم، اگر تخلفی صورت گرفت، باید نهادهای نظارتی ورودپیداکنند نه اینکه هرکسی وارد موضوع شود.

,

اشرف نیا ادامه داد: شهردارباید در جلسه ای محرمانه از دخالت برخی دستگاه‌ها جلوگیری کند.

,

عدم ثبات و بوروکراسی مشکل اصلی سرمایه‌گذاری

, عدم ثبات و بوروکراسی مشکل اصلی سرمایه‌گذاری,

دبیری: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز گفت: باید علت نارضایتی سرمایه‌گذار را بیابیم، عدم ثبات اقتصادی و بوروکراسی اداری از مهمترین موانع سرمایه گذاری محسوب می شوند.

,

شهین باهر: شهردار تبریز در پاسخ به انتقادات اعضای شورای شهر گفت: در شرایطی که قیمت ارز300برابر افزایش یافته، کدام سرمایه‌گذار حاضر می‌شود از سود 30درصدی بانکی چشم‌پوشی کند.

,

درنهایت موضوع این دستورجلسه برای بررسی بیشتر به جلسات آتی شورای شهر موکول شد.

,

بروز مشکل با تصویب فوری بودجه/ دولت دست شهرداری را درحنا گذاشت

, بروز مشکل با تصویب فوری بودجه/ دولت دست شهرداری را درحنا گذاشت,

دستورجلسه(بررسی متمم بودجه سال97)

, دستورجلسه(بررسی متمم بودجه سال97),

بهشتی: هزینه های جاری بودجه کاهش یافته ولی در طرف مقابل هزینه‌های پرسنلی شهرداری افزایش یافته است، تصویب فوری بودجه باعث می‌شود تا اشکالات به مرور زمان بروز پیدا کند.

,

شهین‌باهر: مدیریت هزینه در شهرداری تبریز صورت گرفته به طوری که توانستیم 34درصد در هزینه کاهش داشته باشیم،650میلیارد ارواق برای تکمیل قطارشهری تبریز اختصاص یافته که متاسفانه برای سال98 نخواهد رسید.

,

شهردارتبریز خاطرنشان کرد: دولت در نوسازی و خرید ناوگان اتوبوسرانی کمکی نکرده است و  این موضوع دیگر برای شهرداری خارج از اراده است.

,

با تصویب اعضای شورا موضوع دستورجلسه سوم و چهارم شورای شهر جابجا شد.

,

دستورجلسه(بررسی درخواست شهرداری تبریز در خصوص پروژه پارک بزرگ تبریز)

, دستورجلسه(بررسی درخواست شهرداری تبریز در خصوص پروژه پارک بزرگ تبریز),

قرارگاه خاتم الانبیا با مشارکت موسسه عاشورا با 190میلیاردریال تسهیلات بانکی اجرای آن را بر عهده گرفت و مورد تصویب اعضای شورای شهر واقع د.

,

مسعودی ریحان: این گونه تصویب کردن ها بدون اطلاع افراد باعث ایجاد مشکل در آینده خواهدشد، در جلسه غیرعلنی شورای شهر مطرح شدکه اکثر اعضا غایب بودند ولی در این جلسه مورد تصویب قرار گرفت.

,

وی گفت: سخن ولایحه رئیس شورا در تضاد بایکدیگر قرار دارد.، پارکی که در خلعیت یک پیمانکار دیگر است چگونه بدان تسهیلات پرداخت می شود؟

,

تقیزاده: پارک بزرگ تبریز را باید قبلا از طریق قرارداد دیگری واگذار می کردید، با این‌گونه اقدامات مشکل قانونی به وجود خواهد آمد.

,

دستورجلسه(بررسی نامه5-پ-م مورخه98/2/29 در خصوص انتخاب یکنفر به عنوان هیئت امنای مرکز پژوهش‌های شورای شهر تبریز)

,

این دستورجلسه مورد تصویب اعضای شورای شهر تبریز قرار گرفت

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه