اخبار داغ

مجوزهای ادامه‌دار کوه‌خواری در ری/ وزارت صمت پاسخگو باشد

مجوزهای ادامه‌دار کوه‌خواری در ری/ وزارت صمت پاسخگو باشد
کوه خواری و بهره برداری از معادن‌ هر چه‌قدر هم که با موازین قانونی همراه باشد سبب آلودگی هوا و برهم خوردن اکوسیستم طبیعت منطقه می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه خبری تهران‌نیوز، کوه خواری تبعات و پیامدهایی برای شهر دارد که تاثیر آن در آینده مشخص می‌شود زیرا با تجاوزی که صورت می‌گیرد یک اکوسیستم نابود می‌شود و خسارات جبران‌ناپذیری به وجود می‌آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  شبکه خبری تهران‌نیوز,

اگر به جنوب پایتخت، اتوبان شهید کریمی شیرازی به سمت جاده معدن مراجعه کنید متوجه کوچک‌تر شدن روزانه کوه‌های بی‌بی شهربانو می‌شوید، این موضوع سبب شد تا خبرنگار  شبکه خبری تهران‌نیوز پیگیر این موضوع از خانم زهره عبادتی رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرری شود.

,  شبکه خبری تهران‌نیوز,

زهره عبادتی رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ری در پاسخ به چرایی کوه خواری در این منطقه اظهار داشت: بانی بهره برداری از کوه‌های جاده معدن شهرری «شرکت سیمان تهران» است.

,

وی افزود: شرکت سیمان تهران سال های طولانی است که از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مجوز بهره برداری بدون محدودیت دارد.

,

عبادتی عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید پاسخگوی جزییات قرارداد فی مابین با این شرکت باشد تا همگان بدانند که این شرکت تا چه زمانی و به چه میزان می‌تواند از این کوه‌ها که سرمایه منطقه شهرری هستند بهره برداری کند.

,

کوه خواری

, کوه خواری,

ابزاری برای برخورد با کوه‌خواری نداریم

, ابزاری برای برخورد با کوه‌خواری نداریم,

عبادتی در پاسخ به این سئوال که سازمان حفاظت زیست شهرری چه کاری برای جلوگیری از کوه خواری در این منطقه انجام داده است؟، بیان کرد: سازمان از لحاظ قانونی، تنها در مناطق ۴ گانه از نظر کمیت مجوزها می‌تواند ورود پیدا کند و در حال حاضر درخواست‌های زیادی برای بهره برداری از معدن‌های شهرری به دست ما رسیده است، اما تنها در شرایطی مجوز بهره برداری صادر می‌کنیم که درخواست براساس چارچوب قانون و مقررات باشد، اما متاسفانه ابزاری برای برخورد با کوه‌خواری به لحاظ قانونی نداریم.

,

رییس حفاظت زیست شهر ری آلودگی را مهم‌ترین نتیجه کوه‌خواری دانست و گفت: بهره برداری از معدن‌ها و کوه‌ها هر چه‌قدر هم که با موازین قانونی همراه باشد سبب آلودگی هوا و برهم خوردن اکوسیستم طبیعت منطقه می‌شود.

,

زهره عبادتی در پایان گفت‌وگو قول پیگیری این مسئله را به صورت جدی‌تر به خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز داد.

,

بیشتر بخوانید: 

,

بیشتر بخوانید: 

, بیشتر بخوانید: , ,
  • کوه خواری در دماوند کاملاً مشهود است

  • ,

    کوه خواری در دماوند کاملاً مشهود است

    , کوه خواری در دماوند کاملاً مشهود است, کوه خواری در دماوند کاملاً مشهود است,
  • پروژه‌ای که بعد از افتتاح تعطیل شد / بهره‌برداری از پروژه افتتاح شده هفت جوی ، در آینده نزدیک

  • ,

    پروژه‌ای که بعد از افتتاح تعطیل شد / بهره‌برداری از پروژه افتتاح شده هفت جوی ، در آینده نزدیک

    , پروژه‌ای که بعد از افتتاح تعطیل شد / بهره‌برداری از پروژه افتتاح شده هفت جوی ، در آینده نزدیک, پروژه‌ای که بعد از افتتاح تعطیل شد / بهره‌برداری از پروژه افتتاح شده هفت جوی ، در آینده نزدیک,
  • با مصادیق زمین خواری در فیروزکوه به شدت مبارزه می شود

  • ,

    با مصادیق زمین خواری در فیروزکوه به شدت مبارزه می شود

    , با مصادیق زمین خواری در فیروزکوه به شدت مبارزه می شود, با مصادیق زمین خواری در فیروزکوه به شدت مبارزه می شود,

    کوه خواری از کجا شروع شد؟

    , کوه خواری از کجا شروع شد؟,

    سال ٩٣ برای نخستین ‌بار واژه کوه‌خواری به ادبیات کشور اضافه شد. اما پیش از آن سال‌ها بود که کوه‌های بسیاری آماج حمله بودند، ولی کسی از آنها سخن نمی‌گفت. نه از تکه‌تکه شدن آنها صحبت می‌شد و نه برداشت از آنها برای کسی مهم بود. همان ‌سال قباد افشار، رییس وقت سازمان امور اراضی کشور از کوه‌خواری به عنوان پدیده‌ای جدید نام برد وگفت: «تغییر کاربری کوه‌ها و تپه‌ها در برنامه زمین‌خواران قرار گرفته است و در اطراف کلانشهرها دیده می‌شود که کوه‌ها را به عرصه‌های مسکونی و دیگر کاربری‌ها تبدیل می‌کنند»

    ,

    اما کوه خواری در شهرری برای ساخت مسکن و ویلا نیست بلکه برای بهره برداری کارخانه ها است و در حال مختل کردن اکوسیستم طبیعی این منطقه هستند.

    ,

     

    ,

    انتهای پیام/

    ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه