اخبار داغ

در گفت‌وگو با کاراته کار سمنانی مطرح شد؛

کاراته‌کاران سمنانی از نبود سالن ویژه کاراته رنج می‌برند/ جناح‌بندی‌های مدیریتی در هیئت کاراته مانع پیشرفت ورزشکاران

کاراته‌کاران سمنانی از نبود سالن ویژه کاراته رنج می‌برند/ جناح‌بندی‌های مدیریتی در هیئت کاراته مانع پیشرفت ورزشکاران
پوریا جعفری یکی از کاراته کاران استان سمنان می باشد که از عملکرد هیئت کاراته استان بسیار گله مند است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، در سال‌های اخیر نوجوانان و جوانان بی شماری در این شهر با تلاش و پشتکار خود و راهنمایی های اساتید و وجود زمینه ها و امکانات بالقوه توانسته اند در مسابقات مختلف استانی و کشوری و  حتی جهانی مدال‌آوری نماینده و موجب افتخار و سربلندی جامعه ورزش استان شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

پوریا جعفری متولد 1370 از شهرستان گرمسار دارای مدرک لیسانس و دانشجوی ارشد معماری است  که دبیر هیئت کاراته شهرستان سرخه و مدیرعامل موسسه ارمغان تمدن کهن در کارنامه وی به چشم می خورد.

,

وی قهرمانی های متعددی در مسابقات کاراته استانی و کشوری کسب کرده است و هم اکنون علاوه بر فعالیت در این رشته به داوری مسابقات استانی و کشوری می پردازد.

,

 مشروح گفتگوی خبرنگار مرآت با این ورزشکار سمنانی در ادامه می آید:

, مرآت ,

مرآت- فعالیت های ورزشی خود را از چه زمانی آغاز کردید و در چه مسابقاتی شرکت داشته اید ؟

, مرآت, -, فعالیت های ورزشی خود را از چه زمانی آغاز کردید و در چه مسابقاتی شرکت داشته اید ؟,

فعالیت ورزشی ام را از سال 77 با رشته ووشو آغاز و در سال 83 رشته تکواندو را آغاز کردم. به علت عدم فعالیت مربی باکسب درجه دان 1 فعالیت ورزشی خود را متوقف کرده و درسال 92 رشته ورزشی کاراته را از صفر آغاز و تا کنون به مدارج مربیگری و داوری فدراسیونی ادامه دادم و در حال حاضر مشغول فعالیت هستم.

,

مرآت- تاکنون در چه مسابقاتی شرکت کرده و چه رتبه هایی را بدست آوردید و به چه کشورهایی سفر کردید؟

, مرآت, -, تاکنون در چه مسابقاتی شرکت کرده و چه رتبه هایی را بدست آوردید و به چه کشورهایی سفر کردید؟,

 رشته کاراته به تازگی در جمع رشته های ورزشی المپیکی قرار گرفته است و بنده مقام های اول و سوم مسابقات استانی درچندین سال پیایی و مقام دوم و سوم کشوری در سبک شیتوریو را دارم. بیشترین حوزه فعالیت بنده در بخش داوری مسابقات کشوری، استانی و سبکی می باشد که تا کنون در 11 مسابقه کشوری و استانی داوری کرده ام.

,

, ,

مرآت- موفقیت های خود را مدیون و مرهون چه چیزها یا چه کسانی می دانید ؟

, مرآت, -, موفقیت های خود را مدیون و مرهون چه چیزها یا چه کسانی می دانید ؟,

در مرحله  اول موفقیت خود را مدیون پدرو مادرم هستم که در همه عرصه ها به خصوص ورزش حامی و پشتیبانم بوده اند و همچنین مربی ام آقای هانی یزدی فولادی که با زحمات زیاد هنر کاراته را به من معرفی کرده و آموزش دادند و درتمام مراحل ورزشی من همراهی کردند.

,

مرآت- آیا امکانات موجود در رشته شما در سطح شهرستان و استان جوابگوی نیازهای علاقه مندان می باشد؟

, مرآت, -, آیا امکانات موجود در رشته شما در سطح شهرستان و استان جوابگوی نیازهای علاقه مندان می باشد؟,

با توجه به فضاهای ورزشی موجود و فعال به نسبت سایر رشته های ورزشی، سالن هایی که مختص رشته کاراته باشند تا درآن کلاس ها و مسابقات ویژه برگزار شود بسیار کم است، متاسفانه در استان، تعداد سالن هایی که به صورت کامل مجهز به تجهیزات رشته های رزمی باشند وجود ندارد.

,

مرآت- چه کمبودهایی در  حوزه فعالیت شما احساس می شود که مانع پیشرفت ورزشکاران می گردد؟

, مرآت, -, چه کمبودهایی در  حوزه فعالیت شما احساس می شود که مانع پیشرفت ورزشکاران می گردد؟,

متاسفانه جناح بندی های مدیریتی و وجود باندهایی که منافع را برای خود می خواهند در هیئت ورزشی کاراته استان وجود دارد، مواردی مشاهده شده است که بودجه عنوانی را برای یک عنوان دیگر اختصاص می دهند که مانع پیشرفت برخی ورزشکاران می شود.

,

مرآت- برای آینده خود چه برنامه ای دارید؟

, مرآت, -, برای آینده خود چه برنامه ای دارید؟,

با توجه به فعالیت های گسترده ای که در عرصه های فرهنگی و ورزشی داشته ام امیدوارم در آینده و در جامعه ورزش استان و شهرستان موثر بوده و گامی مثبت به همت مسئولین جهت رشد و پیشرفت ورزش کاراته استان انجام دهیم تا همه ی ورزشکاران در رده های مختلف یک دل و برابر به فعالیت حرفه ای خود ادامه دهند و در میدان های ورزشی پرچم کشور را به اهتزار درآورده و برای استان نام آور شوند.

,

مرآت- به نظر شما در خصوص ترویج ورزش در جامعه ، چه ارگان هایی باید درگیر شوند و چه کارهایی باید بکنند؟

, مرآت, -, به نظر شما در خصوص ترویج ورزش در جامعه ، چه ارگان هایی باید درگیر شوند و چه کارهایی باید بکنند؟,

در سال های اخیر معاونت فرهنگی امور جوانان اداره کل استان و مدیریت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری سمنان بسیار قوی و توانمند در حوزه ورزشی و فرهنگی ورود پیدا کردند که وجود نشاط و شادابی درجامعه به خصوص جوانان از اولویت ها عملکردی این مدیران پرتلاش بوده است.

,

 سازمان هایی همچون ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها، شهرداری و فرمانداری ها می توانند حمایت گر یک عملکرد مثبت در بخش های ورزشی و فرهنگی انجام دهند تا نشاط اجتماعی در جامعه حاکم شود. مسئولین با همبستگی فعالان اجتماعی و  میدان دادن به جوانان باید در امر توسعه ورزش گام بردارند.

,

مرآت- توصیه شما به ورزشکاران چیست؟

, مرآت, -, توصیه شما به ورزشکاران چیست؟,

پیش از ورزش حرفه ای ورزشکاران ابتدا حسن اخلاق و منش ، روحیه پهلوانی را باید سرلوحه فعالیت خود در عرصه های مختلف به خصوص ورزش قراردهند.

,

مرآت- مدال های خود را تاکنون به چه کسانی تقدیم کردید؟

, مرآت, -, مدال های خود را تاکنون به چه کسانی تقدیم کردید؟,

مدال های خود را به خانواده شهدا اهدا کردم چرا که یاد و خاطره شهیدان، رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا در میدان‌های مختلف باید در نظر گرفته شود چون این عمل نشانه رفتار سنجیده،معرفت و شعور بالای ورزشکار و قهرمان ملی دانست.

,

, ,

مرآت- سخن شما با مسئولین شهرستان و استان؟

, مرآت, -, سخن شما با مسئولین شهرستان و استان؟,

مسئولین باید قدر این جوانان که سرمایه های انسانی بالقوه ای در حوزه های مختلف جامعه می باشند را بدانند و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جوان نگری در مدیریت را سرمشق راه خود قرار دهند و جوانان پرتلاش و پویا را در امور سازمانی دخیل کنند تا این سرمایه ها را به سرمایه های بالفعل تبدیل کنند.

,

مرآت- کلام آخر؟

, مرآت, -, کلام آخر؟,

از زحمات خانواده و مربی ام تشکر و خرسندی و سعادت را برای همه ی جوانان ورزشکار هم استانی آرزو می کنم و امیدوارم تلاش و پشتکار خود نا امید نشده و محکم پای اهداف مسررانه خود ایستاده و در میدان های ورزشی مختلف مدال آور باشند.همچنین از شما هم تشکر می کنم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه