اخبار داغ

قاضی پرونده خبرداد؛

اعدام و حبس طولانی مدت در انتظار عاملان شهادت شهید رفیعی

اعدام و حبس طولانی مدت در انتظار عاملان شهادت شهید رفیعی
قاضی مرادعلی نجف‌پور گفت: متهم مرتکب قتل طبق قانون بعد از رسیدگی‌های لازم و احراز آن توسط دادگاه و با درخواست اولیای دم حکم قصاص دارد، معاونین و هم‌دستان مجرم اصلی هم هر سه با دوران طولانی حبس محکوم می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ قاضی مرادعلی نجف‌پور در حاشیه برگزاری اولین جلسه دادگاه رسیدگی به شهادت شهید رفیعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرونده‌ای که امروز مورد بررسی قرار گرفت راجع به قتل شهید ستوان دوم محمود رفیعی میاندشتی که در حین انجام وظیفه و انتقال دو تن از مجرمین مواد مخدر که با مواد قانونی عازم زندان بودن در پل یزدآباد روبه‌روی زندان مرکزی اصفهان مورد حمله قرار می‌گیرد.

رئیس دادگاه این پرونده گفت: احمد گچول، ناصر غلامی و مهران قلعه سفیدی سه متهمی که پس از درگیری با مأمورین انتظامی اقدام به شلیک گلوله به سمت ایشان کردند که منجر به شهادت وی و باعث فراری دادن دو متهم که راهی زندان بودند، شد.

وی افزود: خوشبختانه در فاصله بسیار کوتاهی پلیس آگاهی این مجرمان و متهمان را دستگیری کرد که پرونده با انجام اقدامات قانونی رسیدگی در دادسرا و صدور کیفرخواست به شعبه اول دادگاه کیفری یک استان اصفهان ارجاع شد.

قاضی نجف پور بیان کرد: امروز اولین جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار شد و ادامه رسیدگی به فردا موکول شده است که امیدواریم فردا این دادگاه به اتمام برسد و احکام این متهمان صادر شود.

وی تأکید کرد: اتهاماتی که متهمان مرتکب شدند متعدد است، علاوه بر مشارکت در قتل و تمرد نسبت به مأمورین و فراری دادن متهمان تحت تعقیب پلیس مواد مخدر، اقدام به تخریب خودروسازمانی نیروی انتظامی و خودروهای عبوری و سرقت سلاح مأمورین کردند که هرکدام از این‌ها مجازات خاص خود را دارد‌.

رئیس دادگاه این پرونده خاطرنشان کرد‌: قطعاً متهم مرتکب قتل طبق قانون بعد از رسیدگی‌های لازم و احراز آن توسط دادگاه و با درخواست اولیای دم حکم قصاص دارد، معاونین و هم‌دستان مجرم اصلی هم هر سه با دوران طولانی حبس محکوم می‌شوند

وی اضافه کرد: متهمان پرونده ۱۳ نفر هستند که از تعداد یک نفر مباشر قتل، پنج نفر معاونت در قتل و بقیه هم مساعدت در خلاصی و فراری دادن متهمان تحت تعقیب پلیس هستند که تمامی متهمان دستگیر شدند و اکثر این افراد سابقه‌دار هستند.

به گزارش صاحب نیوز؛ ۱۶ آبان ۹۷ ستوان دوم محمود رفیعی هنگام انتقال متهمان مواد مخدر به زندان دستگرد مورد حمله قرار گرفت که در این درگیری که اشرار برای فراری دادن متهمان اقدام کرده بودن به شهادت رسید.

دو روز پس از شهادت پیکر این شهید در گلستان شهدا اصفهان به خاک سپرده شد؛ فرمانده نیروی انتظامی در این مراسم اظهار کرد: در امر مبارزه با سوداگران مواد مخدر، نیروی انتظامی تاکنون بیش از پنج هزار شهید تقدیم کرده است.

دادستان اصفهان برای رسیدگی سریع به جرم عاملان این حادثه تروریستی و برخورد قاطعانه با آن‌ها، پیش از این قول مساعد داده بود.

سه روز پس از شهادت این شهید، ۱۹ آبان ماه قاتلان شهید رفیعی به دست پلیس اصفهان دستگیر و برای اجرای مراحل قانونی به دادستانی اصفهان سپرده شدند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه