اخبار داغ

چاله های بی تدبیری در مسیر دوچرخه سواران شهر بوشهر/ رکاب زدن در مسیر مشخص ممنوع

چاله های بی تدبیری در مسیر دوچرخه سواران شهر بوشهر/ رکاب زدن در مسیر مشخص ممنوع
به گزارش سپاس؛ رضا کوهی شوریجه یکی از شهروندان استان فارس هنگام ورود به شهر بوشهر با اشاره به مشکلات دوچرخه سواری در مطلب ارسالی به سپاس نوشت: جاده ساحلی بوشهر که زیبا ترین ساحل در منطقه جنوب کشور است و با یک جستجوی ساده در اینترنت می توان دریافت که استان بوشهر بیشترین مرز […]
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ رضا کوهی شوریجه یکی از شهروندان استان فارس هنگام ورود به شهر بوشهر با اشاره به مشکلات دوچرخه سواری در مطلب ارسالی به سپاس نوشت: جاده ساحلی بوشهر که زیباترین ساحل در منطقه جنوب کشور است و با یک جستجوی ساده در اینترنت می توان دریافت که استان بوشهر بیشترین مرز آبی نسبت به سایر استانها با دریایی همیشه خلیج فارس را دارد؛ شاید شما هم دوست داشته باشید از زیبایی های این ساحل به صورت پیاده یا ورزش دوچرخه سواری استفاده کنید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

 

,

, ,

 

,

اگر می‎خواهید با دوچرخه از کنار این ساحل زیبا عبور کنید ترجیح می دهید از خدماتی که شهرداری بوشهر با درآمدهای شهری برای رفاه حال شهروندان قرار داده استفاده کنید؛ اما قطعا دچار آسیب می شوید!!

,

جایگاه مخصوص دوچرخه سواری در جاده ساحلی بوشهر که از شاهکارهای شهرداری بوشهر محسوب می شود و حدود نصفی از عرض پیاده رو به این لاین اختصاص دارد .

,

قصد داشتم با ورزش دوچرخه سواری هم در وقت صرفه جویی کنم و هم از ساحل زیبای بوشهر بیشتر لذت ببرم اما با دیدن این صحنه کمی فکر کردم چطور باید از خطوط مشخص شده استفاده کنم؟؟

,

همینطور که در تفکر بودم، دوچرخه سواری را دیدم که بدون توجه به مسیر دوچرخه سوا ری در لاین عابر پیاده رکاب میزند، از این جهت روحیه کنجکاوی مرا بر آن داشت تا او را متوقف کنم و با او کمی صحبت کنم.

,

 

,

, ,

 

,

جوانی که تقریبا حدود ۳۰ سال سن داشت با گلایه از این طرح گفت: “شهرستان بوشهر به دلیل نزدیکی با دریا در همه فصول میزبان گردشگران ایرانی و غیر ایرانی است که بیشتر مسافران به دلیل کمبود زمان سفر دوست دارند، در کمترین زمان بیشترین خاطره خوب از ساحل داشته باشند که یکی از خاطرات می تواند رکاب زدن دوچرخه در این مکان باشد.

,

اما رکاب زدن در مسیر مشخص شده میتواند خاطره بدی را برای آنها داشته باشد لذا از این ورزش مفرح دوری می کنند و بعضا من دوچرخه سوار را با حرف های  ناشایست بدرقه میکنند.

,

حرف هایی که بدیل بد اجرا شدن طرح قابل پذیرش است چرا که من دوچرخه سوار نمیتوانم از خیابان شلوغ رکاب بزنم و ناچارم روی به پیاده رو بیاورم، پیاده روی باریکی که مسیر عبور عابران پیاده است، پیاده روی که خردسالان دست والدین خود را رها می کنند و ناگهانی مسیر حرکت خود را عوض می کنند، پیاده روی که از هر طرف عابر پیاده درحال قدم زدن است و اگر بخواهم از مسیر دوچرخه سواری عبور کنم باید درهر یک رکاب زدن خودم را از زمین بلند کنم چرا که در چاله هایی به عنوان باغچه می افتم که هرکدام عمق متفاوتی دارد.”

,

اصولا آدمی هستم خوش بین و بیشتر وقت ها نیمه پر لیوان را می بینم به همین خاطر فکر کردم شاید این شهروند در حرف هایش کمی اغراض داشته باشد لذا بهتر باشد خودم یک مسیر کوتاهی را با دوچرخه طی کنم.

,

 

,

, ,

 

,

بعد از تهیه دوچرخه ابتدا وارد مسیر دوچرخه سواری شدم و از آنجا که دوچرخه سوار حرفه ای هستم کمی دستم به سمت لاین مخالف هم رفت (باریکی لاین دوچرخه در یک مسیر) کمی مسیر را طی کردم و قصد برگشت به محل اولیه خود داشتم در لحظه نگاه کردن به مسیر برگشت یاد ضرب المثل افتادم که می گفت “آسه برو آسه بیا که گربه شاخت نزنه” کمی فکر کردم که چطور از مسیر مشخص شده برگردم!!؟؟ گفتم شاید من چشم هایم عیب دارد و مسیر را اینگونه میبینم، عینکم را تمیز کردم و اتفاقی نیافتاد و هنوز باغچه هایی با درخت های کوچک در روبرویم چشمک میزد.

,

به چهارده معصوم توکل کردم و حضرت خضر را هم پشت بندش قسم دادم که در این مسیر برگشت برایم اتفاقی نیافتد و دلم خوش باشد که شهرداری بوشهر بیهوده کار نکرده است و به دنبال زندگی ام بروم.

,

به اولین چاله که نزدیک شدم از ترس افتادن، مسیرم را به لاین رفت دوچرخه ها تغییر دادم ، در مسیر برگشت همین کار را چند باری تکرار کردم و بعد از غلبه بر هوای نفسانی به روی چاله ای در مسیر رفتم به امید اینکه از روی آن گذر کنم اما چشمتان روز بد نبیند.

,

موقعی چشم هایم باز شد دیدم چند نفری دورم گرفته اند و می گویند مگه کوری، اینجا جای دوچرخه سواری است و… همان لحظه یاد حرف های جوان ۳۰ ساله افتادم و فهمیدم کلامش بدون اغ راض و از روی تجربه بوده است.

,

بی شک شهردار با هدف ترویج دوچرخه سواری و هوای پاک این طرح را تصویب کردند و هزینه هنگفتی را به آن اختصاص داده اند اما نمیدانم از زمان افتتاح تا کنون چند نفر آسیب دیده اند و آیا از مسولان مربوطه کسی در این مسیر، دوچرخه سواری کرده است یا بعد از اجرای طرح بازخورد آن را از شهروندان گرفته اند؟؟!!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه