اخبار داغ

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

پاسخ به شایعه‌ای در خصوص عدم‌کلنگ‌زنی راه‌آهن توسط وزیر راه‌وشهرسازی/ راه‌آهن خراسان جنوبی و راه‌آهن آنتنی فردوس دارای دو ردیف بودجه مستقل

پاسخ به شایعه‌ای در خصوص عدم‌کلنگ‌زنی راه‌آهن توسط وزیر راه‌وشهرسازی/ راه‌آهن خراسان جنوبی و راه‌آهن آنتنی فردوس دارای دو ردیف بودجه مستقل
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تأکید نمایندگان بر کلنگ‌زنی راه‌اهن خراسان جنوبی بود گفت: وزیر راه و شهرسازی تمایل زیادی به کلنگ‌زنی راه‌آهن خراسان جنوبی داشت اما چون هنوز برنده مناقصه راه‌آهن مشخص نبود، انجام نشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، احداث راه‌آهن خراسان جنوبی از سال 1389 مطرح شد و هر سال نیز توسط نمایندگان مردم خرسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌هایی انجام می‌شود. مسئولان استانی نیز پیگیری‌هایی در این خصوص انجام می‌دهند. استاندار خراسان جنوبی قول کلنگ‌زنی راه‌آهن را در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی داده بود اما در سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی این مهم محقق نشد و به سه ماه آینده موکول شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
در این میان شایعاتی مطرح شد که برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر سر کلنگ‌زنی راه‌آهن خراسان جنوبی با هم اختلاف داشتند که باعث مانع کلنگ‌زنی راه‌آهن شده است که در این مورد با نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس گفت‌وگویی انجام دادیم.
,
 
,
فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد این شایعه، اظهار کرد: این موضوع درست نیست. ما نمایندگان مردم خراسان جنوبی تأکید داشتیم ‌که کلنگ‌زنی انجام شود. 
, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی با اشاره به این‌که پیگیری‌های زیادی برای کلنگ‌زنی راه‌آهن خراسان جنوبی انجام شده است، افزود: از جلسه‌ای که در دفتر وزیر راه و شهرسازی برگزار شد تا دو سه روز قبل از سفر، در هواپیما و هنگام سفر وی به خراسان جنوبی تأکید ما این بود که کلنگ‌زنی راه‌آهن خراسان جنوبی انجام شود.
,
 
,
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وزیر راه و شهرسازی تمایل زیادی به کلنگ‌زنی راه‌آهن خراسان جنوبی داشت، گفت: چون هنوز برنده مناقصه راه‌آهن مشخص نبود وزیر گفت" من کلنگ‌زنی را انجام نمی‌دهم".
,
 
,
فلاحتی تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه خودش در آرین‌شهر تأکید کرد "اولویت ما راه‌آهن شمال خراسان جنوبی و سپس جنوب استان از سمت زاهدان است".
,
 
,
وی افزود: با مکاتباتی که انجام دادیم و جوابی که گرفتیم دو نقطه یکی 10 تا 20 کیلومتر از بیدخت به سمت قاین و دیگری 10 تا 20 کیلومتر نیز از بیرجند به سمت زاهدان مطالعه و میخ‌کوبی شده است اما به دلیل این‌که هنوز مناقصه برگزار نشده بود و پیمانکار مشخص نبود وزیر راه از کلنگ‌زنی خودداری کرد و این مهم محقق نشد.
,
 
,
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که راه‌آهن آنتنی فردوس جزو ردیف‌هایی است که هر سال در بودجه کشور تکرار می‌شود و مانند راه‌آهن خراسان جنوبی ردیف بودجه جداگانه‌ای دارد، گفت: تنها تفاوتی که این دو راه‌آهن با هم دارد این است که راه‌آهن فردوس کمتر از 10 کیلومتر مساحت داشت و پیمانکار و سرمایه‌گذار آن نیز مشخص شده بود و شرایط برای کلنگ‌زنی داشت و کلنگ‌زنی شد.
,
 
,
فلاحتی با بیان این‌که راه‌آهن خراسان جنوبی ردیف اعتباری جداگانه‌ای دارد و یک مسیر طولانی از گناباد تا بیرجند و از بیرجند تا زاهدان را دربرمی‌گیرد و باید برای تعیین پیمانکار به دو تا سه قطعه تقسیم شود و پروسه طولانی دارد، تصریح کرد: هیچ ارتباطی بین این‌که چون راه‌آهن فردوس کلنگ‌زنی شده نباید راه‌آهن خراسان جنوبی کلنگ‌زنی شود، وجود ندارد، دو بحث کاملا مستقل هستند و دو ردیف بودجه مستقل دارند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه