اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

اولین گام استمرار رحمت الهی قدرشناسی است/خوشا به حال افرادی که رمضان هایشان دچار آفت نشد

اولین گام استمرار رحمت الهی قدرشناسی است/خوشا به حال افرادی که رمضان هایشان دچار آفت نشد
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: باید از خداوند در برابر نعمت هایش سپاسگذاری کرد و این اولین گامی است که می تواند رحمت الهی را استمرار دهد زیرا قدرشناسی سبب افزایش روزی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران امروز صبح در محل مهدیه لشکر۴۱ ثارالله اظهار داشت : یکی از عوامل رشد سعادت و متوقف نشدن در مسیر تعالی معنوی شاکر و قدر شناس نعمت ها بودن است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: در قرآن کریم ۴۰ دعا وجود دارد که یکی از این دعاها دو بار در این کتاب الهی تکرار شده است که “خدایا ما را از شاکران قرار بده “.

,

 نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به این که باید به نعمت های خداوند و صاحب نعمت ها توجه کرد؛ یادآور شد: باید از خداوند در برابر نعمت هایش سپاسگذاری کرد و این اولین گامی است که می تواند رحمت الهی را استمرار دهد زیرا قدرشناسی سبب افزایش روزی می شود.

,

حاجی صادقی خاطر نشان کرد: باید نسبت به نعمت های خداوند به ویژه نعمت های معنوی و به تعبیر قرآن باطنی شکرگزار باشیم وبا شاکر بودن تداوم لطف خداوند را تضمین کنیم.

,

وی افزود:  در ماه مبارک رمضان به برکت این ماه ،شب زنده داری ها و لیالی قدر نورانیت و پاکیزگی کسب کرده ایم و وظیفه ماست که این نورانیت و پاکیزگی را از آفت ها و آسیب ها در امان بداریم .

,

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: شما سنگرنشین های خط مقدم انقلاب در عرصه های مختلف و جوانانی که وارث عزیزانی هستید که به معنای واقعی هیهات من الذله را به نمایش گذاشته اید، باید بدانید و مراقب باشید که مرگ حتمی است و در روز قیامت باید آوردهای خود را ارائه دهید.

,

حاجی صادقی اضافه کرد: بسیاری افراد اعمال صالح زیادی انجام داده اند که پایان کارشان والضالین شده است بنابراین باید دغدغه شب عید فطر شما تا رمضان سال دیگر این باشد که روحانیت و نعمت انس و آشتی با خداوند را از دست ندهیم .

,

وی با بیان این که چرا انسان ها با وجود همه امکانات مادی همچنان خواب راحت و آرامش ندارند؛ تشریح کرد: انسان ها بدون خداوند در زندگی آرامش ندارد و این شیاطین هستند که پیوند و اتصال ما را با خداوند مورد حمله قرار داده اند؛ دشمن قسم خورده است که پیوند ما را با خداوند قیچی و در صراط مستقیم راهزنی کند .

,

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان داشت: دغدغه هر مومن این است که آیا لحظه پایان عمر در هنگام مرگ این معنویت رمضان ها را با خود می برد یا نه ؟ بنابراین خوشا به حال افرادی که رمضان هایشان دچار آفت نشده است و در آن به معراج و قرب خداوند رسیده اند.

,

وی ابراز داشت: در خلوت خود با خداوند همواره از او بخواهید که کمکتان کند و در این شب های آخر ماه رمضان که ما را تا این جا آورده است تا آخر هم ببرد تا در این نورانیت ثابت قدم بمانیم و دل هایمان گرفتار زنگار نشود.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: این که خداوند به ما اجازه داده است تا مستقیما با او حرف بزنیم یک نعمت است و باید همواره از خدا بخواهیم که ما را آزاد و رها نکند و هوایمان را داشته باشد.

,

 حاجی صادقی گفت: اولین کار برای حفظ نورانیت ماه رمضان این است که از خود خدا کمک بگیریم زیرا کسی که خدا را داشته باشد در این دنیا می تواند خود را حفظ کند .

,

وی متذکر شد: ما در طول ۲۴ ساعت حداقل ۱۰ بار آیه ” اهدنا الصراط المستقیم”  را می گوییم و از خداوند می خواهیم که ما را از راه راست خارج نکند و فرماندهی ما را در دست بگیرد .

,

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به این که التماس به خدا عامل اول حفظ نورانیت ماه رمضان است، خاطر نشان کرد: دومین عامل نیز این است که مراقب باشیم گناه را کوچک نشمریم و قبح گناه در نظر ما ریخته نشود و طبق فرمایش اولیاء خداوند در صورت گناه کردن آن را توجیح نکنیم.

,

حاجی صادقی تصریح کرد: سومین راهکار این است که پیوند و ارتباطی را که در این ماه رمضان با دو رکن اساسی قرآن و ولایت پیدا کرده ایم حفظ کنیم و هر روز زمانی از وقت خود را به کلام خداوند اختصاص دهیم و این مانوس شدن ها و هم نشینی با قرآن و ولایت را ادامه دهیم .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه