اخبار داغ

سرپرست حوزه هنری استان سمنان:

کتاب خاطرات شهید دانشگر آماده چاپ است/ تولیدات حوزه هنری استان سمنان با رویکرد "گام دوم انقلاب" تدوین و عرضه می‌شود

کتاب خاطرات شهید دانشگر آماده چاپ است/ تولیدات حوزه هنری استان سمنان با رویکرد "گام دوم انقلاب" تدوین و عرضه می‌شود
سرپرست حوزه هنری استان سمنان گفت: رویکرد برنامه های سال 98 این حوزه تاکید بیشتر بر تولید محور بودن آثار هنری است که موضوع "گام دوم انقلاب" و شعار سال "رونق تولید" را نیز در بحث تولیدات مدنظر داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی حسینی سرپرست حوزه هنری استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت به تولیدات این حوزه اشاره کرد و گفت: رویکرد برنامه های سال 98 تاکید بیشتر بر تولید محور بودن آثار هنری است که موضوع "گام دوم انقلاب" و شعار سال "رونق تولید" را نیز در بحث تولیدات مدنظر داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

وی با بیان اینکه 20 عنوان کتاب از حوزه هنری استان سمنان در نوبت چاپ انتشارات سوره مهر قرار گرفته اند، تصریح کرد:مراحل تدوین این کتاب ها به اتمام رسیده و آماده چاپ می باشد که کتاب خاطرات "شهید دانشگر" از جمله این کتاب ها است.

,

سرپرست حوزه هنری استان سمنان اظهار کرد: کتاب خاطرات "شهید دانشگر" به قلم مومن دانشگر پدر شهید و محسن حسن زاده تالیف شده که خاطرات خانواده و دوستان شهید را دربر دارد.

,

حسینی همچنین به کتاب های منتشر شده حوزه هنری استان سمنان در طی سال 97 اشاره و اضافه کرد: کتاب "بیست و چهار آینه" با موضوع دامغان و 24 دوره قانون گذاری در مجلس شورای ملی، کتاب "درغبار خویش" که گزیده اشعارعبدالله صالحی سمنانی را در بر دارد، از جمله این کتاب هاست.

,

وی، کتاب "تا بهشت" خاطرات شفاهی انقلاب اسلامی در منطقه رودبار دامغان، کتاب "کبوترنامه" مجموعه شعر سپید نوجوان، کتاب "سخنی از بی سخنی" بررسی روایت های تحول شخصیت در تذکره الاولیای عطار، کتاب "عطر سیب" مجموعه اشعار منتخب سوگواره عطر سیب را از دیگر کتاب های منتشر شده در سال 97 برشمرد.

,

سرپرست حوزه هنری استان سمنان به تولیدات بخش های دیگر این حوزه اشاره کرد و افزود: در بخش تجسمی نیز هنرمندان در رشته عکس با حضور در چندین اردوی آموزشی در داخل و خارج از استان به عکاسی پرداختند که ماحصل آن برگزاری چند نمایشگاه گروهی از آثار هنرمندان استان در سال گذشته بود.

,

حسینی با بیان اینکه هنرمندان واحد هنرهای تصویری با تولید چند عنوان فیلم کوتاه و هنرمندان واحد کاریکاتور نیز با تولید کاریکاتورهایی در موضوعات مختلف به تولید اثر پرداختند، گفت: ساخت فیلم داستانی "تمام مریم ها" با مشارکت حوزه هنری استان سمنان و صدا و سیمای مرکز سمنان از دیگر فعالیت ها و تولیدات این حوزه می باشد.

,

وی بیان کرد: هنرمندان دفاتر تخصصی حوزه هنری استان در طول سال با شرکت و حضور درجشنواره های مختلف در سطوح مختلف چه جشنواره هایی که حوزه هنری برگزار کننده آن است و چه سایر جشنواره هایی که توسط دیگر دستگاه های فرهنگی و هنری برگزار می شود به عناوین برتر دست می یابند که همه ساله در هفته هنر انقلاب اسلامی از این هنرمندان برگزیده و برتر تقدیر به عمل می آید.

,  ,

سرپرست حوزه هنری استان سمنان به برگزاری دوره های آموزشی و کارگاهی توسط دفاتر تخصصی حوزه هنری اشاره کرد و ادامه داد: هر ساله در راستای ارتقای سطح آثار و همچنین پیشرفت هنرمندان، کارگاه های مختلفی چون شعر، داستان و تاریخ شفاهی، عکاسی، فیلمنامه نویسی، تئاتر، پوستر سازی برگزار می شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه