اخبار داغ

عضو شورای شهر زنجان:

شهرسازی در ژنو 10 برابر ارزان‌تر از زنجان است/ سالانه 20 میلیارد برای ترمیم آسفالت در زنجان هزینه‌ می‌شود

شهرسازی در ژنو 10 برابر ارزان‌تر از زنجان است/ سالانه 20 میلیارد برای ترمیم آسفالت در زنجان هزینه‌ می‌شود
عضو شورای شهر زنجان با اشاره به هزینه‌های زیاد شهرسازی در زنجان گفت: شهرسازی در ژنو 10 برابر ارزان‌تر از زنجان است‏.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه گفته‌های بنده در خصوص معماری و شهرسازی ژنو به معنای این نیست که از آنها تقلید کنیم، اظهار کرد: معماری و شهرسازی ایران مختص خود یعنی ایرانی اسلامی است، بنابراین تاکید بنده بیشتر روی استفاده از تکنیک‌های شهرسازی آنها بوده که سبب کاهش هزینه‌ها شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه برداشتی که ما در این سفر داشتیم، ساده‌سازی موجود در ژنو بود، ابراز کرد: به فرض مثال هرجایی سنگ فرش انجام نشده و حتی در بیشتر مناطق پیاده‌روهایشان نیز آسفالت بود و در برخی مناطق نیز همان زمین خاکی بدون مشکل حفظ شده بود.

,

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه ترمیم آسفالت معابر بلافاصله بعد از تخریب به چشم می‌زد، خاطرنشان کرد: نگهداری و ظرافت در اجرا مورد توجه مدیریت شهری ژنو قرار گرفته بود و به نظرم آنچیزی که هزینه‌های مدیریت شهری را در این شهر ارزان کرده بود، عدم وجود کنده‌کاریها است.

,

وی با بیان اینکه استفاده از مصالح و تجهیزات ارزان قیمت به خصوص در پارکها از دیگر موارد قابل توجه در این شهر بود، عنوان کرد: این عوامل سبب شده تا شهرسازی در ژنو ارزان‌تر باشد.

,

حمیدی با اشاره به اینکه عدم ایجاد اختلاف ارتفاع از دیگر موارد مهم است، گفت: این عدم ارتفاع سبب شده تا مناسب‌سازی راحت‌تر و ارزان‌تر اتفاق بیفتد.

,

وی با بیان اینکه توجه به حمل و نقل عمومی نیز اداره شهر را ارزان می‌کند، خاطرنشان کرد: شاید بتوانم اینطور بگویم که شهرسازی در شهری مانند ژنو 10 برابر ارزان‌تر از زنجان است.

,

عضو هیئت رئیسه شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه ما سالانه هزینه‌های زیادی را برای تعویض جداول می‌کنیم، اظهار کرد: ما سالانه کلی هزینه برای ترمیم آسفالت و پیاده‌روسازی انجام می‌دهیم به طوری که سال گذشته هفت میلیارد تومان برای پیاده روسازی هزینه کردیم و سالانه 20 میلیارد تومان نیز صرف ترمیم آسفالت می‌کنیم و دائم در حال ترمیم، ترمیم‌های گذشته هستیم.

,

وی با بیان اینکه هزینه‌های زیادی برای احداث پارک انجام می‌دهیم، عنوان کرد: جدول‌کشی در شهر علاوه بر تحمیل هزینه مشکلاتی را نیز برای شهر ایجاد می‌کند.

,

حمیدی با اشاره به اینکه برخی از افزایش هزینه‌ها مربوط به طولانی شدن پروژه‌های عمرانی است، عنوان کرد: وقتی که پروژه ما طولانی می‌شود، هزینه‌ها نیز افزایش می‌یابد. چون مطالعات ما قبل از اجرا دقیق نیست به همین دلیل هزینه‌ها افزایش یافته و ما در حین اجرا به مشکلاتی برخورد می‌کنیم.

,

وی با بیان اینکه افزایش هزینه‌ها به خاطر تاخیر در تکمیل پروژه در پل سیدالشهداء زنجان پررنگ بود، گفت: افزایش هزینه‌های این پل به خاطر عدم انجام مطالعات دقیق بود. ما در پل امام حسن مجتبی(ع) هم مطالعات کافی را انجام دادیم و همچنین مدل مالی مناسبی برای برای تکمیل پروژه تعریف کردیم.

,

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان تصریح کرد: اگر پل امام حسن مجتبی(ع) 6 ماه دیرتر افتتاح می‌شد، هزینه‌های پروژه‌ها را 50 درصد افزایش می‌داد که ما با برنامه‌ریزی مناسبی یک اقدام خوبی در این زمینه انجام داده و پروژه را سر موعد افتتاح می‌کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه