اخبار داغ

استاندار زنجان:

شرکتهای دانش بنیان از اولویت‌های مهم کشور و استان است/ پیشرفت و اشتغال پایدار با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاق می‌افتد

شرکتهای دانش بنیان از اولویت‌های مهم کشور و استان است/ پیشرفت و اشتغال پایدار با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاق می‌افتد
استاندار زنجان گفت: اگر بخواهیم واقعا پیشرفت کنیم و اشتغال پایدار با هزینه کمتر ایجاد کرده و چرخه تولید با ارزش و افزوده داشته باشیم باید از این شرکتها حمایت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به اینکه در این جلسه مطالبی خوبی مطرح شد و برخی از مطالب نیز ناراحت کننده بود که ابینکه چرا این مطالب را می‌دانیم ولی عایدی در اجرا نداشته است اظهار کرد: با وجود کوتاه بودن زمان عمر تشکیل این شرکتها در استان پیشرفت خوبی در استان حاصل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: بنده وقتم را به چیزی که اعتقاد ندارم به هیچ عنوان صرف نمی‌کنم و به شرکت‌های دانش بنیان و فناوریهای آی‌تی اعتقاد قلبی دارم و اگر اعتقاد نداشتم این جلسات را تشکیل نمی‌دادم.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه چیزی که علاقه نداشته باشم و بدانم که مثمرثمر نیست به هیچ عنوان پیگیری نمیکنم افزود: برخی از کارها با وضعیت موجود شدنی نیست مانند برخی از پروژه‌هایی که در سطح استان وجود دارد که اگر تحقق یابد خیلی خوبه است ولی با وضعیت موجود سالها زمان می‌برد.

,

وی با اشاره به مقام برخی از مدیران در برابر شرکتهای دانش بنیان افزود: شرکتهای دانش بنیان چون علوم جدیدی بوده بخشی از فعالیت‌های ما را خذف می‌کند مانند برون سپاری که فقط شعار می دهیم که دنیا پیشرفته 70 درصد برون سپاری کرده در حالی که ما 10 درصد هم نتوانستیم برون سپاری کنیم و یکی از عوامل این است که روی کاغذ گفته می‌شود ولی در عمل کار صورت نمی‌گیرد.

,

حقیقی افزود: این مقاومت‌ها را نیز بنده اطلاع دارم و اگر طرحی و عزمی باشد این مقاومت‌ها نیز قابل شکسته شدن هستند.

,

وی با بیان اینکه مقاومتهای زیادی داشتیم که با عزم و اهتمام شکسته شده است افزود: برخی از پیچ و خم و بروکراسی اداری که در این جلسه نیز مطرح شد بخشی از این کارها به دلیل این است که آن اعتقاد وجود ندارد.

,

 

,

استاندار

, استاندار ,

 

,

استاندار زنجان با اشاره به اینکه شرکتهای دانش بنیان از اولویت‌های کشور و استان است افزود: ما اگر بخواهیم واقعا پیشرفت کنیم و اشتغال پایدار با هزینه کمتر ایجاد کرده و چرخه تولید با ارزش و افزوده داشته باشیم باید از این شرکتها حمایت کنیم.

,

وی واردات مواد اولیه را از جمله مشکلات مهم در سطح کشور عنوان کردو افزود: یکی از مشکلات بزرگ کشور همین موضوع است و این شرکتهای دانش بنیان در سطح کشور قدرت ساخت خیلی از این مواد را در داخل دارند.

,

حقیقی با اشاره به اینکه بعد از سالها در استان زنجان یک اقدامی در این حوزه قرار است انجام شود افزود: نمونه‌هایی از همه مواد اولیه وارداتی در قالب یک نمایشگاه در معرض نمایش گذاشته می‌شود و همه شرکت‌های دانش بنیان نیز دعوت می‌شوند و هدف ما از راه اندازی این نمایشگاه تولید نمونه‌های مشابه آن توسط شرکت‌های دانش بنیان است.

,

وی در پایان نیز در خصوص برگزاری جلسه تخصصی با شرکت‌های دانش بنیان به منظور بررسی مشکلات آنها اعلام آمادگی کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه