اخبار داغ

مصاحبه ی با شهروند قزوینی که 20سال است میهمان می‌شود؛

اینجا عشق فرمان می‌دهد/ از ۱۵ سالگی زائر حرم امام خمینی(ره) شدم

اینجا عشق فرمان می‌دهد/ از ۱۵ سالگی زائر حرم امام خمینی(ره) شدم
محسن میرمحمدی 39 سال دارد که اولین بار در 15 سالگی همراه با دوستانش از طرف پایگاه بسیج به مرقد امام اعزام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، امام خمینی(ره) بزرگ‌مردی بود که برای حمایت از مستضعفین و ملل مظلوم در برابر قدرت‌های زورگو و استکباری ایستاد؛ وی متفکر بزرگ عصر حاضر و احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) بود که جهان را با اندیشه الهی خود از فرو رفتن در اندیشه‌های دنیا طلبانه قدرت‌های جهانی رهانید و اسلام را به عنوان یگانه مسیر رستگاری بشریت به جهان معرفی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

۱۴ خرداد هر سال یادآور روزهای سختی برای مردم در جمهوری اسلامی است، روزی که مراد بسیاری از مردم نقاب در چهره خاک کشید؛ سید روح‌الله مصطفوی ملقب به امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود که در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ رحلت نمود.

,

از آن سال به بعد همه ساله مردم به نشان از تبعیت از آرمان‌های امام راحل و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری به مرقد امام می‌روند تا به دشمن نشان دهند که همچنان به بنیانگذار حکومت اسلام در ایران پایبند هستند.

,

در آستانه سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) پای صحبت یکی از شهروندان قزوینی نشستیم که تاکنون ۲۰ مرتبه در مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) شرکت کرده است.

,

محسن میرمحمدی ۳۹ سال دارد که اولین بار در ۱۵ سالگی همراه با دوستانش از طرف پایگاه بسیج در سالگرد ارتحال به مرقد امام راحل اعزام شده است؛ وی که از سال ۷۳ در این مراسم شرکت می‌کند تاکنون ۲۰ مرتبه به مناسبت رحلت امام در مرقد امام خمینی(ره) حضور یافته است.

,

, ,

 

,

میرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار شاخص، در خصوص اولین تجربه‌اش از شرکت در مراسم رحلت امام خمینی(ره)، می‌گوید: باتوجه به اینکه نسل ما جزو دهه دوم انقلاب به شمار می‌آید؛ آشنایی چندانی با شخصیت حضرت امام نداشتیم، اولین بار در سن نوجوانی با انگیزه زیارت در مرقد امام حضور یافتیم چون امام خمینی(ره) برای ما فرد مقدسی بود.

, شاخص,

وی ادامه می‌دهد: بعد از آشنایی بیشتر با اندیشه‌های امام خمینی(ره) برای تجدید بیعت با رهبری و آرمان‌های حضرت امام (ره) در مراسمات بزرگداشت سالروز شهادت ایشان شرکت کردم.

,

این زائر قزوینی درخصوص اقدامات امام خمینی(ره) در ایران، بیان می‌کند: زنده کردن پرچم اسلام اولین دستاورد بزرگ امام(ره)برای ملت ایران و حتی ملت‌های مسلمان بود چراکه همان طور که تاریخ نشان می‌دهد سالیان زیادی بعد از پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین(ع) حکومتی که دارای شاخصه‌های اسلامی باشد را در کشور نداشتیم.

,

وی می‌افزاید: حضرت امام(ره) با برپایی انقلاب و حمایت مردم ایران توانستند حکومت اسلامی را برپا کنند که امروز تبعات آن بسیار فراتر از کشور ایران و حتی کشورهای اسلامی رفته است.

,

میرمحمدی ادامه می‌دهد: زنده کردن عزت و اقتدار در ملت ایران هم به عنوان دومین دستاورد بزرگ حضرت امام (ره) است چراکه بر اساس تاریخ در زمان پادشاهان قاجار و بعد از آن در دوران پهلوی، خود باختگی در کشور ایران حاکم بود به طوری‌که روح و حس ملت را در نتوانستن، خود کم بینی و حقارت حصر کرده بودند.

,

, ,

 

,

 

,

وی بیان می‌کند: امام(ره) با کمترین امکانات، با تکیه بر حمایت مردم و توکل بر خدا توانست حس اقتدار در ملت ایران را ایجاد کند و انقلابی را به وجود آورد که در تاریخ بی سابقه بود.

,

این زائر قزوینی با بیان اینکه انقلاب ایران به نوعی انقلاب الهی محسوب شود، تشریح کرد: انقلاب کشور ایران تنها انقلابی است که ملت آن بدون پشتیبانی قدرت‌های رایج در دنیا توانست انقلاب منحصر به فردی را به پیروزی برساند چراکه انقلاب‌های غرب مانند فرانسه یا دیگر کشورها هر کدام به قدرتی متصل بودند.

,

این زائر قزوینی اظهار می‌کند: بارزترین ویژگی حضرت امام الهی بودن و توکل بر خدا بود چه بسا که همواره حس “ما می‌توانیم” را در کلام امام می‌بینیم که می‌فرمودند دولت ایران نباید مرعوب و متکی به شرق و غرب باشد.

,

, ,

 

,

میرمحمدی ادامه‌می‌دهد: مقام معظم رهبری تنها پرچمدار و ادامه دهنده راه امام محسوب می‌شود، بنابراین ضرورت دارد مردم انقلابی همه ساله روز ۱۴ خرداد برای تجدید بیعت مجدد با آرمان امام راحل و مقام معظم رهبری در مرقد امام(ره) حاضر شوند.

,

وی می‌افزاید: حضور هرساله در مرقد امام(ره) برای نشان دادن حضور در صحنه است چراکه علی‌رغم سختی راه در گرما و تداخل چند ساله با ماه مبارک رمضان به دشمن دشمنان نشان می‌دهیم که مردم هنوز پشتیبان ولایت فقیه و آرمان‌های امام هستند.

,

این زائر قزوینی بیان کرد: شرکت در مراسم رحلت امام(ره) همانند پیاده روی اربعین سن و سال نمی‌شناسد؛ از تمام اقشار پیروجوان، زن و مرد در همه رده‌های سنی با عشق در این حرکت حضور پیدا می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه