نایبرئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هرگونه افزایش قیمت بلیط قطار را خطا و مغایر با سیاستهای کلی حمل و نقل دانست.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدابوالفضل موسوی، نایبرئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به این که برنامههای کلی مجلس و دولت بر پایه گسترش حمل و نقل ریلی و کاستن از حجم انتقال مسافر در سیستم حمل و نقل جادهای بنا شده است اظهار داشت: بر این اساس هرگونه افزایش قیمت بلیت برابر این برنامه و سیاست کلی، خطاست؛ هرچند که سیستم حمل و نقل ریلی به افزایش قیمت بلیت قطار نیازمند است اما در شرایط کنونی نباید این امر انجام شود تا هدف کلی ما که گسترش استفاده مردم از سیستم حمل و نقل ریلی است محقق شود.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,موسوی با تأکید بر این که گسترش استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی بخشی از افزایش هزینههای اداره این سیستم را جبران میکند گفت: اگر دولت بخشی از بودجهها در دیگر حوزهها را به این بخش اختصاص دهد، به نفع دولت و سیستم حمل و نقل ریلی خواهد بود و همه از کاهش هزینههایی که در آینده بوجود خواهد آمد منتفع خواهند شد.
,وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسشی در ارتباط با کاهش حجم فعالیتهای عمرانی در کشور با اشاره به این که در شرایطی که درآمدهای دولتی کاهش پیدا کرده، لازم است پروژهها بیش از پیش به بخش خصوصی واگذار شود گفت: بر اساس تبصره 19 لایحه بودجه به دولت اجازه داده میشود تا به منظور جلب مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی و تعاونی در اجرای طرحها و پروژههای منتخب جدید و نیمهتمام نسبت به انعقاد انواع قرارداد با بخش خصوصی اقدام کند؛ مجلس پیگیر استفاده از ظرفیتهای این تبصره قانونی خواهد بود.
,نایبرئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر لایحه مشارکت بخش عمومی-خصوصی در کمیسیون عمران مجلس در حال بررسی است که به نتیجه رسیدن این لایحه نیز میتواند به بهبود امور کمک کند.
,انتهای پیام/
]
ارسال دیدگاه