اخبار داغ

ماجرای ساختمانی از خبرگان در اصفهان که با زندگی رهبری تناسب نداشت

ماجرای ساختمانی از خبرگان در اصفهان که با زندگی رهبری تناسب نداشت
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ساختمانی گران قیمتی در اصفهان مربوط به شورای نگهبان بود و حتی مربوط به رهبر انقلاب هم نمی شد این موضوع را به مقام معظم رهبری گفتیم که این ساختمان با زندگی شما در تناسب نیست که ایشان فوری دستور دادند و این ساختمان رد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ آیت الله سید ابوالحسن مهدوی شامگاه دیروز در مراسم آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی،  اظهار کرد: امام از تعریف ناراحت می شدند و اصلاً مایل نبودند حتی  در زمان حیاتشان کسی از ایشان تجلیل کند؛ اما نسبت به پیام دین حساس و جدی بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی های حضرت امام خمینی (ره)، تصریح کرد: یکی از صفات برجسته امام شجاعت کم نظیر ایشان بود؛ امام بزرگوار انسان شجاعی بودند و ترس در وجودشان نبود و شجاعت ایشان زبان زد و این شجاعت از جوانی در امام وجود داشت

,

وی با اشاره به روایتی از دستگیری امام در سال 42، عنوان کرد: امام هیچوقت نترسیدند و خود ایشان فرمودند ولله من هیچوقت نترسیدم و این ویژگی در رهبری دینی کشور ما، امام و مقام معظم رهبری وجود دارد و در هیچ کدام از رهبران کشورهای دنیا دیده نمی شود.

,

مهدوی در ادامه با اشاره به روایاتی که امام سعی می کردند مانند مردم زندگی کنند، گفت: یکی دیگر از ویژگی های حضرت امام علاقه به مردم بود؛ در زمان امام دو زلزله اتفاق افتاد که به گفته نزدیکان امام، امام بسیار ناراحت شده و از این اتفاق شکسته شدند.

,

ابوالحسن مهدوی اذعان کرد:یکی دیگر از ویژگی ایشان  ساده زیستی بود و مقام معظم رهبری هم اینگونه زندگی می کنند؛ در زمانی که در تهران امام خمینی  در مقام رهبری و محبوبیت بودند، قرار شد خانه ای را برای ایشان تهیه کنند و سه طبقه باشد که یک طبقه برای مراجعات مردمی، طبقه برای محافظان و طبقه دیگر برای خانواده امام باشد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اما امام به خاطر سنگ کاری که این خانه داشت هر چند این سنگ کاری بسیار ساده هم بود از این خانه خوششان نیآمد و درخواست کردند که یک خانه کوچک و ساده می خواهند.

,

وی افزود: اینگونه امام از خانه ای در جماران که حتی کاهگلی بود خوششان امد و امام در اوج رهبری هم ساده زندگی می کردند؛ این ساده زیستی در زندگی مقام معظم رهبری هم وجود دارد.

,

مهدوی بیان کرد: بعد از چند سالی که امام در جماران بودند توسلی نقل می کند که  به فکرم رسید که با پول خودم دیوار ها را گچ کاری کنم، وقتی امام فهمیده بودند این موضوع را بسیار ناراحت شده و فرموده بودند بگذارید خمینی بمیرید و اینکار ها را بکنید.

,

وی اظهار کرد: مردم هم امام را می شناختند و به ایشان عشق می ورزیدند و در حال حاضر هم مقام معظم رهبری این گونه است.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ساختمانی در اصفهان بود که گران قیمت و مربوط به شورای نگهبان بود و حتی مربوط به رهبر انقلاب هم نمی شد این موضوع را به مقام معظم رهبری گفتیم که این ساختمان با زندگی شما در تناسب نیست که ایشان فوری دستور دادند و این ساختمان رد شد.

,

مهدوی بیان کرد: در خود خبرگان و در دوره سوم صحبت شد که جلساتی در قم برگزار و ساختمانی در قم  مربوط به خبرگان باشد و در ایام سال در دیگر برنامه های اداری هم مورد استفاده قرار گیرد.

,

وی بیان کرد: رئیس جمهور وقت هم زمین این ساختمان را اختصاص داد که من مخالف اینکار بودم و رای مخالف دادم ولی اکثریت رای دادند اشکالی ندارد؛ بعد از اینکه در مراسمی به حضور رهبر رسیدیم و این موضوع مطرح شد، مقام معظم رهبری بعد از اینکه دوربین ها جمع شد گفتند به اینکار نیازی نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه