اخبار داغ

امام جمعه خلیل آباد:

نماز عید فطر مظهر وحدت در هر نقطه ای از دنیای اسلامی است

نماز عید فطر مظهر وحدت در هر نقطه ای از دنیای اسلامی است
امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه نماز عید فطر مظهر وحدت در هر نقطه ای از دنیای اسلامی است، گفت: روز عید فطر تجسم و نمایش وحدت حقیقی و قلبی است و این وحدت را به عنوان یک درس ماه رمضان برای خود حفظ می کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، حجت الاسلام علی ناهیدی، صبح امروز در خطبه های نماز عید فطر خلیل آباد، اظهار داشت: در روز عید فطر همه مسلمانان در سراسر جهان سربلند و سرفراز هستند که ماه را با توفیق روزه داری، سحر خیزی، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، حضور در مراسم شبهای قدر و... به پایان رسانده و از برکات معنوی و تربیتی آن بهره مند شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه ماه رمضان یکی از بزرگترین کلاس های تربیتی اسلام است، خاطرنشان کرد: در روز عید فطر مسلمانان از یک جهاد حساس و خطرناک فاتحانه و پیروزمندانه باز می گردند.

,

امام جمعه خلیل آباد ادامه داد: بازداشتن نفس از خوردن غذاهای لذیذ و نوشیدنی های شیرین و خوشگوار، خودداری از چشم چرانی ها، چشم چرانیها، هوسهای شیطانی و... نیز در این میدان جهاد، فتح و پیروزی و جهاد است.

,

وی با تاکید بر اینکه این عید، عید همگان و عموم طبقات و افراد است، تصریح کرد: کارگر و کارفرما، فقیر و غنی، شاه و گدا و همه اقشار باید در صف بندگی خدا و دعا و عبادت برادرانه بایستند و مراسم عمده این عید، نماز و زکات فطر است.

,

ناهیدی با بیان اینکه عید فطر، عید پیروزی  و توفیق و سربلندی و انجام وظیفه است، اذعان کرد: زکات فطره را می توان به عنوان الگویی از خدمت به مستمندان دانست و اگر انقلاب اسلامی بعد از تصرف کاخ های طاغوت نتواند محرومان جامعه را بنوائی برساند انقلاب ما پیروز نشده است.

,

وی با اشاره به اینکه هم بستگی و وحدت درس دیگر عید فطر است و فرمان نماز عید فطر، حرکت دسته جمعی مردم و اتحاد است، عنوان کرد: روز عید فطر تجسم و نمایش وحدت حقیقی و قلبی است و این وحدت را به عنوان یک درس ماه رمضان برای خود حفظ می کنیم.

,

امام جمعه خلیل آباد در پایان خاطرنشان کرد: نماز عید فطر مظهر وحدت در هر نقطه ای از دنیای اسلامی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه