اخبار داغ

عضو جامعه مدرسین مطرح کردند:

سعادت و کمال پاداش خداوند در عید فطر به بندگان/عید فطر عطر معنویت و عبودیت

سعادت و کمال پاداش خداوند در عید فطر به بندگان/عید فطر عطر معنویت و عبودیت
چه شیرین است وقتی نوای دل انگیز «الله اکبر، الله اکبر، لا اله الا الله و الله اکبر ولله الحمد والحمدلله علی ما هدانا وله الشکرعلی ما اولانا» در سرتاسر شهر به گوش می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  «أللَّهُمَّ أَهْلَ الْکِبْرِیاءِ وَ الْعَظَمَةِ، وَ أَهلَ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوتِ وَ أَهْلَ الْعَفْوِ وَ الرَّحْمَةِ وَ.. » چه شیرین است وقتی این کلمات را می شنوی و یا وقتی نوای دل انگیز «الله اکبر، الله اکبر، لا اله الا الله و الله اکبر ولله الحمد والحمدلله علی ما هدانا وله الشکرعلی ما اولانا» در سرتاسر شهر به گوش می رسد.
عید فطر، بهار معنویت و عبودیت از راه رسید و عیدی که بشارت از تصویری زیبا از باطن هر انسانی می دهد، باطنی که در یک ماه گذشته آن را صیقل داد؛ این عید عید شادمانی است عیدی که رحمت خداوند متعال نزول می کند ؛ در این روز بندگان خدا بعد از یک ماه عبادت پاداش بندگی خود را می گیرند.
عید فطر روزی خجسته و ارزشمند برای مومنان به شمار می رود تا به فطرت اصلی و حقیقی خویش بازگردند و از برکت های بی شمار آن بهره مند شوند و چه شایسته است که مسلمانان به پاس تمامی نعمت ها و رحمت های خالق هستی در اتحادی بزرگ به نماز می ایستند و با ذکر أللَّهُمَّ أَهْلَ الْکِبْرِیاءِ وَ الْعَظَمَةِ، وَ أَهلَ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوتِ وَ أَهْلَ الْعَفْوِ وَ الرَّحْمَةِ وَ... اعتقاد و ایمان راسخ خویش را به دین مبین اسلام نشان می دهند.
تمامی مسلمانان جهان در عید فطر، خوشحال هستند چرا که توانستند از برکت های معنوی و تربینی ماه رمضان و یک ماه کلاس تربیتی خداوند بهرمند شوند و جانی دوباره به روح خود بدهند و انشالله امیدواریم که این روح صیقل داده در بعد از این عید بندگی هم ادامه داشته باشد.

عید فطر ای اعیاد مهم اسلامی است
از همین رو  آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با تبریک فرا رسیدن عید فطر، اظهار داشت: عید فطر یکی از اعیاد مهم اسلامی است.
وی ادامه داد: در روایات آمده است که در این روز خداوند وقتی مومنان به نماز عید فطر می روند صدا می زند که شما بندگان برای من روزه و نماز خواندید برگردید که شما را آمرزیدم بخاطر اعمال نیکی که به نیت من انجام دادید.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: مردم سعی کنند آن روشنی و زیبایی که در باطن خود توسط عبادت و توبه در این ماه بدست آورده اند را بعد از ماه رمضان حفظ کنند و آن را به سادگی از دست ندهند.
وی عنوان داشت: ما به دلیل اینکه توانستیم یک ماه در ماه مهمانی خدا بندگی خداوند متعال را انجام دهیم در آخر ماه رمضان خدا را شکر می کنیم که این شکر گذاری با نماز عید فطر انجام میگیرد.

عید فطر، عید خوشحالی قبولی در کلاس تربیتی خداوند است
همچنین آیت الله محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه عید فطر یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است، اظهار داشت: در ماه رمضان بندگان خداوند میهمان خدا هستند و دراین ماه بندگان توفیق پیدا می کنند تا اعمال نیک انجام دهند.
وی ادامه داد: در این ماه شیطان در غول و زنجیر است و بندگان می توانند در این ماه به راحتی در مسیر قرب الهی قدم بردارند و به کمالات خود اضافه کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه عید به معنای جشن گرفتن موفقیت بندگی خداوند می باشد، گفت: مسلمانان باید آن کارهای پسندیده ای که در ماه رمضان ادامه می دادند را نیز بعد از این ماه مبارک ادامه دهند چراکه این اعمال برای یک بازه مشخص نیست.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین در این روز در دعای نماز عید می خوانیم که خدایا تو این روز را برای مسلمین عید قرار دادی و آن وقت از خدا می خواهیم که ما را در تمام خوبی هایی که بندگان صالح و مخلص تو انجام دادند ما  را هم  وارد کند و از همه چیز های بد خارج کند.

خداوند در روز عید فطر به بندگان عیدی معنوی می دهد
از طرفی حجت الاسلام و المسلمین شفیع زاده در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تبریک فرارسیدن عید فطر با اشاره به اینکه عید فطر، عید بندی است، اظهار داشت: این در ماه زیبا میزبان خدا و ما مهمان بود و این توفیقی برای همه بندگان بود.
وی ادامه داد: هر کسی بعد از کار خوبی پاداشی می گیرد پس خداوند هم به بندگان خود بعد از یک ماه عبادت و بندگی در روز عید به آنها عیدی معنوی می دهد.
این کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: انشالله عیدی که خداوند متعال به همه عنایت کند ظهور حضرت مهدی عج باشد و همه بندگان هم این را از خدا بخواهند.

نماز عید فطر تجلی وحدت امت اسلامی است
همچنین حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با تبریک عید فطر با اشاره به اینکه این مهمترین عید اسلامی است، خاطرنشان شد: نماز عید فطر تجلی وحدت امت اسلامی است .
وی ادامه داد: به لطف خدا هر سال این نماز باشکوه تر و با عظمت تر در تمام ایران اسلامی برگزار می شود.


انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  , پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, ،,
,
,
,
,
, عید فطر ای اعیاد مهم اسلامی است,
, قم فردا,
,
,
,
,
, عید فطر، عید خوشحالی قبولی در کلاس تربیتی خداوند است,
, قم فردا,
,
,
,
,
, خداوند در روز عید فطر به بندگان عیدی معنوی می دهد,
, قم فردا,
,
,
,
, نماز عید فطر تجلی وحدت امت اسلامی است,
,
,
,
,
, انتهای پیام]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه