اخبار داغ

استاد دانشگاه و دکتری علوم سیاسی:

معامله برجام، مذاکره برای برد تیم حلقه نیاوران بود/ معتقدان به عدم توانایی ایران برای ساخت آبگوشت بزباش امروز لال شده اند!/ دشمن خواب غفلت دولتمردان ایران را هم نمی دید

معامله برجام، مذاکره برای برد تیم حلقه نیاوران بود/ معتقدان به عدم توانایی ایران برای ساخت آبگوشت بزباش امروز لال شده اند!/ دشمن خواب غفلت دولتمردان ایران را هم نمی دید
حسن محبتی گفت: برخی اعتقاد داشتند ایران توان درست کردن آبگوشت بزباش را ندارد اما امروز لال شده اند، امروز تئوریسین ها و سیاستمدارانی که خود را ژنرال نظام می دانستند کجا هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک،  استاد دانشگاه و دکتری علوم سیاسی درباره سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)  با این مضمون که در هر برهه ای اگر با دشمن معامله و مذاکره شده است نتیجه ای ندیدیم، به خبرنگار تیتریک، گفت: مذاکره یک بازی برد – برد است و زمانی صحیح خواهد بود که در برابر اعطای یک امتیاز از طرف مقابل امتیاز گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
حسن محبتی با اشاره به اینکه اگر مذاکره صرفا اعطای امتیاز به طرف مقابل باشد جز باخت ثمره ای ندارد، افزود: در برجام مذاکرات بر پایه برد – برد بود تا در ازای عقب نشینی از برخی مواضع اعم از هسته از که استکبار، امپریالیسم و اسرائیل نگران آن بود اما معامله ای برای محدود کردن ایران شد.
,

وی اظهار داشت: بر خلاف تذکرات رهبری دولت کنونی راه را مذاکره با دشمن دانست و شعار اقای روحانی نیز مذاکره با کدخدا بود اما همه مشاهده کردیم که کدخدا برای آنها تره ای خورد نکرد.

,
محبتی تصریح کرد: بر اساس فرموده رهبری آتش زدن برجام می تواند بی تفاوتی مردم و دولت به آن و اصلاح رفتار است، برجام محصول مذاکره ای است که غرب به دنبال آن بود در حالی که امام (ره) همواره مذاکره با شیطان بزرگ را غلط می دانستند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه اگر مذاکره صحیح بود در زمان تسخیر لانه جاسوسی و تعظیم آمریکایی ها که 400 نیروی آنها در اسارت ما بود این اقدام را انجام می دادیم، گفت: امام (ره) انسان دوستی را درباره اسرای امریکایی لانه جاسوسی پیاده کرد.
,

محبتی افزود: مذاکره با آمریکا توسط هر دولت و هر شخصی کاملا محکوم به شکست خواهد بود زیرا استکبار گرگی در لباس میش است و پشم های آن زیر مشت آهنین آن قرار گرفته است.

,
این استاد دانشگاه اظهار داشت: زمانی که آقای روحانی دولت را به دست گرفت و آغازگر برجام بود تورم را مشاهده کردیم و امروز در محاصره اقتصادی دشمن قرار گرفته ایم، اما با تدابیر رهبر معظم انقلاب در حال مقاومت هستیم و جواب آن را خواهیم گرفت.
,
 
,
وی پیروزی را در گرو عدم همکاری نفوذی های دشمن در داخل با استکبار دانست و تصریح کرد: فسادها و اختلاس ها عوامل پشت پرده ای هستند که برای شکست مردم ایران فعالیت می کنند اما محکوم به شکست خواهد شد زیرا ملت ایران در طول 40 سال برجام های زیادی را پشت سر گذاشته اند.
,
 
,
محبتی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند به اروپایی ها چشم ندوزید در نتیجه اگر سال 98 و 99 را با موفقیت پشت سر بگذاریم سال 1400 دولتی جوان، با ایمان و انقلاب روی کار خواهند امد و  آمریکایی ها را به شکست وا می دارند.
,
 
,
وی افزود: رئیس جمهور تمام تلاش خود را کرد تا برجامی را تایید کند که موفقیتی برای خودش و تیم حلقه نیاوران داشته باشد اما فن مذاکره را بلد نبودند و از برنامه دشمن غافل شدند.
,

محبتی اظهار داشت: متاسفانه سال های زیادی صرف برجام شد و نتیجه هزینه های گزاف سفر خارجی، تبلیغ، بوق و کرنا فشار شدید اقتصادی و غلبه دشمن در برخی عرصه ها بر کشور ما بود.

,
وی با اشاره به اینکه دشمن خواب غفلت برخی از دولتمردان را نمی دید اما متاسفانه این فرصت به دست عوامل داخلی پدید آمد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب دوراندیشی بالایی دارند و تحلیل های قوی از بین الملل و منطقه دارند، سیاست مداری حکیم و دانا هستند و بر جهان اسلام و غرب اشراف کامل دارند.
,
 
,
محبتی تصریح کرد: توان کنونی ایران به واسطه استفاده از ظرفیت داخلی است درحالیکه دشمن در لباس تفاهم به دنبال منافع خود خواهد بود، امروز حتی نباید به برخی از همسایگان نگاهی مثبت داشت زیرا برای ایران کیسه دوخته اند.
,

وی گفت: آنچه کشور را نجات خواهد داد توان و تولید داخلی است، دانش داخلی، پول ملی و ایمان داخلی نیاز کشور خواهد بود، برخی اعتقاد داشتند ایران توان درست کردن آبگوشت بزباش را ندارد اما امروز لال شده اند، امروز تئوریسین ها و سیاستمدارانی که خود را ژنرال نظام می دانستند کجا هستند.
محبتی افزود: ژنرال های دیروز چرا سر در لاک فرو کرده اند و زبان به حلقوم گرفته اند؟ چرا شرایط امروز را پیش بینی نمی کردند و واردات را افزایش دادند و در نهایت موجب ایجاد یک وضع اسف بار برای کشور شدند.
وی  در خاتمه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سالروز ارتحال امام (ره) به وضوح اشاره کردند که اگر رفاهی نسبی داریم به واسطه توان داخلی است و اگر این را کاهش دهیم در فشارها از بین خواهیم رفت، اگر چه ایشان قطعا مانع شکست ایران خواهد شد و شعارهای سال و فشارهایی که به مسئولین می اورند قطعا نتیجه خواهد گرفت.

انتهای پیام/

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه