اخبار داغ

حمایت آموزگار قمصری از ۸۷ دانش‌آموز بی‌سرپرست

حمایت آموزگار قمصری از ۸۷ دانش‌آموز بی‌سرپرست
با کمبودهای بسیاری که در روستای قمصر واقع در شهرستان ری وجود داشت اما توانست فعل توانستن را صرف کند و با گدراندن دوره های تحصیلی به موفقیت های زیادی دست پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ فاطمه ملکی متولد ۱۳۶۲ و از اهالی روستای قمصر است. او اکنون ۱۰ سال است به‌عنوان دبیر دبیرستان در رشته‌های شیمی، ریاضی و فیزیک به دانش آموزان ساکن باقرشهر آموزش می‌دهد و امید دارد بتواند روزی دانش‌آموزان این آبادی و روستاهایی که نیاز به کمک دارند را به قلعه رفیع موفقیت برساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی معتقد است که دانش آموزان روستاها نیاز به توجه بیشتری نسبت به دانش آموزان شهری دارند. در میان این دانش آموزان استعدادهایی وجود دارد که به‌دلیل شرایطشان ناشناخته باقی مانده‌اند.

,

ملکی اکنون ۸۷ دانش آموز بی سرپرست را به‌صورت رایگان در همه رشته‌های تحصیلی مختلف زیر چتر حمایت خود قرار داده تا بتواند این دانش آموزان را به جایگاهی که لیاقتشان است، برساند.

, ملکی,

دانش آموزان او اکنون توانسته‌اند با موفقیت در جشنواره خوارزمی تا حدی خستگی این چند سال تلاش او را جبران کنند.

,

خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز برای آشنایی با این آموزگار نمونه و پر تلاش روستای قمصر گپ‌وگفت کوتاهی فاطمه ملکی انجام داد که در ادامه محصل آن را با هم می‌خوانیم:

, شبکه خبری تهران نیوز,

تهران نیوز: چطور شد که به فکر کمک و حمایت دانش آموزان روستا افتادید؟

, تهران نیوز,

در دوران تحصیلی‌ام همیشه با مشکل امکانات مواجه بودم وکسی نبود که دراین زمینه دانش آموزان روستا را حمایت کند اما با کوشش وتلاش خودم موفق شدم مراحل تحصیلی را سپری کنم و اکنون به‌عنوان آموزگار به دانش آموزان هم روستائیم خدمت کنم. همین موضوع جرقه‌ای در ذهن من پدیدار کرد که بتوانم از ظرفیت‌های خودم برای موفقیت دانش آموزان روستا استفاده کنم.

,

 

,

تهران نیوز: در این زمینه چه اقداماتی انجام دادید؟

, تهران نیوز,

با کمک دهیار روستا نزدیک به ۸۷ دانش آموز نیازمند را درمکانی که دهیاری برای این منظور در اختیار ما قرار داده زیر چتر حمایت خود قرار داده‌ام و اکنون به دانش آموزان بی سرپرست در رشته‌های زبان، ریاضی، فیزیک و شیمی با کمک خواهرم به‌صورت رایگان آموزش می‌دهیم.

,

 

,

تهران نیوز: دانش‌آموزان روستای قمصر در زمینه تحصیلی به موفقیت‌هایی هم دست پیدا کردند؟

, تهران نیوز,

البته دانش آموزان روستا توانسته‌اند با پشتکاری که داشتند در سال ۱۳۹۵ در جشنواره خوارزمی رتبه برتر استانی را از آن خود کنند.

,

 

,

تهران نیوز: به نظر شما مسئولان در این زمینه چه اقدامی می‌توانند انجام دهند؟

, تهران نیوز,

خوشبختانه دهیاری روستای قمصر حمایت‌های بسیاری را انجام داده به‌طوری که امکانات روستا با گذشته قابل مقایسه نیست. اما هنوز جا دارد برای  پرورش استعدادهای این روستا اقدامات موثرتری را انجام داد.

,

 

,

تهران نیوز: شما به غیر از حمایت دانش آموزان در زمینه تحصیلی در معرفی رشته‌های هنری هم برنامه‌ای داشته‌اید؟

, تهران نیوز,

بله، در سال گذشته با حمایت دهیاری روستا موفق شدیم نخستین کارگاه کارآفرینی را در روستا احداث کنیم که اکنون رشته‌های هنری زیادی از جمله چرم دوزی، عروسک سازی، قالی بافی، گلیم بافی و … به دانش آموزان و بانوان روستا آموزش داده می‌شود.

,

 

,

تهران نیوز: چه پیشنهادی برای موفقیت دانش آموزان روستاها دارید؟

, تهران نیوز,

به عقیده بنده در روستاها استعدادهای زیادی در زمینه‌های مختلف آموزشی و هنری وجود دارد که مسئولان می‌توانند در این زمینه ورود پیدا کنند و این استعدادها را در مسیر اصلی خود قرار دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه