اخبار داغ

امام‌جمعه قم:

هزینه تسلیم و عقب نشینی در برابر دشمن از مقاومت بسیار بیشتر است

هزینه تسلیم و عقب نشینی در برابر دشمن از مقاومت بسیار بیشتر است
امام‌جمعه قم بابیان این‌که هزینه تسلیم و عقب‌نشینی در برابر دشمن از مقاومت بسیار بیشتر است، گفت: جامعه‌ای که در برابر دشمن ایستادگی کند هزینه نمی‌پردازد و استقلال و عزت کشور محفوظ می‌ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،آیت‌الله سیدهاشیم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور مردم انقلابی قم در راهپیمایی یوم‌الله روز قدس اظهار داشت: بر اساس گزارش‌ها حضور ملت در راهپیمایی روز قدس چشمگیرتر از سال‌های قبل بود و درواقع ملت ایران در این روز مقابل نقشه شیطانی استکبار با عنوان معامله قرن ایستادند.

وی ادامه داد: حضور حماسی مردم ایران در کنار آزادی خواهان سایر کشورها در راهپیمایی روز قدس نشان داد که مردم راه امام (ره) را یافته‌اند و علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی فریاد انزجار برمی‌آورند.

امام‌جمعه قم در ادامه به عدالت اجتماعی و تأثیر آن در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: عدالت اجتماعی یک سرمایه‌گذاری است و با اجرای آن مردم انگیزه پیدا می‌کنند به کمک مسئولان بشتابند و هر هزینه‌ای که مسئولان در اجرای عدالت اجتماعی کردند دوباره برمی‌گردد.

وی بابیان این‌که اجرای عدالت موجب آبادانی کشور می‌شود، افزود: عدالت اجتماعی فضای جامعه و محیط زندگی مردم را رونق می‌دهد و موجب ایجاد دوستی و محبت بین مردم می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری اجرای عدالت را زمینه‌ساز شکست دشمن برشمرد و تأکید کرد: دشمنان نظام و اسلام همواره تحولات کشور را رصد می‌کنند و اگر خدای‌نکرده نا عدالتی در جامعه اتفاق بیفتد بوق‌های تبلیغاتی دشمن به کار می‌افتد و ناامیدی را در بین مردم ترویج می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سالروز ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: مردم در این روز حضور مثال‌زدنی و باشکوهی داشتند که نشان داد بعد از گذشت 30 سال از ارتحال امام همچنان مردم بر پیمانی که با ایشان بسته‌اند وفادار هستند.

امام‌جمعه قم در تبیین شخصیت امام خمینی (ره) اظهار داشت: ایشان الگوی رفتاری برای تمام آزادی‌خواهان بود به‌طوری‌که خداباور بود و هدفش را قبول داشت.

وی ادامه داد: ایشان به ملت ایمان داشت و زمانی که کسی با امام همراه نبود به آینده‌ای روشن امیدوار بود و در یک‌کلام تکلیف گرا بود و مسامحه نمی‌کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری به وضعیت کنونی کشور اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی کشور اگر بر اساس نظر رهبری مقاومت نکنیم و بخواهیم عقب‌نشینی کنیم دشمن پیشروی می‌کند.

وی ادامه داد: عده‌ای برای ملت ایران نسخه می‌پیچند؛ در همین مسئله هسته‌ای روزی اوباما می‌گفت اگر بتواند پیچ و مهره‌های تجهیزات هسته‌ای ما را هم باز می‌کند ولی ملت ایستاد و مقاومت کرد تا به نتیجه رسید.

امام‌جمعه قم تصریح کرد: هزینه تسلیم و عقب‌نشینی از مقاومت بسیار بیشتر است ما هم‌اکنون شاهد هستیم که عده‌ای از همسایگان هویت، استقلال و نفت خود را داده‌اند و بعدازآن گاو شیرده نامیده شدند و این ثمره تسلیم بودن در برابر دشمن است.

وی ادامه داد: باید مسئولان همت کرده و به توصیه‌های رهبر عزیز و فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گوش فرا دهند و در این شرایط است که ما شاهد موفقیت در سایه مقاومت در برابر دشمنان خواهیم بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به واقعه 8 شوال بیان داشت: در این روز وهابیون اقدام به تخریب قبور ائمه بقیع کردند؛ تفکر تکفیری امروز در دنیای اسلام وجود دارد و داعش امروز ادامه‌دهنده راه همان گروه انحرافی هستند که چنین اقدام شنیعی را رقم زدند.

وی افزود: انشالله روزی برسد که جهان اسلام از شر این طرز تفکر و نگرش نجات یابند و امت اسلام با وحدت بتوانند به اهداف عالیه نائل شوند.

امام‌جمعه قم در ادامه با گرامیداشت سالگرد شهادت آیت‌الله شهید سعیدی ابراز داشت: ایشان درعین‌حالی که عالم، متقی و ملأ بود، یک‌لحظه از خط امام عقب ننشست و همه سختی‌ها مانند زندان و شکنجه را تحمل کرد تا همراه انقلاب و امام باشد.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه