اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه آذربایحان غربی مطرح شد؛

حفظ شعائر اسلامی در جامعه مورد توجه باشد/ ایستادگی در برابر کفار و غاصبان موجب عزت امت اسلامی می‌شود

حفظ شعائر اسلامی در جامعه مورد توجه باشد/ ایستادگی در برابر کفار و غاصبان موجب عزت امت اسلامی می‌شود
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

حفظ شعائر اسلامی در جامعه مورد توجه باشد/ ایستادگی در برابر کفار و غاصبان موجب عزت امت اسلامی می‌شود

, حفظ شعائر اسلامی در جامعه مورد توجه باشد/ ایستادگی در برابر کفار و غاصبان موجب عزت امت اسلامی می‌شود, حفظ شعائر اسلامی در جامعه مورد توجه باشد/ ایستادگی در برابر کفار و غاصبان موجب عزت امت اسلامی می‌شود,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در زمینه اینکه امت اسلامی در برابر کفار ایستاده و نسبت به همدیگر نرم باشند، اظهار داشت: این اصل باید توسط سران و بزرگان ممالک اسلامی مورد توجه باشد.

,

وی، افزود: عزت و افتخار امت اسلامی در گروه عمل به همین محور است.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: برای داشتن عزت باید به همکاری و کمک به همدیگر توجه کنیم و مسلمانان از همراهی با دشمنان پرهیز کنند.

,

وی، ادامه داد: ایستادگی و مقاومت خصوصیت بارز امام(ره) و رهبری بوده که همین امد باعث ماندگاری انقلاب اسلامی شده است.

,

حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: تنها راه و بهترین مسیر ما همین مقاومت است که باید با حواس جمع این انتخاب را داشته باشیم.

,

وی،گفت: با استقامت ما دشمن در حال اضمحلال است و بر اساس گفته خودشان اکنون یک هفتم ملتشان گرسنه هستند و با بدهی کلان مالی مواجه هستند. بنابراین به سادگی می‌توان به این نکته دست یافت که نابودی دشمنان دور نیست.

,

وی،اضافه کرد: برخلاف دشمنان و در راس آن‌ها آمریکا، هرروز در حال پیشرفت و اقتدار در عرصه‌های مختلف هستیم و با تلاش و مقاومت مردم و یاری الهی در مسیر عزت و موفقیت پیروز خواهیم شد.

,

امام جمعه ارومیه، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تقدیر از امت حزب الله که در تمام مراسمات نظیر نماز جمعه، راهپیمایی ها و هرجا حضور لازم است شرکت دارند، خاطرنشان کرد: این امورات در دین اسلام جزو شعائر است و نمادی از وجود تقوا در دل مومنان و مسلمانان محسوب می‌شود.

,

وی، ادامه داد: برگزاری موفقیت آمیز جمع‌خوانی قرآن کریم در ارومیه و ختم بیش از ۳۸ هزار مرتبه قرآن در طول این ماه نشان داد که معنویت در جامعه جاری است و این وظیفه مسئولان است که در غیر از ماه رمضان حفظ کنند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، ادامه مسیر احسان، معنویت و حضور پرشور در مراسمات دینی را نیاز امروز جامعه دانست و تاکید کرد: رمضان موتور محرکه برای دوری از شهوت، دنیاپرستی و ارتقای معنویت در جامعه است بنابراین بایدبه دنبال حفظ معنویت کسب شده در این ماه باشیم.

,

وی، در پایان، اذعان کرد: حمایت و دفاع و قدردانی از رهبری ۳۰ ساله حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای ما وظیفه است که مدیری مدبر و شجاع بوده و طی این سال‌ها با خصوصیات منحصر به فرد خود جامعه را پیش برده‌اند.

,

تدابیر مقام معظم رهبری تهدیدات دشمنان را به فرصت تبدیل کرده است/ راهبرد مقاومت سبب عقب‌نشینی دشمنان می‌شود

, تدابیر مقام معظم رهبری تهدیدات دشمنان را به فرصت تبدیل کرده است/ راهبرد مقاومت سبب عقب‌نشینی دشمنان می‌شود, تدابیر مقام معظم رهبری تهدیدات دشمنان را به فرصت تبدیل کرده است/ راهبرد مقاومت سبب عقب‌نشینی دشمنان می‌شود,

حجت الاسلام عادل گل حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب اظهار کرد: باید از فیوضات ماه مبارک رمضان در سایر ماههای سال بهره مند شد.

,

امام جمعه موقت میاندوآب با بیان جایگاه سیاسی و علمی امام خمینی(ره) در حوزه و کشورهای جهان، افزود: امام خمینی(ره) اسلام انقلابی را به جهان شناساند و به مسلمانان در ایران و جهان عزت داد.

,

وی گفت: ساده زیستی، تقوی، راستگویی و معنویت امام، سبب جذب مردم به ایشان و پیروزی انقلاب اسلامی و در ادامه به تعالی رساندن آن شد.

,

گل حسینی از انتخاب امام خامنه ای به عنوان جانشین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان یک انتخاب تاریخی و بی نظیر نام برد و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در ۳۰ سال گذشته و بعد از رهبر کبیر انقلاب اسلامی، با درایت و هوشمندی بی نظیر خویش، کشتی انقلاب را هدایت کرده اند.

,

امام جمعه موقت میاندوآب اظهار کرد: مقام معظم رهبری با درایت و هوشمندی توطئه های دشمنان را که هر یک از آنها می توانست، نظامی را از پای در بیاورد، خنثی کرده اند.

,

وی به روز جهانی محیط زیست اشاره کرد و گفت: توجه به محیط زندگی و زیست جانوری و گیاهی و حفاظت از آن یکی از مهم ترین مولفه هاست که باید به آن توجه داشت.

,

گل حسینی با تاکید بر لزوم توجه به حریم بستر رودخانه، افزود: حفاظت از جنگل مخصوصا بستر رودخانه زرینه رود و سیمینه رود و حفظ منابع طبیعی که سرمایه نسل آینده و کشور است، یکی از ضروریات بوده و مردم مخصوصا روستائیان برای حفاظت از محیط زیست و طبیعت همیاری کنند.

,

امام جمعه موقت میاندوآب در ادامه بر لزوم تبعیت از ولایت و منویات مقام معظم رهبری، گفت: باید دستورات و سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دشمن شناسی و نحوه تقابل با دشمنان مورد مردم و مسئولان قرار گیرد.

,

گل حسینی با بیان اینکه مقاومت در مقابل دشمنان سبب تغییر ادبیات آنها شده و آنها را به عقب رانده است، افزود: هم چنین حضور مردم در صحنه های مختلف از جمله راهپیمایی ها و انتخابات و ایجاد زمینه اشتغال و تولید… سبب شکست و خنثی سازی تهدیدات و تحریم آمریکا می شود.

,

وی با اشاره به افول موریانه ای آمریکا، اظهار کرد: امروز آن ابهت پوشالی آمریکا در دنیا از بین رفته است و از نمونه آن می توان به سفر مخفیانه آنها به عراق و یا بدهی بی سابقه آمریکا به بانک جهانی و نیز شکست برنامه های آمریکا در ایجاد داعش و در یمن و غزه نام برد.

,

امام جمعه موقت میاندوآب از عربستان و رژیم صهیونیستی به عنوان دو غلام حلقه به گوش آمریکا در منطقه نام برد و تصریح کرد: امروز محور مقاومت که یادگار امام راحل(ره) و از منویات مقام معظم رهبری است، به قدرت منطقه ای در دنیا تبدیل شده و جهان را از تک قطبی و دوقظبی به چند قظبی و بلکه قدرت بزرگ آینده تبدیل می شود.

,

مقاومت کلیدى‌ترین جزء از انقلاب اسلامى در چهار دهه گذشته/ ماه رمضان نشان داد ایمان و معنویت در نسل‌های جوان رو به رشد و افزایش است

, مقاومت کلیدى‌ترین جزء از انقلاب اسلامى در چهار دهه گذشته/ ماه رمضان نشان داد ایمان و معنویت در نسل‌های جوان رو به رشد و افزایش است, مقاومت کلیدى‌ترین جزء از انقلاب اسلامى در چهار دهه گذشته/ ماه رمضان نشان داد ایمان و معنویت در نسل‌های جوان رو به رشد و افزایش است,

 حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) گفت: خصوصیت «مقاومت و ایستادگی در برابر موانع و مشکلات» امام (ره) را در زمان حیات ایشان و نیز در طول تاریخ در هیئت یک «مکتب، اندیشه، راه و تفکر» مطرح کرده است.

,

وی تصریح کرد: مقاومت یعنی انتخاب راه صحیح، آغاز حرکت در این راه، مبارزه با موانع و مشکلات و ادامه‌ی راه حق بدون انصراف یا توقف.

,

وی اظهار کرد: مواجهه‌ی ما با مسائل و دشمنان، باید «شجاعانه باشد نه مرعوبانه»، «امیدوارانه باشد نه مأیوسانه»، «مبتکرانه باشد نه منفعلانه» و «عاقلانه و خردمندانه باشد نه هیجانی، احساساتی و سطحی» باشد.

,

امام جمعه پلدشت با اشاره به مسائل اقتصادی کشور افزود: مسائل فرهنگی و امنیتی هم بسیار مهم است اما مسائل اقتصادی و معیشتی، از همه نقدتر است و درعین‌حال بر فرهنگ و امنیت نیز اثرگذار است.

,

به گفته وی دکترین مقاومت امام خمینى(ره) براساس شاخصه‌هاى مهمى بود که مى‌توان به مولفه‌هایى همچون درک درست از شرایط منطقه‌ای، دوربودن از هرگونه سطحى‌نگرى و برداشت‌هاى نادرست از دین اسلام، تبیین اسلام واقعى و سیاسى با شیوه عملى مبارزه، دشمن‌شناسى، فعال کردن ظرفیت‌هاى جهانى امت اسلامى، ارزیابى درست از تحولات آینده، دورى از عافیت‌طلبى سیاسى، کنار زدن ادبیات تسلیم اشاره کرد.

,

طالبی گفت: گفتمانى که امام خمینى(ره) در سال ۵۷ در جهان ایجاد کرد باعث شده است تا بسیارى از مناسبات حاکم بر جهان دچار تغییر شود و نقطه کانونى دکترین امام خمینى(ره) مقابله با استکبار و به عبارتى مقابله با آمریکا به‌عنوان شیطان بزرگ است، در نتیجه گفتمان مقاومت در چهار دهه گذشته، آمریکا نه تنها موفق به مقابله با این گفتمان نشده است بلکه بنابر اعلام مقام معظم رهبرى دوران افول آمریکا نیز شروع شده است.

,

وی با اشاره به شرایط کنونی جامعه تصریح کرد: در شرایط کنونى ایران به‌عنوان کانون دکترین مقاومت، برترین قدرت نظامى در غرب آسیا به شمار مى‌رود و ایران چهارمین قدرت بزرگ دنیا از نظر موشکى پس از آمریکا، روسیه و چین است.

,

وی با اشاره به اهمیت روز قدس اظهار کرد: ابتکار امام خمینى(ره) در نامگذارى آخرین جمعه ماه رمضان به عنون روز جهانى قدس باعث آغاز فصل جدیدى از حیات فلسطین شده که امروزه در ۱۲۰ کشور جهان مراسم حمایت از فلسطین در روز قدس برگزار مى‌شود.

,

خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌اى رهبر معظم انقلاب در مراسم سى امین سالگرد ارتحال امام خمینى(ره) که به اهمیت مقاومت و دورى از سازش اختصاص دادنده بودند، افزود: مقاومت به‌عنوان کلیدى‌ترین جزء از انقلاب اسلامى در چهار دهه گذشته به شمار مى‌رود و اهمیت این مسأله به‌حدى بوده که دشمنان و به‌ویژه آمریکا و رژیم غاصب براى ناکارآمد بودن مفهوم مقاومت به روش‌هاى مختلفى متوسل شده‌اند و با وضع تحریم‌هاى گسترده سعى دربى‌فایده نشان دادن مدل مقاومت داشته‌اند.

,

به گفته وی در چهار دهه گذشته هر زمان که ایران با مقاومت در برابر زیاده‌خواهى‌هاى دشمن رفتار کرده است، نتیجه در راستاى منافع ملى رقم خورده است، اما هر زمان بنابر اصرار برخى گروه‌هاى سیاسى، ایران با نرمش‌هایى در برابر آمریکا مواجه شده خسارت‌هایى به کشور وارد شده است.

,

طالبی با اشاره به ماه رمضان گفت: جوانان و نوجوانان با وجود قرار داشتن در فصل امتحانات، با روزه گرفتن در روزهای گرم، امر الهی را اطاعت کردند؛ این صحنه‌ها نشان می‌دهد ایمان و معنویت در نسل‌های جوان رو به رشد و افزایش است.

,

وی با تاکید بر کلید واژه امت اسلامی تصریح کرد: احیا و برجسته‌سازی کلیدواژه “امت اسلامی” و تامل در اطراف آن و نیز اقدامات عملی برای تحقق این مهم، نسخه علاج دردهای مزمن امروز مسلمانان است.

,

وی اظهار کرد: تلاش رنگارنگ و پیچیده ی دشمن نیز برای ایجاد تفرقه و درگیری و مشغول‌سازی ملت‌های اسلامی، برای نجات رژیم روبه زوال صهیونیستی است، اجلاس مکه در روزهای اخیر و نیز برگزاری اجلاس بحرین، از جمله تلاش‌های مذبوحانه دشمن برای نگاهداشتن طرح از پیش شکست‌خورده ی معامله قرن است.

,

امام جمعه پلدشت با اشاره به عقب نشینى کاخ سفید و ضرورت هوشیارى نسبت به عملیات فریب دشمن افزود: درخواست آمریکا براى مذاکره «بدون هیچ پیش‌شرط» با ایران وفرستادن میانجى‌هاى متعدد، در عین اذعان به اقتدار وثبات ایران و پذیرش شکست راهبردهاى گذشته کاخ سفید در تسلیم ایران، مى‌تواند بخشى از عملیات فریب دشمن براى اثر گذارى بر فضاى داخلى ودامن زدن به دوقطبى مذاکره و نفى مذاکره باشد.

,

به گفته وی خلأ استراتژیک آمریکا در مواجه با ایران که از یک سو مدعى حمایت از مردم ایران در برابر نظام شده و از سوى دیگر، ۸۰ میلیون ایرانى را تروریست قلمداد مى‌کند، نشان دهنده دست خالى دشمن در ادامه فشارها و تحریم‌ها علیه ملت ایران است.

,

طالبی گفت: این‌که ایران پس از مذاکره با آمریکا مى‌تواند به یک کشور بزرگ تبدیل شود نیز بخشى از سناریوى فریب کاخ سفید است، چراکه ایران در شرایط کنونى و به رغم فشارها و تحریم‌ها، با اتکا به ظرفیت‌هاى داخلى به قدرتمندترین کشور منطقه تبدیل و با محوریت جبهه مقاومت، اثرگذارترین نقش را در روند تحولات بین‌المللى در طول تاریخ یافته است، مذاکره با آمریکا تنها مى‌تواند به کاهش این ظرفیت‌ها بینجامد چراکه پیش نیاز مذاکره کاخ سفید، تعطیلى تمامى نقاط قوت نظام اسلامى است.

,

وی تصریح کرد: استاد یکى از ارکان نظام آموزشى و یکى از مؤثرترین عناصر دخیل در شکل‌گیرى جریان‌هاى فکرى و فرهنگى در دانشگاه‌هاى کشور و در همه‌ى نظام‌هاى آموزشى است، این به شرطى است که استاد را فقط یک ابزار انتقال داده‌ها و مفاهیم به ذهن دانشجویان ندانیم بلکه براى استاد نقش تربیتى و اثرگذار در شکل دهى به شخصیت دانشجویان قائل باشیم.

,

وی اظهار کرد: استادان متدین و انقلابى کارى کنند که جریان فکرى و فرهنگى آن‌ها به جریان رایج دانشگاه‌ها تبدیل شود.

,

خطیب نماز حمعه پلدشت افزود: الزاماتى که اساتید دانشگاه‌ها به‌عنوان پیشقراولان فکرى و فرهنگى در محیطهاى علمى و دانشگاهى باید انجام دهند، عبارتند از: برخوردارى از ویژگى‌هاى یک استاد را داشته باشد، ضرورت آشنا یى با جریان‌هاى فکرى و فرهنگى و مسلط بر مباحث علمى، حضور فعال و مستمر در دانشگاه ، ارتباط دوسویه استاد و دانشجو براى زمینه‌سازى فکرى چ فرهنگى، برنامه‌هاى غیر رسمى و تأثیر آن در شکل‌گیرى جریان‌هاى فکرى و فرهنگى، تشکل‌هاى دانشجویى و رابطه با اساتید انقلابى، اهتمام به راه اندازى کرسى‌هاى آزاد اندیشى و پاسخ به سوالات و شبهات.

,

 امام خمینی (ره) راه مقاومت و ایستادگی را برای ما نشان داد

,  امام خمینی (ره) راه مقاومت و ایستادگی را برای ما نشان داد,  امام خمینی (ره) راه مقاومت و ایستادگی را برای ما نشان داد,

حجت‌الاسلام عیسی برادری در خطبه‌های امروز عبادی و سیاسی نماز جمعه تکاب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مقاومت و ایستادگی از جمله خصوصیات بارز امام (ره) بود و برای زمان خود و در تاریخ، این خصوصیت ایستادگی، مقاومت، عدم تسلیم در مقابل مشکلات بود که امام را در راس یک مکتب مطرح کرد.

,

وی تصریح کرد: هم اکنون ملت ایران در مواجهه‌ با مشکلات و دشمنان باید شجاع باشند، مرعوبانه نباشند، امیدوارانه باشند، مأیوسانه نباشند، عاقلانه و خردمندانه باشند، هیجانی و احساساتی سطحی نباشند، مبتکرانه باشند، از روی انفعال نباشند و ابتکار داشته باشند، اگر به این روش حرکت کردیم بدانید ملت ایران در مواجهه‌ با همه‌ قدرت‌های بزرگ توفیق خواهد یافت و خواهد توانست پیش برود.

,

امام‌ جمعه تکاب بیان کرد: مکتب امام (ره) نشان می‌دهد هر چه قدر در مقابل دشمن یاس و ناامیدی در وجود انسان باشد فرصت را از دست داده و هر چه‌ قدر امیدوار و شجاع باشد دشمن در مقابلش ضعیف‌تر عمل می‌کند و اگر در مقابل دشمن تصمیم عاقلانه‌ای بگیرد به قطع یقین به پیروزی کامل در مقابل استکبار جهانی خواهد رسید.

,

وی با اشاره به اینکه اکنون باید مکتب امام را شناخته و نحوه مقاومت ملت ایران نیز بر اساس اصولی که معظم له در فرمایشات خود در مراسم ارتحال امام (ره) فرمودند باشد، تصریح کرد: امیدوارم با تاسی از امام خمینی (ره) که راه مقاومت و ایستادگی را برای ما نشان داد و امنیت و انقلاب را به ارمغان آورد، ما نیز میراث‌دار خوبی در زمینه حفظ انقلاب اسلامی باشیم.

,

برادری ضمن تشکر از مردم تکاب به‌ دلیل حضور در راهپیمایی بسیار با شکوه روز قدس و برپائی نماز عید فطر، عنوان کرد: برخلاف خواست دشمنان این کشور و این ملت و این نظام نشان دادند که در صحنه‌ بوده و از منافع خود و کشور دفاع خواهند کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه