اخبار داغ

ائمه جمعه هرمزگان:

مقاومت، استکبار را از پای در می آورد/ عربستان گاو شیرده آمریکاست/دکترین امام خمینی(ره) غرب را به چالش کشیده و تحقیر کرده است

مقاومت، استکبار را از پای در می آورد/ عربستان گاو شیرده آمریکاست/دکترین امام خمینی(ره) غرب را به چالش کشیده و تحقیر کرده است
ائمه جمعه هرمزگان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته با بیان اینکه مقاومت، استکبار را از پای در می آورد، گفتند: امروز آمریکا می خواهد با عملیات فریب و جنگ روانی، معادلات مسئولان کشور را دچار اشکال کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ائمه جمعه هرمزگان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته با بیان اینکه مقاومت، استکبار را از پای در می آورد، گفتند: امروز آمریکا می خواهد با عملیات فریب و جنگ روانی، معادلات مسئولان کشور را دچار اشکال کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مقاومت، استکبار را از پای در می آورد

, مقاومت، استکبار را از پای در می آورد,

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه هرمزگان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته بندرعباس با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال ایجاد نا امیدی در جامعه هستند، گفت: در طول تاریخ استکبار با حرف هایش به دنبال نشان دادن قدرت خود و ایجاد یاس در سایر کشورها بوده است.

,

خطیب جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه قرآن کریم کتاب دیروز و امروز نیست بلکه حرف هایش برای همیشه است، عنوان کرد: باید آیه آیه قرآن را با درک و اندیشه خواند و تنها به روخوانی آن بسنده نشود.

,

نعیم آبادی با بیان اینکه استکبار با حمله به ارزش های مردم و تبدیل آن‌ها به ضد ارزش سعی در فروریختن ملت‌ها دارد، اظهار کرد: بررسی زندگی فرعون و نمرود به ما نشان می‌دهد اوباما و ترامپ سیاست‌هایشان با آن گردن‌کلفت‌های تاریخ یکی بوده اما باید دانست ملتی که از خدا بگریزد نتیجه‌اش شکست و خواری است.

,

وی افزود: امروز ترامپ مدعیست که اگر آمریکا نباشد کشورهای منطقه خلیج‌فارس نخواهند بود و از این طریق کشورهای منطقه را گوش فرمان خودکرده و از آنها باج‌خواهی می‌کند.

,

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه صحبت های اخیر ترامپ حرف های بیهوده ای بیش نیست، عنوان کرد: باید دانشگاه، حوزه و انقلابیون در زمینه هوشیاری ملت کار کنند همان‌طور که آهنگ سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مدت‌زمانیست که به افشای ناتوانی آمریکایی‌ها اختصاص دارد.

,

نعیم آبادی با تاکید بر اینکه مقاومت، استکبار را از پای در می آورد، تصریح کرد: استکبار غرش های تو خالی می کند که باید از آن نترسید و آنها با دروغ گویی به دنبال شکست و تسلیم ما هستند اما ما با راست‌گویی آن‌ها را شکست خواهیم داد.

,

وی با بیان اینکه سیاست آمریکا فرعونی است، تصریح کرد: اسراییل مانند جزیره ای کوچک در دریای تنفر قرار دارد و به گفته امام خامنه ای(مدظله العالی) عمر آن رو به پایان است.

,

خطیب جمعه بندرعباس با بیان اینکه گرمای شدید هرمزگان در روز قدس و عید فطر مانع حضور مردم ولایتمدار در راهپیمایی و نماز نشد، عنوان کرد: هرمزگانی ها همواره گوش به فرمان ولایت بوده و گرما و سرما برایشان هیچ معنایی ندارد.

,

نعیم آبادی با اشاره به اینکه فشار خون تلفات بیشتری نسبت به سرطان در کشور دارد، خاطر نشان کرد: مردم باید وزارت بهداشت را در اجرای طرح ملی کنترل فشار خون همراهی کنند تا مسیر حرکت به ایجاد جامعه سالم و عاری از فشارخون باشد.

,

روزهای سخت اقتصادی را با مقاومت می توان عبور کرد

, روزهای سخت اقتصادی را با مقاومت می توان عبور کرد,

حجت الاسلام رضا مهدوی، امام جمعه موقت رودان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته شهرستان با اشاره به ملاک های عمل صالح در جامعه اسلامی از منظر قرآن کریم اظهار کرد: دایره عمل صالح خیلی وسیع است مرد و زن خانواده باید اول عمل صالح انجام دهند تا فرزندانشان و به تبع آن جامعه اسلامی عمل صالح انجام داده زیرا برای اینکه جامعه به آرمان توحیدی برسد باید انسان از خودش شروع کند.

,

امام جمعه موقت رودان افزود: اگر پدر و مادر خانواده اهل رضایل اخلاقی باشند چگونه می توان انتظار داشت فرزندان آنان اهل تقوا باشند، جامعه ای که اهل ربا و حرام است چگونه می تواند یک جامعه آرمانی توحیدی شود.

,

مهدوی با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج و آمار بالای طلاق در کشور ادامه داد: اگر اعتقاد و باور قلبی به خداوند کریم در جامعه اسلامی تضعیف شود مواردی همچون بالارفتن سن ازدواج و طلاق زیاد بوجود می آید که نتیجه نهادینه نشدن عمل صالح در جامعه است.

,

وی افزود: یک جامعه آرمانی توحیدی در بعد اقتصادی، ربا، دزدی، غارت بیت المال، اختلاس های میلیاردی وفقر را ریشه کن و از بین می برند نه اینکه فقر را بین مردم تقسیم کنند.

,

خطیب نمازجمعه موقت رودان تصریح کرد: اگر در بعد سیاست دارای یک عمل صالح نباشیم با ناکجا آباد ختم می شویم و اگر قاعده سیاست براساس روابط و ضوابط نباشد جامعه آرمانی توحیدی نیست.

,

در جامعه اسلامی نباید رابطه ها بر ضابطه ها غلبه کند

, در جامعه اسلامی نباید رابطه ها بر ضابطه ها غلبه کند,

مهدوی با اشاره به اینکه در زمان انتخابات باید افراد صالح، مومن و ولایتمدار برای یک جامعه آرمانی توحیدی انتخاب کنیم، اظهار کرد:جامعه آرمانی توحیدی باید براساس عمل صالح افراد انتخاب شوند نه اینکه ملاک رای و انتخاب ما حزبی و طیف سیاسی باشد.

,

امام جمعه موقت رودان افزود: در یک جامعه اسلامی نباید رابطه ها بر ضابطه ها غلبه کند یعنی انسان نالایق بر سر کار باشد جامعه دچار بحران معنویت می شود.

,

وی با بیان شباهت های حکومت اسلامی پیامبر با انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمنان زمان پیغمبر و الآن انقلاب اسلامی چقدر حربه های عجیب و غریبی بکار بردند تا بلکه بتوانند حکومت و جامعه اسلامی را از پای دربیاورند اما هیچ کدام از توطئه ها اثر نکرده و نخواهد کرد.

,

مهدوی با اشاره به اینکه ما نباید شاخص ها را گم کنیم، اضافه کرد: شاخص های ما خون شهدا، قانون اساسی و ولایت فقیه است و این ملت اسلامی تا آخرین لحظه پشتیبان ولایت فقیه هستند.

,

امام جمعه موقت رودان خاطرنشان کرد: امروز بهترین نسخه یک حکومت اسلامی، انقلاب اسلامی ایران است و دولتمردان باید عمل صالح داشته باشند تا از این شرایط سخت اقتصادی، با مقاومت جامعه را عبور دهند که پایان راه طبق قرآن کریم نصرت و پیروزی خواهد بود.

,

امام راحل مقاومت در برابر گردن کلفت های دنیا را امری ممکن می دانست

, امام راحل مقاومت در برابر گردن کلفت های دنیا را امری ممکن می دانست,

حجت الاسلام و المسلمین حسن حیدری، امام جمعه شهرستان سیریک در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد: تجربه جمهورى اسلامى در چهل سال گذشته مؤید این است، هرجا که ایستادگى کردیم، موفقیت و پیشرفت نصیب ما شده  و هرجا که بر اساس میل طرف مقابل حرکت کردیم، ضربه خوردیم.

,

وی تصریح کرد: این‏که ایران پس از مذاکره با آمریکا می ‏تواند به یک کشور بزرگ تبدیل شود نیز بخشى از سناریوى فریب کاخ سفید است براینکه ایران در شرایط کنونى و به رغم فشارها و تحریم‏ها، با اتکا به ظرفیت‏هاى داخلى به قدرتمندترین کشور منطقه تبدیل و با محوریت جبهه مقاومت، اثرگذارترین نقش را در روند تحولات بین ‏المللى در طول تاریخ یافته است.

,

حیدری بیان کرد: مذاکره با آمریکا تنها می ‏تواند به کاهش این ظرفیت‏ها بینجامد چراکه پیش نیاز مذاکره کاخ سفید، تعطیلى تمامى نقاط قوت نظام اسلامى است.

,

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام که به شاخصه های جریان فکری مقاومت از دیدگاه امام پرداختند، افزود: امام بزرگوار برخلاف تفکر غلطی که می گوید «فایده ای ندارد» و یا «نمی توانیم»، مقاومت در برابر گردن کلفت های دنیا را امری ممکن می دانست.

,

امام جمعه شهرستان سیریک تصریح کرد: جریان های مقاومت منطقه نظیر حزب الله و یمن که نشان دادند مقاومت جواب می دهد ، هرچند مقاومت هزینه دارد، ولی هزینه سازش و تسلیم به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت است.

,

آمریکا می خواهد با عملیات فریب و جنگ روانی، معادلات مسئولان کشور را دچار اشکال کند

, آمریکا می خواهد با عملیات فریب و جنگ روانی، معادلات مسئولان کشور را دچار اشکال کند,

این مسئول خاطرنشان کرد: درخواست آمریکا براى مذاکره بدون هیچ پیش ‏شرط با ایران و فرستادن میانجىیهاى متعدد، در عین اذعان به اقتدار و ثبات ایران و پذیرش شکست راهبردهاى گذشته کاخ سفید در تسلیم ایران، می تواند بخشى از عملیات فریب دشمن براى اثر گذارى بر فضاى داخلى ودامن زدن به دو قطبى مذاکره و نفى مذاکره باشد.

,

وی با اشاره به نیرنگ ها و دسیسه های جهان استکبار از ابتدای انقلاب تا کنون اذعان کرد: یک نمونه نقشه فریب دشمن و به اشتباه انداختن معادلات مسئولان، مسئله ای که رهبری در جمع اساتید دانشگاه به آن اشاره کرد و یک جریانی به صورت سازمان یافته به دنبال القای ناامیدی و زیر سوال بردن پیشرفت های علمی کشور هستند که نمونه آن در پروژه ۲۰۴۰ دانشگاه استنفورد است.

,

امام جمعه شهرستان سیریک بیان کرد: نکته قابل ‏تامل در گزارش دانشگاه استفورد این‏که هرچند با ابزار علمى و دانشگاهى سراغ این زیرساخت‏ها رفته، اما هیچ اشاره‏اى به حوزه ‏هایى که ایران توانسته بعد از انقلاب اسلامى در آن‏ها به اوج برسد مانند فناورى نانو، بیو پزشکى وهسته‏ اى و… نداشته است.

,

حیدری افزود: تخریب دانشمندان و روند رشد علمى ایران در حالى صورت می پذیرد که طبق اطلاعات منتشر شده پایگاه‏هاى علمى دنیا، ایران طى ۵ سال گذشته روند رو به رشدى در جایگاه علمى را طى کرده و هر سال به تعداد دانشگاه‏ هایى که در لیست تایمز قرار دارند، افزوده شده است.

,

وی گفت: در سال ۲۰۱۵ تنها دو دانشگاه صنعتى شریف و صنعتى اصفهان در رتبه بندى تایمز حضور داشتند و در سال ۲۰۱۶ تعداد این دانشگاه‏ها به هشت مورد، در سال ۲۰۱۷ به ۱۳ دانشگاه و در ۲۰۱۸ این تعداد به ۱۸ دانشگاه افزایش یافته و این در حالیست که در رتبه بندى اخیر تایمز که مربوط به سال ۲۰۱۹ می شود با ورود ۱۱ دانشگاه جدید شمار دانشگاه‏هاى ایران به ۲۹ دانشگاه افزایش یافته و بدین ترتیب دانشگاه‏هاى ایران میان ۱۲۵۸ دانشگاه رتبه‏ بندى شده تایمز پرچم‏دار پیشرفت هستند.

,

امام جمعه شهرستان سیریک یادآور شد: نکته قابل‏ تامل درباره گزارش‏هاى منتشرشده از گزارش «ایران ۲۰۴۰» در سایت دانشگاه استنفورد این است که برخى از این گزارش‏ها بعضا از سوى بعضى دستگاه‏هاى تصمیم‏گیر کشور (سازمان برنامه و بودجه و صندوق بازنشستگى کشور) منتشر شده و در حقیقت جزء راهبردهاى کلان ملى تعیین شده و مسأله قابل ‏تاسف این‏که این برنامه‏ ها به ‏عنوان اقتصاد مقاومتى هم تلقى شده ‏اند که نشان از یک نقشه شوم از طرف دولت آمریکا ست.

,

عربستان گاو شیرده آمریکاست

, عربستان گاو شیرده آمریکاست,

وی با اشاره به اینکه امروز تقابل دو خط فکری، سازش و تسلیم و مقاومت و ایستادگی به اوج خود رسیده است، اظهار کرد:نمونه جریان سازش عربستان و کشورهای مرتجع منطقه است که در یک اقدام طنزگونه این کشورهای ذلیل برای گفتگو با ایران (با تقلید از آمریکا) شرط قرار می دهند در حالی که آن قدر ذلیل و خوار هستند که ترامپ بارها به بهانه ‏هاى مختلف، کشورهاى عربى را تحقیر کرده و عربستان را به‏ عنوان گاو شیرده معرفى کرده ، دونالد ترامپ در توهینى آشکار اعلام کرد که عربستان براى ما گاوى شیرده است که هر وقت بخواهیم از آن طلا و دلار می ‏دوشیم و هر وقت شیرش تمام شد آن‏را سر می ‏بریم.

,

حیدری خاطر نشان کرد: اینها آن قدر خوار هستند که نتوانسته ‏اند فقیرترین کشور عربى یعنى یمن را شکست دهند و امروز پهبادهای یمنی بدون هیچ مانعی مواضع عربستان و امارات را هدف قرار می دهند نمونه جریان مقاومت: حزب الله و یمن ، اتمام حجت حزب ‏الله لبنان با دشمنان ایران، سید حسن نصرالله به دونالد ترامپ رئیس ‏جمهور آمریکا هشدار داد از ماجراجویى که ممکن است به نابودى منافع آمریکا در منطقه و وارد کردن ضربه به اسرائیل و نظام آل‏ سعود ختم شود، دست بردارد اینها همه برای ما درس است و این راه پر افتخاری که امام راحل برای ما گشود.

,

دکترین امام خمینی(ره) غرب را به چالش کشیده و تحقیر کرده است

, دکترین امام خمینی(ره) غرب را به چالش کشیده و تحقیر کرده است,

حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه توکهور_هشتبندی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم رحلت امام خمینی (ره )بیانات ایشان را همراه با پشتوانه قرآنی و عقلی دانست و افزود:راه عزت و پیشرفت ملت ایران مقاومت است و امروز دنیا اعتراف میکند که دکترین خمینی غرب را به چالش کشیده و تحقیر کرده است.

,

امام جمعه توکهور و هشتبندی با انتقاد شدید از خودباختگی برخی در کشور در برابر قدرت ها و وحشت آنها از قدرت پوشالی مستکبرین تصریح کرد:ملت ایران با رهبری حکیمانه امامین انقلاب مسیر حق را پیدا کرده است و یا قدرت و عزت در این جهت گام برمی دارند.

,

 بارانی ضمن تاکید بر وجود مشکلات در مسیر پیشرفت، آمادگی ملت را رمز عبور از سختی ها دانست و اضافه کرد:در مشکلات اول انقلاب، دفاع مقدس، فتنه های مختلف و تهدید ها و… اگر ملت ایران آمادگی و استقامت نداشت امروز انقلاب عزتمندانه جشن چهل سالگی خود را برپا نمی کرد و خود مردم با هوشیاری و بصیرت همیشه مقاوم از انقلاب خود دفاع کرده اند.

,

وی منطق مقاومت را برگرفته از تعالیم قرآنی و اهل بیت دانست و افزود:قطعا در دنیا گردن کلفتان و عربده کشان ظالمی هستند که با این گفتمان مخالف هستند اما امام راحل امت با تکیه بر قدرت الهی فرمودند که اینها هیچ غلطی نمی کنند و شما دیدید که حقیقتا هم نتوانستند.

,

امام جمعه توکهور-هشتبندی فشارها و تحریم های اقتصادی دشمن را دلیل ناتوانی آنها در رسیدن به هدف اصلی شان مبنی بر نابودی نظام اسلامی ارزیابی کرد و ادامه داد:امروز گفتمان مقاومت از مرزهای ایران اسلامی فراتر رفته است لذا آمریکایی ها احساس خطر بیشتری کرده اند و البته با لطف الهی ملت ایران با این اندیشه و فرهنگ ناب تاریخ ساز خواهد بود.

,

وی با یادآوری سازش های سران کشورهای مسلمان منطقه با مستکبرین ؛هزینه مقاومت را کمتر از سازش دانستند و با توصیه به جوانان گفت:جوانان فرهیخته قضایای سازش آقای یاسر عرفات با صهیونیست یا محمد رضا پهلوی و آل سعود و رهبران قیام مصر با آمریکایی ها را یک بررسی بکنید و ببینید به بهانه سازش چه بلایی بر سر ملت های خود آوردند.

,

 بارانی سرنوشت سران عرب را برای ملت ایران درس و عبرت دانستند و تاکید کردند:در انقلاب اسلامی هر زمان با مقاومت در برابر زیاده خواهی های دشمن رفتار کردیم منافع ملی ما حفظ شده است اما هر زمان بنابراصرار برخی سیاسیون در برابر آمریکا نرمش داشتیم جز خسارت محض چیزی را شاهد نبودیم.

,

امام جمعه توکهور-هشتبندی هدف مقاومت را بازدارندگی همه جانبه در چالش های مختلف دانست و با تاکید بر رسیدن به این نقطه در عرصه نظامی و علمی و تاحدودی فرهنگی گفت: اینکه دشمن به خلع سلاح موشکی ایران اصرار دارند یا دانشمندان علمی ما را شهید میکنند یا برای زیر سوال بردن پیشرفت های علمی کم نظیر کشور پروژه ۲۰۴۰ دانشگاه استنفورد را برای کشور مطرح میکنند در راستای همین بازدارندگی است.

,

وی تصریح کرد :در قضیه اقتصاد هم مشکل از مقاومت یا گفتمان انقلاب اسلامی نیست بلکه مشکل را در جای دیگر باید جستجو کرد راه اصلاح آن تفکر انقلابی و باور جوانان مومنِ فرهیخته ی حزب اللهی است، اگربه آنها بها بدهیم؛و امکانات در اختیارشان قرار بدهیم قطعا مشکلات اقتصادی هم بر مبنای الگوی اقتصاد مقاومتی حل خواهد شد.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه