اخبار داغ

گزینه‌های پیشنهادی سرپرستی وزارت آموزش و پرورش

گزینه‌های پیشنهادی سرپرستی وزارت آموزش و پرورش
سرپرست آموزش و پرورش در دوران کوتاه سرپرستی باید بتواند فضای متشنج ناشی از رفتن وزیر را مدیریت کند و تصمیم‌های درست بگیرد؛ درست است که دوران سرپرستی کوتاه است اما تصمیم‌های گرفته شده در این زمان، اثرات طولانی و گسترده دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وقتی صبح روز گذشته، خبر استعفای وزیر آموزش و پرورش در رسانه‌ها منتشر شد، هیچکس فکرش را نمی‌کرد که ساعاتی بعد، افرادی به عنوان گزینه سرپرستی پیشنهاد شوند و قرار باشد سکان آموزش و پرورش به دست فرد جدیدی بیفتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در وهله اول سرپرست برای دستگاه تعلیم و تربیت معرفی می‌شود؛ سرپرستی که معلوم نیست قرار است چند روز سکاندار باشد؟ آیا به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت مطرح می‌شود و یا فعالیت او به همان دوره سرپرستی خلاصه خواهد شد؟
,
 
,
در هر حال همان سرپرست هم در همان دوران کوتاه سرپرستی باید بتواند فضای متشنج ناشی از رفتن وزیر را مدیریت کند و تصمیم‌های درست بگیرد؛ درست است که دوران سرپرستی کوتاه است اما تصمیم‌های گرفته شده در این زمان، اثرات طولانی و گسترده دارد.
,
 
,
قرار است رئیس‌جمهور فردا گزینه سرپرستی را معرفی کند و اسامی متعددی از دیروز تاکنون در فضای مجازی به عنوان گمانه‌زنی مطرح شده است که گفته می‌شود شانس معاونان فعلی وزارتخانه در بین آنها بیشتر است.
,
 
,
اما یک سرپرست خوب که شاید بتواند شانس گزینه پیشنهادی وزارت باشد، چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.
,
 
,
 
,
 
,
* اولویت‌های سیاسی را باید در آموزش و پرورش کنار گذاشت
, * اولویت‌های سیاسی را باید در آموزش و پرورش کنار گذاشت,
 
,
محمدمهدی زاهدی عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است فردی که به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش انتخاب می‌شود باید یکسری خصوصیات فردی داشته باشد و حمایت‌های دولت هم از فرد معرفی شده، فوق‌العاده مهم است.
,
 
,
وی ادامه داد: آن فرد هم باید بداند که آموزش و پرورش بزرگترین نهاد فرهنگی کشور است و با این نهاد فرهنگی نباید رفتار سیاسی کرد؛ باید اولویت‌های سیاسی را کنار گذاشت و اولویت‌های معیشتی و دغدغه‌های فرهنگیان در اولویت اصلی باشد.
,
 
,
۱- دولت باید حامی گزینه پیشنهادی باشد.
,
 
,
۲- فرد پیشنهاد شده گزینه سیاسی نباشد
,
 
,
 
,
 
,
* سرپرست آموزش و پرورش باید سوابق مدیریتی خوبی داشته باشد
, * سرپرست آموزش و پرورش باید سوابق مدیریتی خوبی داشته باشد,
 
,
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره ویژگی‌های سرپرست وزارت آموزش و پرورش معتقد است که این فرد باید جزو خانواده بزرگ آموزش و پرورش باشد.
,
 
,
وی ادامه داد: از سوی دیگر این فرد باید سوابق مدیریتی قوی و خوبی داشته و همین‌طور اعتقاد راسخ به موضوع تقویت بعد پرورش داشته باشد.
,
 
,
این نماینده مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از ویژگی‌های سرپرست وزارت آموزش و پرورش را توانایی جذب بودجه و قدرت چانه‌زنی در دولت برشمرد و گفت: دولت باید در مقابل خواسته‌های وزیر آموزش و پرورش یا سرپرست این وزارتخانه گوش شنوا داشته و به آنها عمل کند.
,
 
,
۳- باید جزو خانواده بزرگ آموزش و پرورش باشد.
,
 
,
۴- سوابق مدیریتی قوی و خوبی داشته باشد.
,
 
,
۵- اعتقاد راسخ به موضوع تقویت بعد پرورش داشته باشد.
,
 
,
۶- اعتقاد به مهارت‌آموزی داشته باشد.
,
 
,
۷- توانایی جذب بودجه و قدرت چانه‌زنی در دولت را داشته باشد.
,
 
,
۸- عاشق انقلاب و پیرو اهداف انقلاب باشد.
,
 
,
۹- برای اجرای سند تحول برنامه داشته باشد.
,
 
,
۱۰- معیشت فرهنگیان را هم مورد توجه قرار دهد.
,
 
,
 
,
 
,
* سرپرست آموزش و پرورش باید از مشکلات فرهنگیان آگاه باشد
, * سرپرست آموزش و پرورش باید از مشکلات فرهنگیان آگاه باشد,
 
,
محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص ویژگی‌های سرپرست آموزش و پرورش، معتقد است فردی که سرپرستی این وزارتخانه را به عهده می‌گیرد باید کسی باشد که مشکلات معلمان و فرهنگیان را به خوبی بشناسد و برای حل آنها اهتمام داشته باشد.
,
 
,
قمی اضافه کرد: سرپرست آموزش و پرورش باید دلسوز معلمان باشد و در مسیر حل مشکلات معلمان زود خسته نشود زیرا مشکلات این قشر زیاد بوده و باید برای آنها راه حل درستی اندیشیده شود.
,
 
,
۱۱- مشکلات معلمان و فرهنگیان را به خوبی بشناسد.
,
 
,
۱۲- برای حل مشکلات اهتمام داشته باشد.
,
 
,
۱۳- دلسوز معلمان باشد.
,
 
,
۱۴- در مسیر حل مشکلات معلمان زود خسته نشود.
,
 
,
۱۵- مورد نظر مجلس و دولت باشد.
,
 
,
 
,
 
,
* سلیمی: سرپرست آموزش پرورش به اجرای سند تحول اعتقاد داشته باشد
, * سلیمی: سرپرست آموزش پرورش به اجرای سند تحول اعتقاد داشته باشد,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص ویژگی‌های سرپرست وزارت آموزش و پرورش، معتقد است که اولین ویژگی سرپرست آموزش و پرورش این است که از جنس خود آموزش و پرورش باشد.
,
 
,
وی گفت: دومین ویژگی این است که این فرد مشکلات آموزش و پرورش را بشناسند و بتواند برای حل آنها راهکار ارائه دهد زیرا شناخت صرف مشکلات راهگشا نبوده و باید مدیر این وزارتخانه توانایی ارائه راهکار هم داشته باشد.
,
 
,
۱۶- باید توانایی ارائه راهکار داشته باشد.
,
 
,
۱۷- اعتقاد به اجرایی کردن نظام تحول آموزش و پرورش داشته باشد.
,
 
,
۱۸- به دانشگاه فرهنگیان توجه کند.
,
 
,
۱۹- لزوم توجه به تولید محتوا در آموزش و پرورش
,
 
,
۲۰- باید به آموزش و پرورش توجه کند.
,
 
,
*گزینه‌های سرپرستی آموزش و پرورش
,
 
,
از دیروز تاکنون اسامی متعددی مانند مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، علی زرافشان معاون سابق وزارت آموزش و پرورش، علی الهیار ترکمن معاون توسعه منابع آموزش و پرورش، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران و امیرعلی نعمت‌الهی قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در بین گزینه‌های پیشنهادی آموزش و پرورش دیده می‌شود.
,
 
,
باید دید فردا رئیس‌جمهور چه فردی را به عنوان گزینه سرپرستی آموزش و پرورش معرفی می‌کند؟ آیا این فرد از بین گزینه‌های پیشنهادی است یا فرد دیگری سکان آموزش و پرورش را به دست خواهد گرفت؟
,
 
,
در هر حال امیدواریم این فرد دارای ویژگی‌های سرپرستی آموزش و پرورش باشد.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه