اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی اسفراین خبر داد:

شیوع بیماری تب برفکی در دامهای سبک شهرستان اسفراین

شیوع بیماری تب برفکی در دامهای سبک شهرستان اسفراین
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اسفراین گفت: چند مورد بیماری تب برفکی در دام سبک در چند واحد دامی روستایی و عشایری اسفراین مشاهده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صفایی، رئیس شبکه دامپزشکی اسفراین در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، اظهار کرد: در پی گزارشات واصله و بازدید های کارشناسان شبکه دامپزشکی اسفراین چند مورد وقوع بیماری تب برفکی در دام های سبک چند واحد اپیدمیولوژیک روستایی و عشایری در شهرستان اسفراین مشاهده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک،,

وی تصریح کرد: بنابر بررسی های انجام شده علت اصلی انتشار این بیماری در این واحد ها حمل و نقل غیر مجاز دام ، کوچ عشایر و عدم رعایت شرایط قرنطینه ای حمل از سوی برخی دلالان دام و دامداران است.

,

صفایی افزود: در صورت درگیری  دام ها با بیماری تب برفکی که از بیماری های اختصاصی دام است صدمات اقتصادی زیادی را برای دامداران بوجود می آید.

,

وی ادامه داد: شبکه دامپزشکی اسفراین از کلیه دامداران ، عشایر و روستاییان محترم تقاضا دارد چنانچه قصد خرید یا فروش و جابجایی دام را داشتند ضمن مراجعه به این شبکه علاوه بر مطمئن شدن از سالم یا بیمار بودن دام نسبت به اخذ مجوز قرنطینه ای حمل اقدام کنند.

,

رئیس شبکه دامپزشکی اسفراین خاطر نشان کرد: بیماری تب برفکی از بیماری های اختصاصی دام می باشد که قابل انتقال به انسان نمی باشد و خطری برای انسان ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه