اخبار داغ

مدیرکل امور اجتماعی استاندار زنجان:

افزایش ارزش زباله، زباله‎گردها را بیشتر کرده است/ ضرورت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا

افزایش ارزش زباله، زباله‎گردها را بیشتر کرده است/ ضرورت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان: به دلیل افزایش ارزش زباله،تعداد افراد بیشتری زباله گردی می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسیح الله سلطانی امروز در گفت و گو با خبرنگار  موج رسااظهارداشت: آمار رسمی در خصوص زباله گردها در استان زنجان وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  موج رسا, موج رسا, موج رسا, .,

وی با بیان اینکه تنها سه کودک زباله گرد از سوی بهزیستی استان زنجان شناسایی شده است، ادامه داد: اما به نظر می رسد تعداد زباله گردها در سال های اخیر افزایش یافته است.

, .,

این مسئول بیان داشت: بیشتر کودکان کار استان نسبت به جمع آوری کارتن اقدام کرده و یا در مزارها نسبت به فروش آب اقدام می کنند.

, .,

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان خاطرنشان کرد: به این دلیل که بحث تفکیک زباله از مبدا در استان وجود ندارد بیشتر مردم و افرادی که نیاز مالی دارند مبادرت به این کار می کنند.

, .,

سلطانی افزود: به دلیل افزایش ارزش زباله تعداد افراد فعال در این حوزه افزایش یافته است و در اغلب کوچه ها و خیابان های شهر شاهد این موضوع هستیم.

, .,

وی برضرورت ساماندهی بحث زباله گردها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بخش خصوصی به این موضوع ورود کرده و شهرداری نیز تفکیک زباله از مبدا را در دستور کار دارد.

, .,

این مسئول تصریح کرد: در صورت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا بسیاری از مشکلات حل شده و نیازی به افزایش زباله گردها نیست.

, .,

گفتنی است: با افزایش تولید زباله و مشکلاتی که در جمع آوری و دفع آن ها بوجود آمد، کارشناسان بازیابی زباله ها را به عنوان یک راهکار مهم مطرح کردند تا اشتغال و درآمد هم بدنبال داشته باشد.

,

بر همین اساس گروهی از مردم با جست وجو در میان زباله ها برخی اقلام قابل بازیابی را جدا و با فروش آن ها هزینه های زندگی را تامین کرده و گروه اندکی نیز از این راه وسایل دورانداخته مردم را برای استفاده دوباره جمع می کنند.

,

اگر از دلیل کسانی که به این امر مبادرت می کنند بگذریم، جنبه های اجتماعی و بهداشتی موضوع از نظر شهروندان مهم بوده و تاثیرات گوناگونی بر روی آن ها می گذارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه