اخبار داغ

گره کور مدیریت آب در کلانشهر زاهدان/ هدر رفت آب در پارک ها و قطعی های مکرر در منازل!

گره کور مدیریت آب در کلانشهر زاهدان/ هدر رفت آب در پارک ها و قطعی های مکرر در منازل!
در حالی مردم سیستان وبلوچستان از افت فشار شدید و قطع مکرر آب گلایه دارند که این روزها در سایه غفلت برخی از مسئولان آب شرب در پارک ملت زاهدان به علت شکستگی شیرآلات به آسانی هدر می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، افت فشار آب در شهر زاهدان و قطعی آن در برخی مناطق شهر در حالی زمینه نارضایتی مردم را ایجاد و موجب بروز مشکلاتی برای آنان شده است که این روزها حجم قابل توجهی از آب شرب در کلاته "رزاق زاده" مکانی که مردم اوقات فراغت خود را در آن سپری می کنند به واسطه شکسته بودن شیرآلات موجود در چشمه های بهداشتی و مکان های شستشوی ظروف به هدر می رود.

هدر رفت میزان زیاد آب در حالی است که ماه هاست این شیرآلات توسط عده ای از شهروندان شکسته شده و از سوی دیگر مدیران و دست اندرکاران مربوطه هم اقدامی در جهت رفع آن یا حداقل قطع آب نکرده و بر این اساس روزانه حجم وسیعی از آبی که مردم برای دسترسی به آن رنج و مشقت فراوانی را تحمل می کنند به راحتی از بین رفته و به قول معروف "آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم".

در همین راستا روز گذشته در حالی شهروندان برای سپری کردن اوقات فراغت خود به تنها تفرج گاه زاهدان "کلاته رزاق زاده" رفته بودند که از شکستگی شیرآلات در این پارک خبر داده و گفتند: تدبیر مسئولین این است که به جای اصلاح شیرهای شکسته آب در پارک ها آب منازل را قطع کنند.
 
در تب و تاب گرما به دنبال آب
با این وجود اما پس از گلایه مهرنشینان زاهدانی صبح امروز ساکنین خیابان دانشگاه نیز از قطع مکرر آب و افت فشار آن گلایه داشته و گفتند: قطع مکرر آب مشکلات فراوانی را برای آنها در شست و شو، نظافت و استحمام ایجاد کرده از سوی دیگر این قطعی مانع استفاده آنها از وسایل سرمایشی همچون کولر های آبی است که این مهم خود تحمل گرمای هوا را در روزهای گرم به ویژه برای خانواده هایی که دارای فرزندی خردسال هستند، دو چندان سخت تر کرده است.

به گفته این ساکنین، هرازچندگاهی آب در یکی از مناطق کلانشهر زاهدان از ساعت 16 تا 23 قطع می شود و این در حالیست که مسئولان مدام می گویند مشکلی در تامین آب وجود ندارد مردم صرفه جویی کنند! اگر مشکلی وجود ندارد علت قطعی بی حد و نصاب آب این روزها به چه چیز بر می گردد که مردم را کلافه کرده است.

قطعی آب شب گذشته در زاهدان اما تنها در خیابان دانشگاه نبوده و ساکنین خیابان امام خمینی(ره) را نیز با مشکل مواجه کرده بود به گونه ای که اهالی این منطقه نیز از ساعت 16 تا پاسی از شب همچنان از قطعی آب گلایه داشتند و خواستار رفع این معضل از سوی دست اندرکاران امر هستند.

به گفته باقری یکی از ساکنین، هنوز تابستان نیامده مردم این گونه با مشکل بی آبی و قطعی مواجه هستند در تابستان قطعا بر اثر گرما و قطعی مداوم آب نفس مردم بالا نخواهد آمد و بی آبی آنها را از بین خواهد برد.

وی بیان کرد: در هفته های اخیر به علت وجود این معضل مردم مجبور هستند روزانه چندین بار مسیر خانه تا مرکز فروش آب آشامیدنی را طی و اقدام به تهیه و خرید آب برای مصارف روزانه خود کنند که این وضعیت برای برخی از خانوارهای کم درآمد بسیار مشکل است.

با این وجود اما در حالی مردم کلانشهر زاهدان همواره از قطعی مکرر آب گلایمند هستند که برخی نقاط شهر با قطع آب و برخی نقاط با افت فشار شدید آن مواجه است و این معضلی برای خانوارها به شمار می رود چرا که نبود آب زندگی و کارهای روزمره آنها را مختل ساخته و با وجود گرمای زیاد و طاقت فرسا باید برای تهیه آب آشامیدنی زحمات زیادی را متحمل شوند تا چند گالن آب آشامیدنی برای مصرف خود تهیه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
,
,
,
,
, در تب و تاب گرما به دنبال آب,
, و,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ز,

سلیمانی، مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در خصوص مشکل آب ساکنین خیابان دانشگاه بیان کرد: بعضا مشکلاتی در کنتور های آب به وجود می آید و چون مردم آشنایی کافی با این مشکلات ندارند فکر می کنند با قطعی آب مواجه هستند.

وی گفت: در هفته گذشته تماسی مبنی بر وجود مشکل از سوی ساکنین این خیابان در سامانه ثبت نشده تا اکیپی برای رفع مشکل به مکان مورد نظر اعزام شوند، با این وجود در صورت اعلام آدرس دقیق اکیپی برای بررسی و رفع مشکل به محل اعزام خواهد شد.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه