اخبار داغ

ماشین تبلیغاتی خانم نماینده زمین‎گیر می‎شود

ماشین تبلیغاتی خانم نماینده زمین‎گیر می‎شود
خانم دکتر به تیم رسانه‎ای قوی نیاز دارد، بالاتر از صدای مردم که اولاً بتواند کارنامه درخشانی از وی ارائه دهد ثانیاً در خاموش کردن مطالبات فزاینده معوق فضایی یک طرفه به سود وی ارائه دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس سالها قبل یکی از همشهریان، باب مغازه ی را به فردی غیر بومی اجاره داده بود و مستاجر پس از مدتی مدیدی استفاده و بی محلی ،حتی پس پایان یافتن دوره تمدیدی قرارداد از آن ملک، مال الاجاره را نمی پرداخت و از تخلیه امتناع می کرد و در تمکین به خواهش و التماس و وساطت افراد هم طفره می رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,
مالک ناچاراً وکیلی را با مبلغ یک میلیون تومان برای ایفاد حقوق از دست رفته از طریق مجاری قانونی بکار گرفت بالاخره حکم قضائی تخلیه مغازه صادر شد. اجاره نشین که متوجه پرداخت آن مبلغ بالا شده بود در هنگام تحویل کلید به صاحب مغازه گفت: اگر نصف آن مبلغ را به خودم داده بودی؟ زودتر از موعد تخلیه می کردم و اینقدر دوتایی به دردسر نمی افتادیم مالک جواب داد: مغازه بعدی ان شاء الله همین کارکن!
,
 
,
اما براستی جذب تعدادی جوان بومی برای فعالیت رسانه ی که هم تحصیلکرده و هم بیکارند و تا حدی دست فعالیت در شبکه های مجازی دارند(در مقابل نیروهای غیر بومی) مقرون بصرفه تر نیست؟ تا هزینه های آنچنانی ذهاب و ایاب و بیتوته و فرصت شغلی در قالب مزایا و امیازات و رضایت مندی بنوعی میان طرفین کار تقسیم شود منتقدین به کنار!
,

در گزارشات رسانه های و قرائن پیوست به آن، شهود آشکار اغلب به رمز گشائی موارد تحت حدس اولیه کمک می کند. و این بار ما بصورتی جدی در برابر دو جریان گفت و گو  تا پیش از انتخابات مجلس در اسفند98 قرار گرفته و به محک واقعی نیازمندمی شویم، جریانی که با یک قلم سازنده و مردم مدار با چالش ها قرارست روبرو شود و جریانی که با قلم نی، برای پیروزی یک کاندید فلوت خواهد نواخت و ماشین تبلیغات رسانه ی نماینده چه جوابی ملموس ومحسوس برای جریان بیکاری جوانان، آلایندگی و پیگیری موثر وعده های رئیس جمور به شهروندان خواهد داشت؟

,

ماجرایی مرتبط که اخیراً کاربری محبوبی برای چهره های انتخاباتی مجلس دارد، گفته می شود که خبرنگاری شنیده بود که در حوزه ی انتخابیه جنوب استان بوشهر به خبرنگاران حرفه ی دستمزد خوب و کار جنبی پر درآمد مضاعفی میدهند از شهری دور دست با اتوبوس راهی منطقه ی مذکور شده بود که به آرزویش برسد و در حین سفر از راننده آمار وضعیت خبر دریافتی را به بحث می گذاشت و در نزدیکی های بوشهر راننده  به مسافر جوان گفت: همینجا پیاده شود حدود 250 کیلومتر تا محل ثبت نام و معرفی بکار مانده است!

,

خبرنگار با تعجب پرسید: «اینجا بروم پایین!»چرا؟

,

راننده : آره جانم چون صف پذیرش در قلب و قطب انرژی از اینجا شروع می شود و همین نقطه آخر صف است زودتر برو "ته صف"تا کسی جایت نگرفته است.

,
در کشورهای غربی و طی سالیان اخیر و حتی در برخی از کشورهای اقلیمی شرکت های ستاره داری فعال هستند که از صفر تا صد بوقچی گری و دهل نوازی کاندیدا هایی که حامیان ثروتمندی دارند بعهده می گیرندتا مثل برخی از آموزشگاه های کنکور با قبولی تضمینی متقاضیان دوره ی آزمون های کم خطا و کلاس های تند خوانی را در لیست قبولی جای دهند. حالا یه شکلی از آن قاعده اما بصورتی خاموش و غیر علنی اش ،می توانیم آرام آرام تجربه کنیم.
,

صاحب نظری می گوید: بیشتر صاحبان قدرت و ثروت برای خود روزنامه نگار و مدیر روابط عمومی می سازند و یا بدست می آورند، اما منتقدان، افراد خود ساخته ی هستند که ذاتاً روحیه کنشگری دارند و همراه با جریان صعود یا عقب ماندگی جامعه به اوج رشد دست می یابند .گرچه ممکن است دیر باورشان کنند و حتی دیر زمانی که جز افکارشان، خود شان در دسترس نباشند.

,

 از سوی دیگر  التفاتی کوتاه به این مقوله ی تاریخی و مقایسه ی آن با اتفاقات این روزها، ما را به نگاهی قابل تامل بلند وا می دارد گاندی در هنگام جنگ مستعمراتی انگلیسی ها با (بازماندگان استعمارگر هلندی در آفریقای جنوبی) به ارتش انگلستان، اعلام آمادگی  داوطلبانه ی همکاری پیروانش در معرکه به انگلیسی ها مطرح کرد پاسخ ژنرال انگلیسی او را شگفت زده کرد: از شما برای ما کمکی برنمی آید زیرا شما گیاهخوار ،ضعیف و مردنی هستید.

,

گرچه این پیشنهاد گاندی با رویکرد صلح طلب و خشونت ستیز او سازگار نبود ولی اصرار داشت حداقل داوطلبان هندی در زمینه حمل و نقل مجروحین و اداوت جنگی در میدان حاضر باشند تا هموطنانش اگر زمانی در موقعیت مشابه قرار بگیرند حداقل آموزش هایی دیده باشند و همین اینکه در بعد انسانی به مصدومان و زخمی های صحنه نبرد کمک کرده باشند البته که او موفق شد.

,

خانم دکتر به تیم رسانه ی قوی نیاز دارد بالاتر از صدای مردم که اولاً بتواند کارنامه ی درخشانی از وی ارائه دهد ثانیاً در خاموش کردن و ماله کشی مطالبات فزاینده ی معوق فضایی یک طرفه بسود وی ارائه دهد!
اکنون این سوال مطرح می شود که آیا آنها نزدیک ترین و عمیق ترین و صادق ترین دیدگاهها را با توده مردم محروم این خطه از کشورمان دارند و با مطالبات اینان حرکت می کنند؟ که کدملی و برنامه های در دستورکارشان اینگونه نمی گویند.

,
,

سیسرون فیلسوف معروف رومی نیز قرن ها پیش اینگونه سیاستمداران را از بازی گرفتن احساسات جامعه بر حذر داشته است درست است که قدرت در مجلس است، اما اقتدار همچنان در دست مردم باقیست.
در انتخابات برنده و بازنده وجود دارد.

,
,

اما با تکرار برندگان دیروز بازهم بازندگان همان مردمی هستند که تا بحال چشم انتظار حداقل چاره جوییها برای مشکلات جاری هستند گرچه برندگان جدید ممکن است بازندگان دیروز باشند اما باید همه احتمالات را بازبینی کردو می بایست مسئولانه تر برخورد کرد.

,

انتخابات به پایان  می رسد و برندگان و بازنده ها آشکار می شوند و گرد و غبار تبلیغات فرو می نشیند ولی مردم می خواهند چشم انداز اقتصادی سیاسی و اجتماعی عمیقاً تغییر یابد و مرزهای طیف سیاسی  روایت های تلخ گذشته ی نزدیک و یا تاریخی را به یاد نیآورد و آنها مثل این  چند ساله کوتاه گذشته بازنده نباشند که در آن تنها کاندیداهایی برای بردن نتیجه به دنبال تزئینات فرهنگی، مهره چینی های ویترینی ، هنری، ورزشی یا مالی، مهره چینی های ویترینی و بهره برداری از آنها برای بازاریابی رای باشند. و نتیجه اش این باشد که در مشکلات و معضلات غرق شویم !

,

عبدالمجید اورا

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه