اخبار داغ

گلایه مردم روستای درمیان از کاهش تعداد تانکرهای آبرسانی/ مدیر آبفار درمیان: بالابودن تعداد روستاها و کمبود تانکر عامل کاهش آبرسانی است

گلایه مردم روستای درمیان از کاهش تعداد تانکرهای آبرسانی/ مدیر آبفار درمیان: بالابودن تعداد روستاها و کمبود تانکر عامل کاهش آبرسانی است
بر اثر سیل اخیر، چاه آب شرب روستای درمیان به صورت کامل تخریب شده و مردم این روستا را با مشکلات جدی مواجه کرده است. مردم این روستا از کم‌بودن تعداد تانکرهای آبرسانی گلایه دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، اوایل خردادماه‌جاری بر اثر بارندگی شدید و وقوع سیلاب در روستای درمیان از توابع بخش مرکزی شهرستان درمیان، چاه آب شرب این روستا طبق اظهارات مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان درمیان به صورت 100 درصد تخریب شده و مردم روستا را با مشکل بی‌آبی مواجه کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , خاورستان،, خاورستان, خاورستان,  اوایل خردادماه‌جاری بر اثر بارندگی شدید و وقوع سیلاب در روستای درمیان از توابع بخش مرکزی شهرستان درمیان، چاه آب شرب این روستا طبق اظهارات مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان درمیان به صورت 100 درصد تخریب شده و مردم روستا را با مشکل بی‌آبی مواجه کرده است.,

 

,

یکی از اهالی روستای درمیان در گفت‌وگو با خاورستان، در این خصوص اظهار کرد: از تاریخ یکم خرداد که بر اثر بارندگی و وقوع سیل، چاه آب شرب روستای درمیان تخریب شده، مردم روستا برای تأمین آب شرب با مشکل جدی مواجه هستند.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: طی بازدیدی که استاندار خراسان‌جنوبی، فرماندار شهرستان درمیان و مدیران عامل آب و فاضلاب روستایی و آب منطقه‌ای استان از روستای درمیان داشتند قرار بر افزایش سهمیه آبرسانی سیار به روستای درمیان شد.

,

 

,

این فرد بیان کرد: طبق دستور استاندار و جلسه مدیریت بحران که در محل فرمانداری شهرستان درمیان برگزار شد، مصوب شده روزی 10 تانکر برای آبرسانی به روستای درمیان در نظر گرفته شود.

,

 

,

وی گفت: فرماندار درمیان کمبود تانکر آبرسانی در این شهرستان را دلیلی برای ارسال تعداد کمتر از 10 تانکر آب عنوان کرده و استاندار نیز بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه تأکید کرده است.

,

 

,

این فرد بیان کرد: ظاهرا مسئولان شهرستان درمیان به این نتیجه رسیده‌اند که روزانه 4 تانکر آب برای روستای درمیان با 1800 نفر جمعیت ارسال کنند که این تعداد تانکر نیز در برخی از روزها به 3 یا 2 تانکر کاهش پیدا می‌کند.

,

 

,

وی با بیان این‌که خانه‌های روستای درمیان در یک سطح واقع نشده و برخی از خانه‌ها در بالادست و برخی پایین‌دست است، عنوان کرد: در این شرایط زمانی‌که با تانکر آب‌رسانی می‌شود، به تمام روستا آب نمی‌رسد.

,

 

,

این فرد اظهار کرد: نه‌تنها آب و فاضلاب روستایی و فرمانداری درمیان از ظرفیت بخش خصوصی برای آبرسانی به این روستا استفاده نکردند بلکه تعداد تانکرهایی که برای آبرسانی مصوب شده بود را کاهش دادند.

,

 

,

وی ادامه داد: البته استفاده نشدن از ظرفیت بخش خصوصی برای آبرسانی نیز به دلیل مطالباتی است که رانندگان از گذشته به آب و فاضلاب روستایی دارند و همین موضوع سبب شده بخش خصوصی تمایلی برای همکاری با آب و فاضلاب روستایی نداشته باشد.

,

 

,

این فرد گفت: گذشته از موضوع سیل و تخریب چاه آب شرب روستای درمیان، مسئله کم‌آبی و بی‌آبی در این روستا مربوط به چندسال گذشته و خشکسالی‌های پی‌درپی است و آخرین وعده‌های مسئولان برای رفع مشکل حفر چاه آب شرب در دشتی نزدیک روستای درمیان بود. اخیرا آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی که کارهای حفر چاه، لوله‌گذاری و تامین اعتبار را انجام داده و طبق برنامه‌ریزی قرار بود هفته دولت افتتاح شود اما سیل اخیر به لوله‌گذاری‌های انجام شده آسیب زد و ادامه کار را با مشکل مواجه کرده است.

, کم‌آبی و بی‌آبی, کم‌آبی و بی‌آبی,

 

,

وی ادامه داد: البته در خصوص حفر چاه جدید که در حال حاضر با مشکل مواجه شده مسئولان قول ادامه کار را داده و گفته‌اند تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

, حفر چاه جدید, حفر چاه جدید,

 

,

این فرد با بیان این‌که چاه آب شرب روستای درمیان لای‌روبی شده اما آب چاه به روال قبلی برنگشته است، خاطرنشان کرد: متأسفانه مسئولان آب و فاضلاب روستایی درمیان در رسانه‌های محلی خبر از بازگشت میزان آب چاه به روال قبل را داده و گمان می‌کنند مشکل آب روستا برطرف شده است.

,

 

,

وی تصریح کرد: در چهار روز تعطیلی پایان هفته گذشته به جز روز جمعه که دو تانکر آب برای روستا ارسال شد، سه روز دیگر هیچ تانکر آبی برای روستای درمیان ارسال نشده است.

,

 

,

این فرد گفت: مدیران برای رفع مشکلات روستاها باید مدیریت جهادی و شبانه‌روزی داشته باشند. با "چَشم" و "بله" گفتن مسئولان شهرستان در حضور استاندار، مشکلات حل نمی‌شود.

,

 

,

وی افزود: حال سوال من از مسئولان آب و فاضلاب روستایی درمیان و فرماندار این است چرا مصوبه ارسال روزانه 10 تانکر آب به 4 تانکر کاهش پیدا کرده و برخی از روزها همان 4 تانکر آب را هم برای اهالی روستای درمیان ارسال نمی‌کنند.

,

 

,

این فرد عنوان کرد: آب یکی از اساسی‌ترین نیازهای مردم است و زمانی که آب نباشد مردم روستا با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

,

 

,
محمدعلی مسینایی دهیار روستای درمیان نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: روستای درمیان دارای جمعیت زیادی است و کمبود آب مهم‌ترین مشکل این روستای 1800 نفری است.
, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر میزان آب چاه روستا کاهش پیدا کرده و چند سال است برای تأمین آب شرب مورد نیاز روستا از آبرسانی سیار استفاده می‌شود.
,
 
,
دهیار روستای درمیان به تخریب چاه آب شرب روستا طی سیل اخیر اشاره کرد و گفت: متأسفانه چاه آب قدیم روستا بر اثر سیل به صورت صددرصد تخریب شد و مشکل بی‌آبی روستا مضاعف شد.
,
 
,
مسینایی بیان کرد: با همکاری آب و فاضلاب روستایی بحث لای‌روبی و مرمت چاه آب انجام شد و شرایط تأمین آب بهبود پیدا کرد ضمن این‌که در این مدت نیز آبرسانی سیار به روستا انجام می‌شود.
,
 
,
وی اظهار کرد: با توجه به مشکل ایجاد شده برای چاه آب، طبیعی است که میزان آبرسانی سیار با روزانه 3 تانکر به تمام روستا سخت باشد و آب کمتری به مردم برسد.
,
 
,
دهیار روستای درمیان گفت: با توجه به این‌که برخی از خانه‌های روستا در نقاط مرتفع واقع شده زمان آب‌رسانی این تعداد خانه که حدود 12 خانه است با مشکل بیشتری مواجه هستند.
,
 
,
مسینایی بر لزوم تعویض شبکه توزیع آبرسانی در برخی از نقاط روستا تاکید کرد و گفت: ان‌شاءالله با تعویض شبکه توزیع مقداری از مشکل اهالی درمیان به ویژه نقاط مرتفع کاهش پیدا کند.
,
 
,
وی به اجرای پروژه آبرسانی توسط آب منطقه‌ای از سمت اسدیه به روستای درمیان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این شبکه مشکل آب شرب روستای درمیان برطرف شود و نیازی به آبرسانی سیار نداشته باشیم.
,
 
,
راستین راستکار مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان درمیان نیز در خصوص مشکل آب روستای درمیان در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در روستای درمیان چاه آب شرب به صورت دستی از سال‌های گذشته جهت تامین آب مورد نیاز مردم حفر شده است.
, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر دبی آب چاه کاهش پیدا کرده و در فصل زمستان ساعات مشخصی و در فصل تابستان به صورت یک روز درمیان برای رسیدن آب به محلات روستا شیرفلکه چاه باز و بست می‌شده که آب به اندازه به تمام روستا برسد.
,
 
,
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان درمیان بیان کرد: بر اثر بارندگی و وقوع سیلاب اول خردادماه‌جاری این چاه تخریب و تامین آب شرب اهالی روستای درمیان با مشکل مواجه شد.
,
 
,
راستکار عنوان کرد: روزهای ابتدایی بعد از وقوع سیل کار لای‌روبی و مرمت چاه آب شرب انجام شد و حدود یک هفته گذشته شرایط آب چاه به حالت اول برگشت.
,
 
,
وی با بیان این‌که روزهای ابتدایی که چاه آب شرب روستای درمیان تخریب شد آبرسانی سیار به این روستا انجام می‌شد، گفت: با توجه به کمبود تانکرهای آبرسانی سیار شهرستان درمیان از تانکرهای آبرسانی شهرستان سربیشه نیز برای تأمین آب مورد نیاز مردم استفاده کرده و دو روز اول 8 تا 10 تانکر آب برای روستای درمیان ارسال شد.
,
 
,
مدیرآب و فاضلاب روستایی شهرستان درمیان اظهار کرد: بعد از آن با توجه به نیاز شهرستان سربیشه به تانکر شهرستان کار آبرسانی به روستای درمیان با تانکرهای شهرستان درمیان انجام می‌شد و به طور میانگین روزانه ۶ تانکر آب به این روستا ارسال شد.
,
 
,
آبرسانی سیار به 60 روستا در درمیان
, آبرسانی سیار به 60 روستا در درمیان, آبرسانی سیار به 60 روستا در درمیان,
راستکار خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که در حال حاضر به طور میانگین 60 روستا در شهرستان با تانکر آبرسانی سیار می‌شود و در مجموع سطح شهرستان 6 تانکر آبرسانی سیار داریم، پس از این‌که چاه آب شرب روستای درمیان لای‌روبی شد و به شرایط قبل برگشت روزانه تعداد تانکرها به 4 و بعضی روزها 3 تانکر در روز کاهش پیدا کرد.
,
 
,
وی با بیان این‌که روز گذشته مجدد جهت بررسی وضعیت چاه آب شرب به روستای درمیان رفتم، گفت: طی روزهای گذشته میزان آب چاه کاهش پیدا کرده بود و با توجه به ارسال روزانه به طور میانگین 3 تانکر آب برای روستای درمیان، مردم با مشکل کم‌آبی مواجه بودند.
,
 
,
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان درمیان عنوان کرد: با توجه به مشاهدات امروز تصمیم بر این شد که تعداد تانکرهای آبرسانی به روستای درمیان از روزانه 3 به 5 تانکر افرایش پیدا کند.
,
 
,
کمبود تانکر آبرسانی سیار در شهرستان درمیان
, کمبود تانکر آبرسانی سیار در شهرستان درمیان, کمبود تانکر آبرسانی سیار در شهرستان درمیان,
راستکار با اشاره به کمبود تانکر آبرسانی سیار در شهرستان درمیان و تمایل کم بخش خصوصی برای کمک به آبرسانی سیار، تصریح کرد: رایزنی شد که فرمانداری درمیان تا کمترشدن مشکل از ظرفیت تانکر مدیریت بحران فرمانداری استفاده کند و آب و فاضلاب روستایی شهرستان نیز یک تانکر دیگر برای آبرسانی سیار بکار گیرد که تعداد تانکرهای آبرسانی سیار برای روستای درمیان به 5 تانکر در روز افرایش پیدا کند.
,
 
,
تعویض شبکه توزیع آب روستای درمیان
, تعویض شبکه توزیع آب روستای درمیان, تعویض شبکه توزیع آب روستای درمیان,
وی اظهار کرد: علاوه بر مشکل کاهش چاه آب شرب در این روستا در برخی از نقاط روستا شبکه توزیع آب نیاز به تعویض دارد که در این راستا نیز اقدامات اولیه انجام شده، پیمانکار و اعتبار از سوی استان مشخص شده و ان‌شاءالله تا پایان سال‌جاری بحث تعویض شبکه توزیع آب انجام خواهد شد.
,
 
,
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان درمیان گفت: پروژه دیگری نیز برای تأمین آب شرب روستای درمیان توسط آب منطقه‌ای استان در حال انجام است که طبق اظهارات مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ان‌شاءالله در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.
,
 
,
راستکار بیان کرد: امیدواریم با اجرای پروژه آب منطقه‌ای و تعویض شبکه توزیع آب در روستای درمیان مشکل آب شرب مردم کمتر شود.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای پروژه‌های آبرسانی در شهرستان درمیان که تعدادی در بخش قهستان است پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 4 روستا در شهرستان درمیان از گردونه آبرسانی سیار حذف شود.
,
 
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه