اخبار داغ

ایرانی‌ها بخشی از بودجه سهام خرید لیدز را برای بحرینی‌ها تأمین کردند

ایرانی‌ها بخشی از بودجه سهام خرید لیدز را برای بحرینی‌ها تأمین کردند
یک نشریه انگلیسی مدعی شده است که بخشی از سرمایه انتقال مالکیت باشگاه لیدز انگلیس به یک مؤسسه مالی بحرینی توسط ایرانی‌ها تأمین شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانانشریه دیلی میل چاپ لندن مدعی شده که مؤسسه بانکی GFH بحرین دو سال پیش بخشی از سرمایه خرید سهام باشگاه لیدز انگلیس را از یک منبع ایرانی تهیه کرده است. کن بیتس مالک باشگاه لیدز در سال 2012 سهام این تیم را به موسسه مالی Gulf Finance House فروخت و در ابتدای سال جاری هم 75 درصد از سهام این باشگاه به ماسیمو سلینوی ایتالیایی واگذار شد. 25 درصد از سهام باقیمانده لیدز اما هنوز در اختیار شرکت GFH است که طبق ادعای نشریه دیلی میل، ایرانی‌ها هم در آن سهیم بوده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

این نشریه با استناد به گفته‌های مسئولان شرکت GFH مدعی است بخشی از پولی که این موسسه دو سال پیش برای خرید لیدز پرداخت، توسط یک شرکت اماراتی به نام «اینجازات تکنولوژی» تأمین شده که این شرکت تحت مالکیت یک شرکت سرمایه‌گذاری متعلق به دولت ایران است.

,

, ,

هنوز هیچ یک از مسئولان فوتبال انگلیس به ادعای نشریه دیلی میل پاسخ نداده و مسئولان ارشد و دو سخنگوی مؤسسه مالی GFH در بحرین و امارات هم اظهارنظری در این خصوص انجام نداده‌اند. تنها نکته مشخص در مورد پروسه انتقال لیدز این است که کن بیتس هیچ اطلاعی از اینکه بودجه خرید باشگاه او از کجا و به چه نحو تأمین شده نداشته است. شاون هاروی، مدیر لیگ دسته اول انگلیس (چمپیونشیپ) که لیدز در آن حضور دارد، مدیر اجرایی این باشگاه در زمانی بود که سهامش به بحرینی‌ها فروخته شد اما گفته می‌شود که او هم از نحوه تأمین بودجه خرید این باشگاه توسط بحرینی اطلاعی نداشته است. هاروی در سال 2013 از لیدز جدا شد.

,

طبق گفته منابعی که دیلی میل به آنها استناد کرده، پولی که مؤسسه GFH برای تامین کسری بودجه خود جهت خرید سهام لاشگاه لیدز از موسسه اینجازات گرفته بود تنها جنبه وام داشته است و به حساب این شرکت اماراتی برگردانده شده است.

,

لیدزیونایتد یکی از باشگاه‌هایی بود که از آن به عنوان مشتری کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران یاد می‌شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه