اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با ایلام بیدار:

منطق مقاومت دکترین جمهوری اسلامی در مواجه با استکبار است/ تغییر موازنه قدرت به نفع محور مقاومت

منطق مقاومت دکترین جمهوری اسلامی در مواجه با استکبار است/ تغییر موازنه قدرت به نفع محور مقاومت
کارشناس مسائل سیاسی گفت: مقاومت و ایستادگی دکترین جمهوری اسلامی در برابر زیاده خواهی های نظام استکبار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا "نصرت اله حیدری"، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگوی اختصاصی با ایلام بیدار در خصوص صحبت های اخیر مقام معظم رهبری در سالروز گرامیداشت رحلت راحل گفت: مقام معظم رهبری در سی امین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)در حرم آن پیر فرزانه ضمن اشاره به یکی از خصائل امام به نوعی دکترین جمهوری اسلامی در شرایط کنونی را هم ترسم نمودند و آن مقاومت و ایستادگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

وی اظهار کرد: تاکید بر این راهبرد در شرایط کنونی از آن جهت اهمیت دارد که جهان استکبار به همراهی ارتجاع منطقه تمام توان خویش اعم از رسانه ای،دیپلماسی،اقتصادی و حتی نظامی برای تسلیم جمهوری اسلامی به کار برده است.

,

حیدری افزود: اقدامات دونالد ترامپ ریس جمهور کنونی آمریکا در بحث وسعت بخشیدن به تحریم ها،قطع صادرات نفت ایران واعرام ناو هواپیمابر آبراه لینکلن به منطقه در این راست است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مقام معظم رهبری رویکرد سلطه را در ماهیت نظام استکبار می داند و هدف آن به تسلیم کشاندن ملتهای آزاده و مستقل است، افزود: انقلاب اسلامی ایران از همان آغازین روزهای حیات خود هم به لحاظ شکلی وهم به لحاظ ماهوی در برابر جهان سلطه قرار داشت.

,

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: البته در آن مقطع این جهان استکباری در دو اردوگاه تقسیم شده بودند (اردوگاه غرب یا لیبرالیزم به رهبری آمریکا اردوگاه شرق یا کمونیسم به رهبری شوروی). جالب است در یک نکته بدیع وبی سابقه همراهی هر دو ابرقدرت برای مقابله با انقلاب اسلامی.این اتحاد استراتژیک در جنگ ۸ سال صدام علیه ایران اسلامی خود را نمایان کرد و هردو اردوگاه غرب وشرق در تسلیح صدام نقش دشتند.

,

مقاومت، رمز پیروزی در دفاع مقدس

, مقاومت، رمز پیروزی در دفاع مقدس, مقاومت، رمز پیروزی در دفاع مقدس,

وی یادآور ساخت: منطق امام در این برهه حساس زمانی تکیه بر درون و مقاومت وتسلیم ناپذیری در برابر دشمن بود.این منطق جواب داد و صدام و حامیان شرقی و غربی او به هیچ کدام از اهداف خود نرسیدند.

,

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: ایران با تکیه بر منطق مقاومت و ایستادگی از یکی از بزرگترین جنگهای قرن با پیروزی عبور کرد و برای اولین بار در سایه مدیریت ولایت فقیه یک وجب از خاک کشور به دشمن داده نشد. از پیامد این ایستادگی توسعه فرهنگ مقاومت در میان سایر ملل است. ملت فلسطین جزء اولین ملتهای بودند که این پیام را دریافت کردند.

,

این استاد دانشگاه پیامد دیگر منطق مقاومت انقلاب اسلامی را تغییر در موازنه قدرت در روابط بین الملل عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی توانست جنبشها را بیدار سازد، علاوه بر آن احیاء ارزشهای دینی و الهی موجب اضمحلال پایه های ایدئولوژیک غرب وشرق شد.

,

وی بیان کرد: بسیاری از کارشناسان فروپاشی شوروی را از پیامدهای انقلاب اسلامی در ایران می دانند، هردو اردوگاه آن روز دنیا یعنی اردوگاه غرب به رهبری آمریکا وشرق به رهبری شوروی در مقابله با انقلاب وحدت استراتژیک داشتند، اما باز انقلاب و منطق مقاومت جواب داد و ایران با پیروزی جنگ را پشت سر نهاد، مقاومت و ایستادگی انقلاب در جنگ صادر شد وهمین منطق نظام بین الملل را به نفع ملتهای محروم رقم زده است.

,

تغییر موازنه قدرت به نفع محور مقاومت

, تغییر موازنه قدرت به نفع محور مقاومت, تغییر موازنه قدرت به نفع محور مقاومت,

حیدری تصریح کرد: پیروزی و امیدواری ملت فلسطین،شکست تروریسم جهانی به رهبری غرب در عراق وسوریه،شکست ائتلاف عربی_عبری_غربی در یمن و ناکامی معامله قرن از نتایج تغییر در روابط بین الملل به نفع جبهه مقاومت است.

,

دکترای علوم سیاسی اضافه کرد: پیامد دیگر مقاومت و ایستادگی انقلاب اسلامی،تغییر در ساختار قدرت در روابط بین الملل است.انقلاب اسلامی با طرح گفتمان دینی پایه های ایدئولوژیک غرب وشرق یعنی لیبرالزم را با مخاطره و چالش مواجه ساخت.بسیاری از کارشناسان فروپاشی شوروی اردوگاه شرق را از پیامدهای انقلاب اسلامی در ایران می دانند.البته وضعیت آمریکا هم در همین مسیر کردند فروپاشی است و جهان باید خود را برای عصر پساآمریکا آماده سازد، بر ملا شدن چهره مزورانه غرب ودست چدنی آن در دستکش های مخملین و فروپاشی ارزشهای دروغین آن در پوشش آزادی وحقوق بشر برهمه ملتها روشن شده است.

,

استاد دانشگاه ابراز کرد: روی کارآمدن دونالد ترامپ در آمریکا که در فرمایشات رهبری هم بود کافی است که این فروپاشی را حدس کنیم.امروز موازنه قدرت به نفع محور مقاومت در حال تغییر است. امیدواری ملت فلسطین به پیروزی و بازگشت به سرزمین مادری،شکست تروریسم جهانی به رهبری غرب در سوریه وعراق،شکست خفت بار ائتلاف عربی_عبری_غربی در یمن و شکست پروژه معامله قرن موید این تغییر در ساخت قدرت در روابط بین الملل به نفع محور مقاومت وفرهنگ ایستادگی است و در سایه منطق مقاومت دشمن به هیچ کدام از اهداف نرسیده است.

,

"اقتصاد مقاومتی"، منطق مقاومت در جنگ اقتصادی

, "اقتصاد مقاومتی"، منطق مقاومت در جنگ اقتصادی, "اقتصاد مقاومتی"، منطق مقاومت در جنگ اقتصادی,

وی اظهار کرد: البته الان رویکرد دشمن جنگ اقتصادی است وبی شک منطق مقاومت هم در برابر این جنگ رویکرد اقتصاد مقاومتی است یعنی تکیه بر درون و درون زا کردن اقتصاد و کاهش وابستگی به نفت، لذا کشور برای پیروزی در این عرصه منابع و امکانات لازم را دارد و مسیولین باید شرایطی فراهم کنند تا با مشارکت و اقعی مردم در اقتصاد این ظرفیتها را شکوفا نمایند. البته در کنار ظرفیتها مزیتهای فراوان اقتصادی باید مدیریتها را کارآمد و اصلاح کرد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: دشمن در شرایط کنونی دو اقدام اساسی برای مواجه با انقلاب در پیش گرفته است: الف_جنگ اقتصادی ب_طرح گفتگوی منافقانه.هردوی این راهبرد یک هدف دارند وآن وادار کردن ایران به تسلیم است.خوابی که هرگز تعبییر نخواهد شد و دوم جمهوری اسلامی حداقل در قضیه برجام یک گفتگو با غرب انجام داد و منجر به توافق نامه برجام شد.اما جهانیان دیدند که آمریکا به آسانی آن را نقض و بر دامنه تحریم ها هم افزود.به اروپا هم امیدی نیست زیرا اقدامی برای نجات برجام انجام ندادند و حتی در بسیاری از جاها با آمریکا همنوا شدند.

,

حیدری عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی به غرب بدگمان است و طرح گفتگوهای مزورانه نباید خللی در اراده نظام ایجاد نماید. رجعت به منطق امام یعنی منطق مقاومت به عنوان یک اصل راهبردی و حتی فطری رمز پیروزی است.دشمن هرجا از ملت ایران مقاومت و ایستادگی دیده است عقب نشینی کرده است.منطق مقاومت گفتمان امام و رهبری است وبی شک پیروزی را باید در سایه این گفتمان جستجو کرد.

,

 

,

انتهای پیام/س

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه