اخبار داغ

محیط زیست دیه پلنگ قاتل را پرداخت کرد!

محیط زیست دیه پلنگ قاتل را پرداخت کرد!
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان از پرداخت دیه کودک جان باخته ناشی از حمله پلنگ به خانواده آن مرحوم خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید پورمردان در گفتگو با عصرهامون گفت: در پی حمله یک قلاده پلنگ در شهویورماه 97 به نوجوان 12 ساله ایرانشهری و جان باختن وی، از همان روز نخست بررسی‌ها و آسیب‌شناسی دلایل حمله پلنگ در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار گرفت و کلیه اقدامات لازم برای احقاق حق و حقوق قانونی خانواده متوفی پیگیری شد.
 
وی افزود: با توجه به پیگیری های انجام شده توسط حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان طی چند روز اخیر و در کمتر از مدت 10 ماه از زمان حادثه، مسئول حقوقی اداره کل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر ضمن حضور در منزل فرد متوفی و دلجویی و ابراز همدردی با خانواده آن مرحوم، دیه کامل یک مرد در ماه حرام را به پدر و مادرش پرداخت کردند.
 
وی بیان کرد: متاسفانه این روزها در سراسر کشور شاهد افزایش تعارضات انسان و حیات وحش به دلیل تخریب زیستگاه، ورود انسان ها به زیستگاه های حیات وحش، خشکسالی و کمبود منابع غذایی هستیم و گاهاً شاهد این چنین اتفاقات دردناک در سطح استان هستیم.
 
وی تصریح کرد: این حادثه در زیستگاه پلنگ و در فصل جفت گیری آن رخ داده و پلنگ، طبق غریزه خود برای دفاع از قلمرو و یا تامین طعمه اقدام به حمله کرده و لازم به ذکر است که حیات وحش برای حفظ قلمرو خود در فصل جفت گیری بسیار حساس و تهاجمی هستند.
 
پورمردان در پایان از مردم شریف استان به ویژه عشایر و جوامع محلی که در نزدیکی زیستگاه های طبیعی گونه های نادر و حمایت شده استان نظیر تمساح، خرس سیاه، پلنگ و.... زندگی می کنند در خواست کرد تا از تردد و رفت و آمد غیر ضروری در زیستگاه های حیات وحش خودداری کنند.
 
انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه