اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

مقاومت منطقی‌ترین روش برای به دست آوردن حقوق و دفاع از داشته‌هاست/ برخی مسئولین فعلی با منطق مقاومت آشنایی ندارند

مقاومت منطقی‌ترین روش برای به دست آوردن حقوق و دفاع از داشته‌هاست/ برخی مسئولین فعلی با منطق مقاومت آشنایی ندارند
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مقاومت یک پدیده غیر واقع بینانه یا یک پدیده جدید نیست، گفت: مقاومت برای ایران منطقی ترین روش به دست آوردن حقوق و دفاع از داشته ها تلقی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرآت، از مقاومت با عنوان اقتدار و قدرت در دانش روابط بین الملل یاد کرد و گفت: اگر هر ملتی منابع متنوعی برای تولید قدرت داشته باشد و این قدرت را در مسیر به دست آوردن اهداف و دفاع از داشته هایش به کار گیرد، این همان مقاومت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه مقاومت یک پدیده غیر واقع بینانه یا یک پدیده جدید و آیده آلیست نیست بلکه یک اتفاق واقعی و بارها تجربه شده و کاملا رئالیستی است، افزود: مقاومت در گذشته و در اروپا و جنگ جهانی دوم نیز دیده می شد که برای آن فیلم ها و سریال ها ساخته شده و حماسه سرایی کرده اند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی، رفتار چینی ها از دهه 1960 میلادی علیه سیاست آمریکا را نوعی مقاومت دانست و تصریح کرد: چینی ها تا امروز هم دارند آن روش را تعقیب می کنند و همین مقاومت است که باعث شد چین از یک کشور به شدت عقب مانده روستایی تبدیل به یک قدرت برتر جهانی شود.

,

کوشکی با بیان اینکه منطق مقاومت را در قالب یک گروه کوچک می توان معنا کرد که رژیم صهیونیستی را واردار به تسلیم کرد، گفت: سه کشور عربی اردن، مصر و سوریه در سالهای 1967 تا سال 1973 همزمان با رژیم صهیونیستی درگیر شدند اما به جای مقاومت، نگاه و تکیه آنها به خارج از مرزهای خودشان بود و هر سه کشور به شدت شکست خوردند و مجبور به تسلیم شدند.

,

وی ادامه داد: از آن طرف می بینیم که یک گروه کوچک چند هزار نفره به نام حزب الله در جنگ 33 روزه موفق می شود که رژیم صهیونیستی را شکست دهد و گروههای حماس و جهاد اسلامی نیز در منطقه محاصره شده غزه در پنج جنگ رژیم صهیونیستی را به زانو درآورند و وادار به پذیرش آتش بس کردند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: با توجه به همین مسائل منطق مقاومت هم با عقلانیت علمی سازگار است و هم برآمده از اندیشه های دینی ما است و هم منطق واقعی گرایی، مقاومت را برای کشور ما تجویز می کند.

,

به گفته کوشکی مقاومت برای کشورهای کم بنیه و ضعیفی مثل کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس شاید معنایی نداشته باشد ولی برای ایران منطقی ترین روش به دست آوردن حقوق و دفاع از داشته ها تلقی می شود.

,

وی با بیان اینکه در عرصه هایی که نگرش مقاومت وجود دارد، مشکل نداریم، اظهار کرد: از سال 58 تاکنون در حوزه تسلیحات دچار تحریم هستیم ولی کمبودی در این زمینه حس نمی کنیم چرا که تسلیحات مورد نیاز خود را با منطق مقاومت داریم فراهم می کنیم.

,

این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه در عرصه تامین امنیت کلان برای کشور مشکلی نداریم چون با منطق مقاومت به مسئله امنیت نگاه می کنیم، افزود: ولی در حوزه های خیلی جزئی تر مثل صنعت خودروسازی هیچگاه نخواستیم نگاه مقاومتی را اجرا کنیم چون منافع مدیران محدود شرکت های خودرو سازی و انحصار آنها باعث شد منطق مقاومت حذف و منطق تکیه به خارج جایگزین شود.

,

کوشکی به مسئله مقاومت در رفتار مسئولین اشاره کرد و گفت: کسی که در جمهوری اسلامی ایران مسئول می شود قدم اول این است که خودباوری داشته باشد و توانمندی های کشورش را بشناسد، اگر اینگونه باشد مفهوم مقاومت برایش باور کردنی است اما برخی مسئولین فعلی ما اصلا با منطق مقاومت آشنایی ندارند و منطق مقاومت را خیال و تصور و توهم ارزیابی می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه