اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

کاشت درختان میوه در داخل شهر کارشناسی شده نیست/سال گذشته 35روز هوای پاک داشتیم

کاشت درختان میوه در داخل شهر کارشناسی شده نیست/سال گذشته 35روز هوای پاک داشتیم
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه کاشت درختان میوه دار و مثمر در داخل شهر کارشناسی شده نیست، گفت: سال گذشته 35روز هوای پاک و 65 روز هوای ناسالم داشتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،  سید رضا موسوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت هفته محیط زیست با اشاره به اینکه شعار امسال کاهش آلاینده و پسماند، آسمان آبی و زمین سبز است، اظهار داشت: موضوع محیط زیست یک موضوع عام است.
وی ادامه داد: اداره حفظ محیط زیست در عمل بر روی 20درصد از مولفه های محیط زیست اختیارات دارد و 80درصد مولفه های باقی مانده در اختیار این اداره نیست پس با این وجود باید تعامل ها و ارتباطات برای حفظ محیط زیست استان بیشتر شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به برخی آمارهای سال گذشته ، گفت: در سال گذشته هزار مورد استعلام تایید و بهره برداری از این اداره صورت گرفته است همچنین 19 مورد پرونده قضایی محیط زیست طبیعی و 46 مورد پرونده قضائی انسانی در سال قبل تشکیل شده است.
وی عنوان داشت: در سال گذشته پلمپ و یا تعطیلی واحد صنعتی نداشتیم اما 35 حلقه چاه زغال به دستور مقام قضایی تخریب شد.
موسوی با اشاره به اینکه در سال چندین نوبت سرشماری از پرندگان و پستانداران صورت می گیرد، ابراز داشت: در سال گذشته 124 گونه جانور وحشی از سوی شهروندان به این اداره تحویل داده شده است و 30 گونه هم از متخلفان کشف و ضبط شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 13 قبضه اسلحه و 3400 مورد عقرب کشف شد؛ 1400 مورد پایش و نظارت بر واحدهای صنعتی صورت گرفت که در نهایت منجر به صدور 300 مورد اخطاریه شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه در سال گذشته 35 روز هوای پاک و 65 روز هوای ناسالم داشتیم، بیان داشت: قرار از در تابستان امسال حدود 45 میلیون متر مکعب آب از سد 15خرداد رهاسازی شود که 5میلیون حق کشاورزان و 40 میلیون حق آبه محیط زیست می باشد.
وی اضافه کرد: در استان قم 9 سازمان مردم نهاد یا سمن در خصوص محیط زیست تشکیل شده است که فقط 2الی3 مورد آنها فعال هستند.
موسوی با اشاره به اینکه مردم جرم های محیط زیستی را می توانند با شماره 1540 و یا 32602980 اعلام کنند، گفت:جمع آوری حیوانات داخل شهر اگر اهلی باشند عموما بر عهده شهرداری می باشد و اگر وحشی باشند با اداره محیط زیست می باشد.
وی در ادامه با اشاره به ممنوع شدن کاشت گیاه اکالیپتوس در قم، گفت: درخت اکالیپتوس یک گونه مهاجم مخرب نیست اما یک گونه وارداتی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم ادامه داد: این گونه در برابر سرما مقاوم نیست و مصرف آب بسیاری داردو از نظر منظر هم زیبایی ندارد چراکه رشد مناسبی نداشته و این گونه برگ ریزی بسیاری دارد.
وی افزود: کاشت درخت میوه در داخل شهر مورد تایید بنده نیست چرا که کارشناسی شده نمی باشد، کاشت درخت میوه در داخل شهر متولی و رسیدگی خاص خود را می خواهد.
موسوی بیان داشت:  برای استان قم باید گیاهی در نظر گرفته شود که مهاجم نباشد، آب کمی نیاز داشته باشد و مهمتر از همه با اقلیم قم سازگار باشد.
وی با اشاره به جذب نیرو، گفت: در سال گذشته سهمیه 5کارشناس را داشتیم که 3 نفر جذب و در مراحل خاص خود می باشد و در محیط بانی هم سهمیه 5 نفر را داشتیم که این ها هم در مراحل گزینش قرار دارند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه