اخبار داغ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر:

حرکت کشتی رونق عملیات در بندر شهید باهنر روی موج صعود/ از رشد ۱۱۳ درصدی ترانزیت کالا تا افزایش ۸۹ درصدی صادرات در بندر شهید باهنر

حرکت کشتی رونق عملیات در بندر شهید باهنر روی موج صعود/ از رشد ۱۱۳ درصدی ترانزیت کالا تا افزایش ۸۹ درصدی صادرات در بندر شهید باهنر
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به روند صعودی شاخص های عملیاتی در این بندر به ویژه در جابجایی محموله های ترانزیتی و صادراتی، گفت: طی دو ماه نخست امسال، تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی از مرز شش هزار TEU گذشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حمیدرضا محمدحسینی،مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر اظهار کرد: موقعیت خاص جغرافیایی ایران و در اختیار داشتن بخش مهمی از سواحل خلیج فارس باعث شده ترانزیت به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های کلان کشور در عرصه درآمدزایی مطرح باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی با اشاره به اینکه حجم ترانزیت کالا در بندر شهید باهنر ۱۶هزار و ۲۳۶ تن ابوده است، گفت: این میزان ترانزیت طی دو ماه نخست سال جاری رشد ۱۱۳ درصدی داشته است.

,

محمدحسینی توجه به تسهیل رو یه صادرات را یکی از راه‌های توسعه و "رونق تولید" در کشور دانست و خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تسهیل صادرات کالا‌های تولید داخل، میزان صادرات در بندر شهید باهنر به ۱۸۳هزار و ۴۴۵ تن رسید که این رقم در همسنجی با مدت مشابه رشد ۸۹ درصدی را نشان می‌دهد.

,

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر میزان تخلیه و بارگیری انواع کالای غیرنفتی در این بندر را ۲۳۲ هزار و ۸۴۳ تن عنوان کرد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد رشد داشته است.

,

وی افزود: با اضافه شدن محوطه ۲۰ هزار متر مربعی، مساحت بندر شهید باهنر به ۳۷۸ هزار مترمربع افزایش یافت.

,

به گفته محمدحسینی، تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی با شش هزار و ۱۲۱ TEU (هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) به میزان ۶۷ درصد رشد داشته است.

,

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر خاطر نشان کرد: در دو ماه نخست سال جاری ۲۰۵ فروند شناور بالای یک هزار تن در این بندر تردد داشته‌اند که رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

,

لازم به ذکر است، بندرشهید باهنر بندرعباس از بنادر قدیمی و چند منظوره استان هرمزگان و یکی از کانون های مهم صادراتی و ترانزیتی جنوب کشور است؛ بندری با ظرفیت سالانه ۲,۵ میلیون تن که از امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تن و آبخور ۱۱,۵ متر برخوردار است.

,

برخورداری از ۱۲پست اسکله، دسترسی به آبهای آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال- جنوب از طریق شبکه‌ بین‌المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، این بندر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و تاثیرگذار در منطقه تبدیل کرده است.

,

گفتنی است، بندر شهید باهنر از پایانه های دریایی مناسب در راهگذر ترانزیت منطقه برای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه