اخبار داغ

رئیس هیئت سوارکاری استان سمنان:

نبود فضای ورزشی مناسب از مشکلات سوارکاری استان سمنان/ افتتاح 3 باشگاه سوارکاری در استان

نبود فضای ورزشی مناسب از مشکلات سوارکاری استان سمنان/ افتتاح 3 باشگاه سوارکاری در استان
رئیس هیئت سوارکاری استان سمنان با اشاره به اینکه رشته سوارکاری هیچ گونه فضای ورزشی مناسب زیر نظر هیئت در استان ندارد، گفت: تاکنون فقط بخش های خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسین متولیان رئیس هیئت سوارکاری استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، با اشاره به اینکه 200 نفر عضو هیئت سوارکاری استان هستند، گفت: سوارکاران با 1 هزار و 500 راس اسب ورزشی در سطح استان مشغول فعالیت می باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

رئیس هیئت سوارکاری استان با توجه به اینکه در تمامی شهرستان ها سوارکاران مشغول فعالیت می باشند، افزود: 7 باشگاه سوارکاری در سطح استان وجود دارد که درآینده 3 باشگاه افتتاح خواهد شد.

,

متولیان در ادامه عنوان کرد: پتانسیل بالای رشته سوارکاری در استان بسیار بالا است، خوشبختانه کمیته های تشکیل شده در زمینه سوارکاری مانند کمینه پرش، استقامت، اسب دوانی و ... ایجاد شده و مشغول فعالیت هستند.

,

وی با بیان اینکه رشته سوارکاری هیچ گونه فضای ورزشی مناسب زیر نظر هیئت در استان ندارد، مطرح کرد: تا کنون فقط بخش های خصوصی در زمینه فضای ورزشی سوارکاری با شرایط متفاوت سرمایه گذاری کرده اند.

,

رئیس هیئت سوارکاری استان با اشاره به اینکه هیئت برنامه ریزی دقیقی برای تاسیس فضای ورزشی این رشته انجام داده است، گفت: با تاسیس این فضا های ورزشی طرح استعدادیابی در سطح استان اجرا می شود.

,

متولیان با اشاره به اینکه بیشتر شهرستان ها مجهز به میدان سوارکاری هستند، بیان کرد: 3 میدان کورس شهرستان های گرمسار، شاهرود و آرادان قابلیت برگزاری مسابقات اسب سواری را دارند.

,

وی با بیان اینکه هئیت سوارکاری استان درخواست اجرای مسابقات کشوری به اداره کل داده است، گفت: مسابقات استقامت، پرش و.. در طول سال در سطح استان با برنامه ریزی شهرستان ها انجام می شود.

,

رئیس هیئت سوارکاری استان با توجه به اینکه اسب های موجود در استان از نژاد ترکمن، عرب و.. می باشند، افزود: سالانه 100 نفر در کل استان آموزش سوارکاری را فرا می گیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه