اخبار داغ

در جلسه ستاد صیانت از خانواده عنوان شد؛

تشکیل گروه اندیشه ورز در حوزه ازدواج و کودک همسری در زنجان/کاهش 8 درصدی پرونده های طلاق در زنجان

تشکیل گروه اندیشه ورز در حوزه ازدواج و کودک همسری در زنجان/کاهش 8 درصدی پرونده های طلاق در زنجان
مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری زنجان گفت: گروه اندیشه ورز در حوزه ازدواج و کودک همسری در زنجان با حضور دستگاه های اجرایی تشکیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از موج رسا; ماهرخ بلوری امروز در جلسه ستاد صیانت از خانواده، اظهار داشت: تعدادی از دستگاه های اجرایی و دانشگاهی استان ماموریت هایی را به صورت مستمر در حوزه های  سلامت،بهداشت، آموزش، کسب و کار و اشتغال به صورت مستقیم و  غیر مستقیم انجام می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه ستاد صیانت از خانواده به منظور استفاده از دیدگاه های دستگاه های اجرایی برای انسجام بخشی در حوزه پیشگیری از طلاق و اعتیاد برگزار شده است، افزود: این ستاد تلاش می کند تا تدابیر لازم را  برای هماهنگی برنامه ها اتخاذ کند.

,

این مسئول با طرح سئوالاتی از این قبیل که برنامه های اجرا شده در سال های گذشته چرا به اهداف خود نرسیده و یا اگر اثر گذاری داشته است چرا مقطعی و مسکنی بوده است،افزود: باید این سئوال را نیز پرسید که چرا طرح های موفق با بازنگری دوباره اجرا نمی شود.

,

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری زنجان بیان داشت: خانواده به صورت مستقیم و غیر مستقیم به عنوان تاثیرگذارترین نهاد جامعه محسوب می شود که همواره کاهش تمایل جوانان به ازدواج، کودک همسری،کاهش فرزند آوری افزایش خشونت،فاصله بین نسل ها و افزایش طلاق از مهمترین مشکلات آن بوده است و ضروری است در برنامه های آموزشی به خانواده به عنوان اصل محوری توجه شود. 

,

 

,

*ضرورت راه اندازی کلینیک سلامت خانواده

, *ضرورت راه اندازی کلینیک سلامت خانواده, *ضرورت راه اندازی کلینیک سلامت خانواده,

بلوری برضرورت راه اندازی کلینیک سلامت خانواده تاکید کرد و گفت: طلاق صوری نیز برای استفاده مزایای بیمه به عنوان یک معضل در جامعه افزایش یافته است.

,

وی با اشاره به تشکیل گروه اندیشه ورز در حوزه ازدواج و کودک همسری در زنجان،افزود: این  گروه می تواند به ستاد صیانت از خانواده محتوا ارائه کند.

,

فتحی معاون دادگستری استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به تشکیل بنیاد مردمی صیانت از نهاد خانواده از سال ۹۰ در کشور، اظهار داشت: این ستاد از سال گذشته در زنجان تشکیل شده است.

,

وی شناخت و برجسته شدن جایگاه خانواده و کاهش مناقشات خانوادگی را از مهمترین برنامه های این بنیاد عنوان کرد و گفت: این بنیاد در مرحله نخست در زمینه پیشگیری اقدام می کند.

,

این مسئول با بیان اینکه کاهش آسیب های طلاق از دیگر برنامه های این بنیاد محسوب می شود،گفت: حذف برنامه های موازی می تواند به امر برنامه ریزی و حل مشکلات در این زمینه کمک کند.

,

معاون دادگستری استان زنجان با اشاره به راه اندازی سامانه تصمیم از کاهش ۸ درصد پرونده های طلاق در زنجان خبرداد و گفت: از ۵۳۴ فقره ثبت نام در سامانه تصمیم 10 درصد با ارائه مشاوره های لازم از طلاق منصرف شده و 132 فقره ادامه پرونده یافته است.

,

 

,

*مراکز مشاوره باید به علت ها رسیدگی کنند

, *مراکز مشاوره باید به علت ها رسیدگی کنند, *مراکز مشاوره باید به علت ها رسیدگی کنند,

وی برضرورت توجه به مسئله مددکاری برای خانم های مطلقه تاکیدکرد و گفت: مراکز مشاوره باید به علت ها رسیدگی کند.

,

این مسئول برضرورت جلوگیری از دور باطل در خصوص معضل اعتیاد تاکید کرد و گفت: متاسفانه با وجود اقداماتی که در این زمینه انجام می شود، اتفاق خاصی نمی افتد.

,

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ادامه این جلسه اظهار داشت: ۳۵۰ جلسه ۲ هزار و ۹۳ زوج در استان زنجان برگزار شده است.

,

محمدی بیان داشت:آسیب شناسی فرآیندها از برنامه های بهزیستی بوده و در بسیاری از جاها بهزیستی از ظرفیت های خود استفاده کرده است.

,

این مسئول قضا زدایی را از برنامه های بهزیستی عنوان کرد و گفت:طلاق هایی که زمینه روانشناختی دارد به کلینیک ها ارجاع داده می شود.

,

مدیرکل بهزیستی استان زنجان بیان داشت: سامانه تصمیم در سه شهرستان استان همزمان با هفته بهزیستی افتتاح می شود.

,

محمدی گفت: ۳۷ مرکز مشاوره در استان زنجان فعالیت می کنند که ۱۹ هزار ۸۵۵ نفر به این مراکز مراجعه کرده اند.

,

وی خاطرنشان کرد: ضروری است در بحث آسیب های اجتماعی در زمینه طلاق و اعتیاد با حضور سازمان ها  و ارگان ها کمیته تشکیل شود.

,

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: بعد از ورود رهبری به آسیب های اجتماعی و تعیین اولویت ها، طرح تقسیم کار ملی در این زمینه اجرایی شده و سه سال است که برای این طرح اعتبار اختصاص می یابد.

,

سلطانی خاطرنشان کرد: 90 درصد اعتبارات حوزه اجتماعی به دستگاه ها و ۱۰ درصد برای سمن ها اختصاص می یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه