اخبار داغ

در گفتگو با دانا عنوان شد؛

تلاش دنباله دار معاون پارلمانی رئیس جمهور برای بازنگه داشتن پرونده تفکیک وزارت بازرگانی و صنعت در مجلس/ حسینعلی امیری: طرح تشکیل وزارت بازرگانی همچنان در دستور کار مجلس است!

تلاش دنباله دار معاون پارلمانی رئیس جمهور برای بازنگه داشتن پرونده تفکیک وزارت بازرگانی و صنعت در مجلس/ حسینعلی امیری: طرح تشکیل وزارت بازرگانی همچنان در دستور کار مجلس است!
معاون پارلمانی مجلس در خصوص آخرین وضعیت تشکیل وزارت بازرگانی گفت: طرح ایجاد وزرات تجارت و خدمات بازرگانی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفته و دولت هم موافق تصویب این طرح است .
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در شرایطی که طرح تفکیک وزارت تجارت و خدمات بازرگانی از وزارت صنعت با مخالفت جدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شد و همین مخالفت موجب شد تا دولت به فکر تشکیل معاونت بازرگانی در بدنه ریاست جمهوری باشد، اما هنوز برخی از اهالی دولت از جمله معاون پارلمانی رئیس جمهور در تلاش هستند تا بتوانند پرونده تفکیک وزارتخانه های صنعت و بازرگانی را باز نگه داشته و در همین خصوص حسینعلی امیری می گوید که این طرح همچنان در دستور کار مجلس است. این در حالی است که مجلس مخالفت علنی و جدی خود را مدت هاست با این طرح و هر لایحه مشابهی که در این زمینه به مجلس بیاید، اعلام کرده است.

در این باره اما حسینعلی امیری معاون‌پارلمانی‌ رئیس‌جمهور در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص آخرین وضعیت تشکیل وزارت بازرگانی اظهارداشت: دولت لایحه ای را به عنوان اصلاح ساختار دولت برای طی مراحل قانونی و تصویب به مجلس ارائه کرده اما باتوجه به شرایط کشور و بنا به دلایلی این لایحه رد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امیری تصریح کرد: در حال حاضر نمایندگان مشغول بررسی طرحی بنام طرح ایجاد وزرات تجارت و خدمات بازرگانی هستند که دولت با این طرح موافق است و در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفته است؛ به نظر می رسد که درهفته های  آینده در مجلس مطرح شود.

,

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: این طرح می تواند خیلی از مشکلات مانند عدم تمرکز و مدیریت واحد در بخش های بازرگانی را در یک بخش مشخصی بنام وازرت تجارت برطرف کند و همچنین نظام توزیع کشور را سرو سامان دهد . بعلاوه این طرح می تواند حقوق مصرف کنندگان را که تاحدودی به آن بی توجهی شده است را تامین کند.

,

امیری درپایان در رابطه با تعیین نماینده رئیس جمهور در امور بازرگانی تشریح کرد: دولت علاقه مند است که طرح وزارت تجارت و خدمات بازرگانی که طرح دقیق و کارشناسی شده ای است هر چه سریعتر تصویب شود و منتظر است که سرانجام این طرح در مجلس چه می شود تا متناسب با آن تصمیم گیری کند.

,

طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی هشتم اسفند ماه سال گذشته با 73 امضا اعلام وصول شد و در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون صنایع مجلس به عنوان کمیسیون فرعی قرار گرفت.با این حال این طرح به دلیل بررسی بودجه در مجلس و کمیسیون های تخصصی در اسفند ماه در نوبت بررسی قرار نگرفت.

,

بر اساس این طرح «وزارت تجارت و خدمات بازرگانی» با کلیه وظایف و اختیاراتی که طبق قوانین بر عهده وزارت بازرگانی سابق بوده است، تشکیل می شود و کلیه دستگاه های تابعه آن وزارت، به «وزارت تجارت و خدمات بازرگانی» منتقل می گردد.

,

انتهای پیام/صابر سخندان

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه